Διαφήμιση
Klein Attitude 2003

Τα τελευταία χρόνια έχω αλλάξει αρκετά ποδήλατα βουνού, αλλά πάντα είχα στον "στάβλο" μου ένα κλασικό αλουμινένιο hardtail, ένα Klein Attitude του 2003 φτιαγμένο κομμάτι-κομμάτι για να είναι ακριβώς όπως το θέλω. Στο κάτω-κάτω, γιατί να βιαστώ; Η ολοκλήρωση ενός τέτοιου ποδηλάτου δεν είναι υπόθεση "μπαμ και κάτω", αλλά κάτι σαν διαδρομή από μόνη της. Βέβαια, όλο αυτό τον καιρό, το "πολύτιμο" (=το παρατσούκλι του) έχει δει αρκετά χιλιόμετρα και με έχει συντροφεύσει σε σημαντικές στιγμές της ποδηλατικής μου πορείας. Παρόλο που το σκοτεινό αμερικάνικο άλογο μετρά ήδη μια πενταετία δεκαετία ζωής, δε θεωρώ ότι έχει παλιώσει, αλλά μάλλον ότι έχει "ωριμάσει", μέσα από τις αναβαθμίσεις που έχει υποστεί.

Klein Attitude 2003

Η ραχοκοκκαλιά του πολύτιμου είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου σειράς 9000 που φέρει το όνομα "Zirconium". Οι σωλήνες έχουν κοπεί όλοι με laser και οι κολλήσεις είναι λειασμένες σε τέτοιο βαθμό που το πλαίσιο έχει την εμφάνιση carbon monocoque. Σε αυτή την οφθαλμαπάτη συντελούν το σκοτεινό χρώμα του πλαισίου -Bodega Black το ονομάζει ο κατασκευαστής- και η πολλαπλή διατομή ορισμένων σωλήνων του, όπως π.χ. αυτή των κάτω ψαλιδιών ή του κούτελου (τριπλή). Παρά τα χρήματα που κόστιζε στην εποχή του, δεν είναι το ελαφρύτερο πλαίσιο της αγοράς, αφού ζυγίζει 1.407gr. Είναι τρομερά ποιοτικό όμως, και φτιαγμένο για μια ζωή. Μια λεπτομέρεια που προσθέτει στην όμορφη εμφάνιση του είναι το γεγονός ότι τα σύρματα των ταχυτήτων που διατρέχουν το μήκος του οριζόντιου σωλήνα είναι εσωτερικά, άρα "αόρατα" ενώ είναι σχεδιασμένο για να δεχτεί πιρούνι διαδρομής 80mm.

Klein Attitude 2003

Μιας και ανέφερα το πιρούνι, το σπάνιο (πλέον, αφού η Klein έχει κλείσει) πλαίσιο του πολύτιμου κοσμείται από ένα εξίσου -αν όχι σπανιότερο- πιρούνι Look Fournales, με ανθρακονημάτινο πόδια και ένα σύστημα παραλληλόγραμων συνδέσμων που ενεργοποιούν την ανάρτηση. Οι φήμες λένε ότι ζυγίζει γύρω στα 1.200gr, αλλά η ζυγαριά της αλήθειας έδειξε κάτι κοντά στα 1.400gr. Πάντως λειτουργεί άψογα, ειδικά σε μικρές έως μεσαίες ανωμαλίες του εδάφους αφού δεν έχει ν' αντιμετωπίσει τη στατική τριβή που εμφανίζεται σε όλα τα τηλεσκοπικά πιρούνια ανάρτησης. Είναι λίγο φασαριόζικο στη συμπίεση του όμως, με τα υγρα και τον αέρα να παράγουν διακριτούς ήχους μετακινούμενα στο εσωτερικό της ανάρτησης. Μέχρι στιγμής έχει επιδείξει σημαντική αξιοπιστία, κάτι για το οποίο προϊδεάζει τον τυχερό αγοραστή και ο σχεδιαστής του πιρουνιού, κ.Fournales ("αν το πιρούνι σας δεν έχει συμπληρώσει τουλάχιστον τρία χρόνια χρήσης μη με ενοχλήσετε για οτιδήποτε αφορά τη συντήρηση του!").

