Cervélo S5 Team

Όταν έχεις την ευκαιρία ν' ανέβεις σε ένα ποδήλατο όπως το S5, δε τη χάνεις. Ο τελευταίας γενιάς πύραυλος εδάφους-εδάφους από την καναδική εταιρία ήταν δικός μου για το Σαββατοκύριακο, και ο καιρός μου έκανε τη χάρη. Το S5 Team που μου παραχωρήθηκε για τη δοκιμή είναι το προσωπικό ποδήλατο του ιδιοκτήτη του καταστήματος BikeMe.gr και ήταν ντυμένος ως "custom build" με εξοπλισμό διαφορετικό από αυτόν που προσφέρει η Cervélo στο ολοκληρωμένο ποδήλατο -έτσι, η παρούσα δοκιμή αφορά το σετ πλαισίου-πιρουνιού-λαιμού σέλας του S5 Team.

Team Edition

Η έκδοση πλαισίου Team (€3.600,00) είναι η μεσαία εκ των τριών διαθέσιμων και 100gr ελαφρύτερη από τη βασική S5. Η κορυφαία S5 VWD είναι ακόμη ελαφρύτερη -170gr κάτω από την Team, 270gr κάτω από τη βασική έκδοση- και ενσωματώνει την ιδιαίτερη τεχνογνωσία που η Cervélo έχει αποκομίσει απ' το Project California. Όλα τα S5 έχουν το ίδιο σχεδιαστικό προφίλ που τα τοποθετεί στην υποκατηγορία "Aero Road Bikes" (βλ. Specialized Venge) ώστε η αεροδυναμική τους να πλησιάζει αυτή των ποδηλάτων χρονομέτρου. Επίσης, μοιράζονται την ίδια εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων και τον ίδιο τύπο μεσαίας τριβής BBright καθώς και τα αντιστοίχως ασύμμετρα κάτω ψαλίδια που τη συνοδεύουν.

Cervélo S5Cervélo S5

Ο διαγώνιος σωλήνας που αγκαλιάζει τη βάση του πιρουνιού ("Dropped Downtube") δίνει σχεδόν την εντύπωση ότι πλαίσιο και πιρούνι είναι ένα κομμάτι, βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική αλλά και προσθέτοντας έτσι στο μοναδικό design του ποδηλάτου. Πόσο μοναδικό είναι; Ακόμη και χωρίς κανένα απολύτως λογότυπο ή ίχνος χρώματος, το S5 πάλι θα ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό του. Μιας και μίλησα για χρώμα/φινίρισμα, οφείλω να πω ότι δεν εντυπωσιάστηκα από το φινίρισμα του πλαισίου. Ενώ η εμφάνιση του μου άρεσε πολύ, στην προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το βάρος έχει χρησιμοποιηθεί λιγότερο χρώμα και λούστρο με αποτέλεσμα να απουσιάζει αυτή η "βαθιά" γυαλάδα που συναντάμε στα περισσότερα κορυφαία πλαίσια, κάτι που ίσως να επηρεάζει και την αντοχή του φινιρίσματος στα χτυπήματα (δεν ήθελα να το χτυπήσω για να επιβεβαιώσω την υποψία μου).

Στο δρόμο

Από την πρώτη πεταλιά, το S5 είναι γρήγορο -ακόμη και αν φοράει ένα σετ απλών αλουμινένιων τροχών. Η επιτάχυνση από στάση δεν αποτελεί πρόκληση όσο ...διασκέδαση! Σε σχέση με το ήδη πολύ καλό S3, το "5άρι" είναι 12% πιο άκαμπτο, εν μέρει λόγω του BBright που είναι 11mm φαρδύτερο μιας μεσαίας τριβής BB30 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κόμβο αυτό στο πλαίσιο -δηλαδή ακόμη περισσότερος διαθέσιμος χώρος για να μεγαλώσουν οι επιφάνειες επαφής κάθετου/διαγώνιου σωλήνα και κάτω ψαλιδιών. Σπριντ ευθείας, ανηφόρες, στροφές, το S5 δείχνει διαρκώς στον αναβάτη του πως είναι έτοιμο για ότι μπορεί να του ζητήσει στο δρόμο, άσχετα με την κλίση του εδάφους. Σίγουρα δεν είναι το ποδήλατο του ανηφορίστα, αλλά ούτε είναι μόνο για ευθείες (aero γαρ). Το στρίψιμο του S5 είναι τόσο ακριβές όσο και το πεταλάρισμα του.

