Yeti A.R.C. 1995

Το 1995, δεν υπάρχε αγωνιζόμενος στο XC που να μην ποθούσε το A.R.C. (Aluminum Racing Concept) της Yeti. Το θρυλικό πλαίσιο της εταιρίας από το Colorado κατασκευαζόταν στο χέρι με τους καλύτερους αλουμινένιους σωλήνες της Easton, στην πόλη του Durango. Χαρακτηριστική λεπτομέρεια της κατασκευής του είναι ότι σε κάθε πλευρά του το άνω και το κάτω ψαλίδι ήταν ένας ενιαίος καμπυλωτός σωλήνας -πρακτική που ακολουθούταν για καλύτερο δέσιμο του πίσω τριγώνου, αφού έτσι τα νύχια είχαν την τριπλάσια επιφάνεια συγκόλλησης με τα ψαλίδια.

Η κορυφαία, "team" έκδοση ήταν εξοπλισμένη με μετάδοση Shimano XTR 3x8 και φρένα τύπου cantilever -τα V-brakes δεν υπήρχαν ακόμη- της ίδιας σειράς. Ο περιφερειακός εξοπλισμός αποτελούταν από λαιμό τιμονιού & σέλας, ποτήρια πιρουνιού, κέντρα τροχών και μπλοκάζ της Ringlé, βραχίονες Grafton, πιρούνι Rock Shox Judy SL με διαδρομή 65mm και ...αεροδυναμικά στεφάνια carbon/αλουμινίου από τη HED. Για τα σημερινά δεδομένα, οι βραχίονες Grafton μοιάζουν απίστευτα λεπτοί και απορεί κανείς αν διέθεταν οποιαδήποτε ακαμψία. Γεγονός αποτελεί ότι τους χρησιμοποιούσαν πολλοί κορυφαίοι αθλητές, και για περίπου $400 μπορούσε να τους αποκτήσει οποιοσδήποτε θνητός. Το θρυλικό ποδήλατο κόστιζε τότε, περίπου όσο σήμερα ένα πλήρους ανάρτησης carbon 29άρι.

Yeti A.R.C. 1995