Τα ποτήρια του πιρουνιού και τα κέντρα των τροχών φέρουν το λογότυπο του Chris King, με κορυφαίας ποιότητας κατασκευή και φινίρισμα. Λαιμός τιμονιού και σέλας Thomson Elite καρακατάμαυρα και σούπερ-άκαμπτα. Ειδικά ο λαιμός σέλας της Thomson αποτελεί για μένα golden standard και θα τον βρείτε σε όλα μου τα ποδήλατα. Δε θα μπορούσα να πω καλύτερα λόγια για το εξάρτημα αυτό, ακόμα και αν με πλήρωναν! Τιμόνι riser carbon από την Answer και χειρολαβές αφρού Extralite, σέλα Selle Italia SLR XC με την "ανατομικά σωστή" τρύπα στη μέση και ράγες vanox. Στεφάνια DT Swiss 4.1D (ξέρω, δεν είναι πολύ ελαφριά και σκοπεύω να τ' αλλάξω, αλλά περιμένω λίγο καιρό να δω πως αντέχουν τα ZTR Olympic τον ΖιΚάπα), ακτίνες DT Swiss Revolution 1.8/1.5/1.8mm με αλουμινένια ακτινοκέφαλα. Μπλοκάζ τροχών KCNC και πετάλια Crank Bros Eggbeaters 4ti συμπληρώνουν τη λίστα με τα εξωτικά καλούδια. Το ποδήλατο κυλά πάνω στα αγαπημένα μου ελαστικά όλων των εποχών, τα Roll-X της Specialized. Τι κρίμα που η Specialized αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή τους, πραγματικά δεν υπάρχουν άλλα λάστιχα σαν κι' αυτά, τι μεγάλη απερισκεψία η παύση τους!

Klein Attitude 2003

Τι άφησα για το τέλος; Φρένα και μετάδοση! Λοιπόν, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια "νοθευμένη" σειρά Shimano XTR: Υδραυλικά δισκόφρενα BR-M975 με χρυσές δισκόπλακες της A2Z, εμπρόσθιο ντεραγιέ FD-M970, οπίσθιο RD-M960 (ναι, είναι από την προηγούμενη XTR αλλά είχα δύο στην άκρη, δεν ήθελα να τ' αφήσω να πάνε χαμένα!) και κασέτα γραναζιών CS-M970 11-34. Η αλυσίδα είναι η KMC X9 SL σε υπέροχο χρυσό χρωματάκι, το οποίο σας ορκίζομαι ότι όταν είναι καθαρή δίνει στο ποδήλατο άλλον αέρα! Όλα αυτά περιστρέφονται από έναν δισκοβραχίονα Race Face Deus XC ο οποίος αν και λίγο βαρύτερος από τον XTR έχει αποδειχτεί πραγματικό τέρας αντοχής, ακαμψίας και αξιοπιστίας. Στο "πιλοτήριο" του Klein μου θα βρείτε όχι ακριβώς αυτό που περιμένατε, αλλά κάτι λίγο χαμηλότερο: υδραυλικά χειριστήρια dual control ΧΤ ST-M775 τα οποία αν και λίγα γραμμάρια βαρύτερα από τα XTR, δε με έχουν απογοητεύσει μέχρι στιγμής. Οι περισσότερες βίδες του ποδηλάτου έχουν αντικατασταθεί με αντίστοιχες από τιτάνιο ή ergal, αλλά ομολογώ ότι αυτό έγινε περισσότερο για το εφέ παρά για να μειωθεί το βάρος (πραγματικά ελάχιστη διαφορά).

Το βάρος του ποδηλάτου με την παραπάνω σύνθεση είναι στα 9.900gr, το οποίο δε θεωρείται "υπερελαφρύ", αλλά σίγουρα ούτε και βαρύ. Σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσα να είχα επιλέξει ελαφρύτερα εξαρτήματα κερδίζοντας αρκετά γραμμάρια, αλλά κύριος γνώμονας ήταν η ποιότητα και η αξιοπιστία, και μετά το βάρος. Ωστόσο, κάποιες μελλοντικές αναβαθμίσεις που έχω κατά νου θα ελαφρύνουν το πολύτιμο κατά περίπου 300gr. Δε βιάζομαι όμως, σιγά-σιγά! Στο κάτω-κάτω ακόμη και η προσμονή της αναβάθμισης έχει τη χάρη της...

Υ.Γ.
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε για τη συμπεριφορά του ποδηλάτου, σας ενημερώνω ότι είναι σκληρό, νευρικό και απαιτεί τη συνεχή προσοχή του αναβάτη του!!!