05

Το S5 σύμφωνα με τη Cervélo δεν είναι μόνο άκαμπτο και γρήγορο, αλλά επίσης άνετο. Εεε; Οκ, αυτό είναι κάτι σχετικό. Δε λέω ότι μου έφυγαν τίποτα σφραγίσματα κατά τη δοκιμή ή ότι μου έπεσαν οι πέτρες από τα νεφρά, αλλά η λέξη "άνετο" δεν είναι ακριβώς το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό όταν καβάλησα το καναδικό Aero Road Bike. Όποιος ζητά πρωτίστως άνεση από το Cervélo του, καλύτερα να ρίξει μια ματιά στη σειρά R εταιρίας.

Το S5 ως ποδήλατο τριάθλου/χρονομέτρου

Ας μη γελιόμαστε, το S5 είναι αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου, ούτε για τρίαθλο φτιάχτηκε, ούτε για χρονόμετρο. Μπορεί όμως -δεδομένης της αεροδυναμικής και της ακαμψίας του- να εξυπηρετήσει τον περιστασιακό Τριαθλητή ή Χρονομετρίστα; Ο λαιμός της σέλας προσφέρει δύο θέσεις για τοποθέτηση της σέλας, μία (πίσω) με setback και μία που φέρνει τον ποδηλάτη πιο μπροστά, σε μια θέση οδήγησης που παραπέμπει σαφώς σε TT. Λογικά, με την προσθήκη μιας αερόμπαρας θα ήταν το ιδανικό ποδήλατο για όποιον συμμετέχει αραιά και που σε αγώνες τριάθλου/χρονομέτρου αλλά κατά βάση είναι ποδηλάτης δρόμου και μπορεί να έχει στη διάθεση του μόνο ένα ποδήλατο. Δε θα επεκταθώ στο θέμα περισσότερο, γιατί ξεφεύγει από την ειδικότητα μου -δεν είμαι τριαθλητής και ούτε τρέχω σε αγώνες ατομικής χρονομέτρησης.

Cervélo S5

Θα το αγόραζες;

Δεν είμαι ο πρώτος στις ανηφόρες, και ούτε έχω την κατασκευή ενός τοπ ανηφορίστα. Οι ασφάλτινες μου προπονήσεις συνήθως διαρκούν 2-4 ώρες. Όταν οι φίλοι μου αποφασίζουν να "ξεκολλήσουν" από το γκρουπ, μου αρέσει να μπορώ να τους κυνηγήσω ή και να τους περάσω. Λατρεύω τα ποδήλατα με ιδιαίτερη σχεδίαση και το καθαρό λούκ των εσωτερικών καλωδίων, όπως και την αίσθηση ότι το ποδήλατο μου σκίζει τον αέρα. Το μοντέλο που καβάλησα είναι του 2012, και για το 2013 η Cervélo έχει βελτιώσει αρκετά το φινίρισμα -του οποίου η ποιότητα ήταν η μεγαλύτερη μου γκρίνια για το συγκεκριμένο πλαίσιο. Ναι, θα αγόραζα το S5 αν 1) μπορούσα να διαθέσω τα €3.700 της λιανικής του τιμής 2) μπορούσα να του βάλω ένα σετ carbon τροχών για να είναι πιο άνετο και 3) είχα πάντα το νου μου -αν χρειαστεί- να ρυθμίσω τη σέλα από το σπίτι για να μη την πειράξω στο δρόμο (λιγουλάκι μπελαλίδικη). Παρόλο που βελτιώθηκε το φινίρισμα του, δε δίνω 10/10 στο Cervélo S5 Team. Για τα χρήματα του, το πλαίσιο θα έπρεπε να είναι λίγο ελαφρύτερο απ' ότι ζυγίζει τώρα -περίπου 1.200gr στο μέγεθος 54.

Βαθμολογία:

9/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες: Cervélo | Αντιπρόσωπος: Bikeme.gr