BH Speedrom: Full carbon με €1.500!

Τα εξωτικά ποδήλατα των επτά, οκτώ ή και παραπάνω χιλιάδων ευρώ μπορεί να τραβούν την προσοχή μας, αλλά απέχουν πολύ από τις οικονομικές δυνατότητες των περισσότερων από εμάς. Τα ποδήλατα των €1.500 από την άλλη, σπάνια έχουν να επιδείξουν κάτι που ενθουσιάζει... ή μήπως όχι; Τα τελευταία ασφάλιτινα χιλιόμετρα μου για το 2011 ήταν πάνω στο προσιτό Speedrom της ισπανικής BH, το οποίο αν και κοστίζει μόλις όσο ένα σετ αγωνιστικών τροχών, με εξέπληξε αρκετές φορές!

Πλαίσιο / Πιρούνι

Όπως πάντα, το πλαίσιο είναι η ταυτότητα και η ψυχή του ποδηλάτου. Παρόλο που δεν ξέρω τι σημαίνει το όνομα του -που μάλλον παραπέμπει σε μικροτσίπ ή β' ήρωα κόμικς-, μετά από μερικές ώρες στη σέλα του ξέρω πολύ καλά ότι η ποιότητα, η συμπεριφορά και η αίσθηση του Speedrom είναι πάνω από την οικονομική του κατηγορία. Η προσοχή που έχει δοθεί στο ανθρακονημάτινο πλαίσιο δεν είναι μόνο επιφανειακή ώστε να το κάνει επιθυμητό όταν κάθεται στη βιτρίνα του καταστήματος: Ναι, το φινίρισμα είναι το ίδιο καλό ποιοτικά με τα ακριβότερα ποδήλατα της ιστορικής εταιρίας, αλλά η άριστη ισορροπία ενδοτικότητας και ακαμψίας που θα συναντήσει κανείς καβαλώντας το Speedrom, μαζί με τη σβελτάδα του είναι τα βασικότερα και πιο εκπληκτικά χαρακτηριστικά του.

Η γεωμετρία του πλαισίου είναι compact, και το μεσαίο μέγεθος (αντιστοιχεί σε περίπου 54cm) μου έπεσε λίγο μικρό, μάλλον θα καθόμουν καλύτερα πάνω σε ένα Large. Αν αποφασίσετε να κάνετε ένα Speedrom δικό σας, δοκιμάστε το μέγεθος που νομίζετε ότι θέλετε, αλλά και το παραπλήσιο του για να σιγουρευτείτε ποιο είναι το σωστό για εσάς. Η βάση του πίσω εκτροχιαστή είναι αναπληρώσιμη, και το πλαίσιο δε διαθέτει "αυτάκι" για τον εμπρόσθιο εκτροχιαστή τύπου braze-on, αλλά μια λύση με αφαιρούμενο κολάρο, όπως συνάντησα πριν από μερικούς μήνες στο Guerciotti Eureka.

Το πιρούνι διατηρεί την αναμενόμενη νόρμα της κατηγορίας, με έναν αλουμινένιο λαιμό ως συνέχεια των ανθρακονημάτινων καλαμιών του -έχει όμως άμεση αίσθηση και προσφέρει αρκετή άνεση, δένοντας αρμονικά με το πλαίσιο. Για την περιστροφή του φροντίζει ένα σετ integrated ποτηριών Orbit από την FSA, διαμέτρου 1 1/8" επάνω και κάτω.

Τροχοί

Το Speedrom κυλά πάνω σε τροχούς WHR500 της Shimano. Δεν είναι ότι ελαφρύτερο, αλλά έχουν αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και είναι αξιόπιστοι. Σε πολύ δυνατά σπριντ είναι πιθανό να ακουμπήσουν στα τακάκια λόγω ελαστικότητας, αλλά σε γενικές γραμμές αποτελούν έξυπνη επιλογή και μάλλον θα αντέξουν αρκετό καιρό, αρκεί ο ιδιοκτήτης του ποδηλάτου να προσέξει λίγο τη συντήρηση τους (χρησιμοποιούν ρουλεμάν με κώνο και καπάκι, ενώ για τη στεγανότητα τους φροντίζουν ελαστικές τσιμούχες).

Τα ελαστικά είναι τα Lithion 2 της Michelin. Προσφέρουν επαρκέστατο κράτημα και καλή κύλιση.

Μετάδοση / Φρένα

Η μετάδοση του Speedrom είναι αυτό που ονομάζουμε "105 mix", δηλαδή εξαρτήματα από τη σειρά 105 της Shimano ανεμειγμένα με άλλα, ώστε να πέσει το συνολικό κόστος του ποδηλάτου. Έτσι, πάνω στο κοκκινόμαυρο ισπανικό ποδήλατο, τα εξαρτήματα της σειράς Shimano 105 περιορίζονται σε δαγκάνες φρένων, οπίσθιο εκτροχιαστή και κασέτα γραναζιών. Τα χειριστήρια φρένων/ταχυτήτων και ο εμπρόσθιος εκτροχιαστής είναι της microSHIFT, η αλυσίδα της KMC και ο δισκοβραχίονας της FSA.

