Διαφήμιση

 Top Cycles κατάστημα ποδηλάτων

Τα φρένα τύπου V-Brake αποτελούν εξοπλισμό πολλών ποδηλάτων πόλης/trekking όπως και προσιτών ποδηλάτων βουνού. Είναι λιγότερο ισχυρά από τα δισκόφρενα, αλλά η ρύθμιση τους είναι αρκετά εύκολη. Τα παρακάτω βήματα εξηγούν πως να ρυθμίσετε τα V-Brakes του ποδηλάτου σας χωρίς άλλη βοήθεια, μέσα σε λίγα λεπτά.

Ρύθμιση V-Brakes

Χαλαρώστε τα παξιμάδια Allen που συγκρατούν τα τακάκια κατά 1-2 στροφές, έτσι ώστε να μπορούν να μετατοπιστούν με το χέρι, χωρίς ιδιαίτερη δύναμη. Φροντίστε να τα τοποθετήσετε έτσι ώστε να μην είναι πολύ ψηλά (=κοντά στο ελαστικό) ή χαμηλά, ειδάλλως μπορεί να φθαρούν ανόμοια, να ακουμπούν στο ελαστικό ή να γλιστρήσουν κάτω από το στεφάνι.

Πατώντας τη μανέτα του φρένου δυνατά και κρατώντας την πατημένη, τα τακάκια θα ευθυγραμμιστούν με το στεφάνι του τροχού. Με τη μανέτα ακόμη πατημένη, σφίξτε τα παξιμάδια Allen προσεκτικά ελέγχοντας ότι τα τακάκια δε θα περιστραφούν κατά τη σύσφιξη. Εάν τα τακάκια δεν είναι απολύτως παράλληλα με το στεφάνι σε όλο τους το μήκος, επαναλάβετε το βήμα διορθώνοντας τη θέση τους.

Ρύθμιση V-Brakes

Με τη χρήση, τα συρματόσχοινα των φρένων τεντώνουν. Αν η μανέτα του φρένου έχει μεγάλη διαδρομή μέχρι τα τακάκια να ακουμπήσουν στο στεφάνι ή/και έρχεται υπερβολικά κοντά στη χειρολαβή, θα χρειαστεί να "μαζέψετε τα μπόσικα". Χαλαρώστε τη βίδα ασφάλισης του συρματόσχοινου και τραβήξτε μερικά χιλιοστά από το συρματόσχοινο προς τα έξω (θα δείτε διαφορά από τα πρώτα 3-4mm). Ξανασφίξτε τη βίδα καλά, χωρίς όμως να χρησιμοποιήσετε υπερβολική δύναμη, η οποία θα "πληγώσει" το συρματόσχοινο μειώνοντας έτσι την αντοχή του.

Ρύθμιση V-Brakes

Τώρα μπορείτε να ελέγξετε το "ζύγισμα" των V-Brakes σας. Πατήστε τη μανέτα του φρένου αργά, και δείτε αν τα δύο μπράτσα του V-Brake πλησιάζουν το στεφάνι με τον ίδιο ρυθμό. Είναι σημαντικό για τις επιδόσεις του φρένου τα τακάκια να αγγίζουν το στεφάνι ταυτόχρονα, αλλά αν δε συμβαίνει κάτι τέτοιο, μπορείτε να το διορθώσετε εύκολα σφίγγοντας ή ξεσφίγγοντας τη μικρή βίδα στο πλάι του μπράτσου: Στο πιο "αργό" μπράτσο σφίγγετε τη βίδα κατά 1/4 της στροφής και πιέζετε πάλι τη μανέτα 2-3 φορές πριν ελέγξετε ξανά το "ζύγισμα" του φρένου. Επαναλάβετε μέχρι και τα δύο τακάκια να αγγίζουν το στεφάνι ταυτόχρονα. Αν δε δείτε αποτελέσματα μετά από μία ολόκληρη περιστροφή (4/4) της βίδας στο "αργό" μπράτσο, δοκιμάστε να ξεσφίξετε κατά 1/4 - 1/2 της στροφής τη βίδα στο "γρήγορο" μπράτσο και επαναλάβετε μέχρι να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όταν τελειώσετε, τα τακάκια θα ισαπέχουν από το στεφάνι.

Ρύθμιση V-Brakes

Περιστρέψτε τον τροχό και δείτε αν τα τακάκια του V-Brake έρχονται σε επαφή με το στεφάνι χωρίς να πιέζετε τη μανέτα (θα ακούσετε έναν ήχο "συρσύματος" αν συμβαίνει αυτό). Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να χαλαρώσετε λίγο τον ρεγουλατόρο στη μανέτα του φρένου, βιδώνοντας τον μέσα στο σώμα της μανέτας. Αντιθέτως, αν θέλετε να φέρετε τα τακάκια του φρένου ακόμη πιο κοντά στο στεφάνι (πιο γρήγορο φρενάρισμα), ξεβιδώστε τον ελαφρώς από το σώμα της μανέτας. Όταν τελειώσετε με τη ρύθμιση του ρεγουλατόρου, ασφαλίστε τον στη θέση του σφίγγοντας τον δακτύλιο ασφάλισης του όσο πιο καλά μπορείτε πάνω στο σώμα της μανέτας -ο δακτύλιος αυτός, εμποδίζει το ρεγουλατόρο να μετακινηθεί καταλάθος.

Ρύθμιση V-Brakes

Το V-Brake σας είναι έτοιμο! Επαναλάβετε τη διαδικασία για το άλλο φρένο, και να θυμάστε πάντα ότι είναι ένας απλός αλλά σημαντικός μηχανισμός για τον έλεγχο του ποδηλάτου σας! Αν δε νιώθετε σιγουριά για το αποτέλεσμα, καλύτερα ν' απευθυνθείτε σε κάποιο κατάστημα ποδηλάτων ώστε η εργασία να γίνει από έναν επαγγελματία μηχανικό. Άλλα προβλήματα κατά τη διάρκεια της ρύθμισης μπορεί να οφείλονται σε σκουριασμένο συρματόσχοινο, υπερβολικά φθαρμένα τακάκια ή στραβωμένο τροχό.

Υλικά/Εργαλεία:

  • Κλειδί Allen 5mm
  • Κατσαβίδι Philips (σταυροκατσάβιδο)
  • Πενσάκι (προαιρετικά, για να τραβήξετε το συρματόσχοινο στο 2ο βήμα)