Διαφήμιση
φρένα ποδηλάτου

Το ακόλουθο άρθρο δεν αφορά τις προσωπικές μας απόψεις επί του θέματος. Το iCycling.gr προτείνει
πάντα τη χρήση του απαραίτητου εξοπλισμού ασφαλείας όπως φρένα, κράνος, γυαλιά ποδηλασίας κ.α.

Δεν είναι λίγοι οι φίλοι ποδηλάτες "φιξάδες" που επιλέγουν να μη χρησιμοποιούν φρένα στο μονοτάχυτο ποδήλατο τους. Για τους αμύητους, λέγοντας "δε χρησιμοποιούν φρένα" εννοούμε πως το "φιξάκι" ποδήλατο τους δεν περιλαμβάνει κανένα σύστημα πέδησης, και όταν χρειαστεί το επιβραδύνουν κοντράροντας τα πετάλια με τα πόδια τους, ώστε να μπλοκάρει ο πίσω τροχός. Ένας λόγος για την τολμηρή αυτή επιλογή, είναι ότι η ουσία του fix ποδηλάτου είναι ο απόλυτος μινιμαλισμός, δηλαδή να διαθέτει τα "απαραίτητα" και μόνο. Όσο κόντρα στη λογική και να δείχνει η επιλογή αυτή, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως -από καθαρά αισθητικής πλευράς- όσο πιο λίγα πράγματα έχει επάνω του ένα ποδήλατο, τόσο πιο "καθαρό" και όμορφο δείχνει. Όμως, άσχετα με το τι πιστεύει ο καθένας μας, ή την αντίρρηση που μπορεί να προβάλλει κάθε φίλος "φιξάς" ότι κατέχει απόλυτα την τέχνη του skidding (=μπλοκάρισμα πίσω τροχού μέσω των πεταλιών), ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ξεκαθαρίζει:

Κ.Ο.Κ. Άρθρο 59
Τροχοπέδηση Ποδηλάτων

  1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με δύo συστήματα τρoχoπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τoυς, άμεσης και απoτελεσματικής ενέργειας, εκ των oπoίων τo μεν ένα θα επενεργεί στo μπρoστινό, τo δε άλλo στoν πίσω τρoχό.
  2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, που δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα τροχοπέδησης, το οποίο να λειτουργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.


Το παραπάνω άρθρο 59 του Κ.Ο.Κ. ορίζει σαφώς ότι πρέπει σε κάθε ποδήλατο να υπάρχουν δύο ανεξάρτητα, κανονικά φρένα. Σίγουρα, ελάχιστοι θα ενδιαφερθούν για το πρόστιμο των €40 ή το ενδεχόμενο πρόσκρουσης με πεζό/άλλο ποδηλάτη. Έτσι και αλλιώς, όλοι μας έχουμε μάθει να δουλεύουμε καλά το Ε.Μ. (Έλα Μωρέ). Τροφή για σκέψη αποτελεί το ότι θέτοντας σε κυκλοφορία ποδήλατο χωρίς φρένα σημαίνει πως βρισκόμαστε σε παράβαση του Κ.Ο.Κ. άρα σε περίπτωση ατυχήματος π.χ. όπου θα χτυπηθεί από αυτοκίνητο, ο ποδηλάτης θεωρείται συνυπαίτιος ή αποκλειστικός υπαίτιος άρα πιθανότατα δε θα μπορέσει να διεκδικήσει αποζημίωση. Και δυστυχώς, τα ατυχήματα που περιλαμβάνουν ποδηλάτες και αυτοκίνητα είναι πλέον πολύ συχνά...