Ότι ήταν Shimano μου άρεσε. Η 105 είναι μια "no bullshit" σειρά που απευθύνεται στους περισσότερους "σπορτίφ" ποδηλάτες δρόμου και αποτελεί μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία τιμής της, άρα δε σηκώνει ιδιαίτερο σχολιασμό. Ο εμπρόσθιος εκτροχιαστής της microSHIFT δουλεύει άριστα. Αυτό που δεν με ξετρέλλανε είναι τα χειριστήρια microSHIFT 10speed, όπου η λειτουργία τους μπορεί να είναι 100% συμβατή με τη μετάδοση της Shimano, αλλά θεωρώ ότι φυραίνουν σε εργονομία και διαισθητικότητα απέναντι στα αντίστοιχα Shimano 105. Όταν η διάθεση της παρέας μου αγρίεψε λίγο και κάποιος ξεκίνησε να σπριντάρει, καθυστέρησα να ρίξω γρανάζι για να ακολουθήσω επειδή η κίνηση που χρειάστηκε να κάνει το χέρι μου λόγω του microSHIFT, φαινόταν λιγότερο φυσική από αυτή που απαιτεί ένα χειριστήριο Shimano, SRAM ή Campagnolo. Προς υπεράσπιση της BH όμως, οφείλω να πω ότι οι χαμηλότερες σειρές της Shimano δεν είναι δεκαπλές, άρα θέλοντας να κρατήσουν την τιμή του ποδηλάτου εκεί που βρίσκεται, μάλλον τα χειριστήρια microSHIFT 10speed ήταν η μόνη επιλογή τους. Δεν έχω τρόπο πραγματικής μέτρησης, αλλά μου έμεινε η εντύπωση πως οι μανέττες των microSHIFT τραβούσαν με λιγότερη δύναμη τις κατά τα άλλα πολύ καλές δαγκάνες 105 με αποτέλεσμα να δίνεται η αίσθηση ότι το φρενάρισμα θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερο.

Ο δισκοβραχίονας FSA Tempo με πατήματα compact (50/34) είναι αρκετά άκαμπτος και γενικά λειτουργεί οκ, αλλά η εμφάνιση του είναι από άλλη δεκαετία. Και μόνο η όψη του άξονα της μεσαίας τριβής με τετράγωνο καρέ χαλάει την ομορφιά του συνόλου. Το ποδήλατο -όπως τα περισσότερα κουρσάκια στην αγορά- δεν περιλαμβάνει πετάλια, ένα κόστος που θα πρέπει να συνυπολογίσετε στο budget σας.

Άλλα

Το τιμόνι, ο λαιμός του τιμονιού και ο λαιμός της σέλας είναι επίσης της FSA. Τίποτα λιγότερο ή περισσότερο απ' ότι χρειάζεται το συγκεκριμένο ποδήλατο, με αυτή τη σύνθεση εξαρτημάτων. Ναι, υπάρχουν ελαφρύτερα κομμάτια για να τα αντικαταστήσετε, αλλά έως εκεί. Θα ήθελα το τιμόνι να ήταν full oversize στην επάνω του πλευρά ώστε να είναι πιο άνετο στο πιάσιμο του, αλλά δε μπορούμε να τα έχουμε όλα σε μια τιμή λίγο πάνω από το ενάμιση χιλιάρικο. Η σέλα Prologo Kappa με βόλεψε μια χαρά, και μάλλον είναι από τα τελευταία πράγματα που θα άλλαζα στο Speedrom.

Σύνολο / Συμπεριφορά

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα ποδήλατο δρόμου που φτάνει τα 9Kg βάρους μαζί με ένα ζευγάρι πετάλια, αλλά η ακαμψία και σβελτάδα του σας κάνουν να το ξεχνάτε στις ευθείες. Η ενδοτικότητα και γεωμετρία του πλαισίου σε συνδυασμό με την αμεσότητα του πιρουνιού είναι ότι χρειάζεστε για να γίνετε ατρόμητοι κατηφορίστες, ενώ στις γρήγορες στροφές και αλλαγές κατεύθυνσης το κοκκινόμαυρο BH δεν απογοητεύει. Στις ανηφόρες -αν έχετε καβαλήσει ελαφρύτερα ποδήλατα- το παραπάνω βάρος του Speedrom είναι εμφανές. Αν όμως είναι η πρώτη σας κούρσα και δεν έχετε μέτρο σύγκρισης, μη σας απασχολεί καθόλου το γεγονός: Παίρνετε ΠΟΛΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟ για τα €1.569,00 της τιμής του! (Σημ.το μοντέλο δοκιμής είναι της χρονιάς 2011).

Αν το BH Speedrom ήταν δικό μου, θα αναβάθμιζα τα χειριστήρια και το δισκοβραχίονα με εξαρτήματα Shimano Ultegra, ώστε να μην αδικείται το σύνολο -έτσι θα είχα ένα ποδήλατο ικανό για εύκολες και δύσκολες προπονήσεις, μικρές και μεγάλες αποστάσεις, ακόμη και brevets!

Βαθμολογία:

9/10 σαμπρελάκια

 


Περισσότερες πληροφορίες: BH Bikes | Αντιπρόσωπος: Sportlife