Look S-Track πετάλια MTB

Η τελευταία γενιά πεταλιών MTB της γαλλικής Look ακούει στο όνομα S-Track και προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Η πιο προσιτή εξ' αυτών μου παραχωρήθηκε από την αντιπροσωπεία για ένα μήνα. Η μάλλον αποτυχημένη πορεία του προκατόχου του, Quartz, έριχνε ακόμη περισσότερο βάρος στο νέο βουνίσιο πετάλι απ' ότι το ίδιο το λογότυπο του φημισμένου οίκου.

Πλήρως επανασχεδιασμένο

Όπως το Quartz, έτσι και το S-Track χρησιμοποιεί δύο ατσάλινα ελάσματα στρογγυλής διατομής για να κρατά στη θέση του το σχαράκι. Η τάση των ελασμάτων αυτών, όπως και στα ανταγωνιστικά πετάλια της Crank Brothers, δεν ρυθμίζεται. Ο όγκος του S-Track είναι κατά πολύ μειωμένος σε σχέση με το Quartz και το νέο σχήμα υπόσχεται καλύτερη συμπεριφορά στη λάσπη, και βελτιωμένη ευκολία εισόδου στο πετάλι. Η επιφάνεια επαφής παπουτσιού-πεταλιού είναι σημαντικά αυξημένη, κάτι που σημαίνει αποδοτικότερη μεταφορά δύναμης. Για όσους θέλουν ακόμη πιο "σίγουρο" πάτημα, διατίθεται ως αξεσουάρ ένα κιτ μετατροπής των S-Track σε πλατφόρμες -δεν πρόκειται όμως για κάτι φτιαγμένο ώστε να τοποθετείται και ν' αφαιρείται τακτικά.

Look S-Track πετάλια MTB

Στο βουνό

Τα σχαράκια βρίσκουν με αρκετή ευκολία το στόχο τους, αλλά προκειμένου να κουμπώσουν χρειάζονται λίγο σπρώξιμο. Το κούμπωμα γίνεται με ένα διακριτό "κλακ", και η συνολική αίσθηση του πεταλιού είναι αρκετά σφικτή -τόσο που παραπέμπει σε αγωνιστική χρήση, όχι σε απλή χομπίστικη. Στην αίσθηση αυτή δε συντελεί μόνο η σκληρότητα των ελασμάτων, αλλά και η μικρή πλεύση (float) ±3° με μόλις ±1mm πλάγιας κίνησης. Όταν το διαβάζει κανείς, φαίνεται λίγο, και μάλλον άβολο -στην πραγματικότητα όμως, η σφικτή και "γεμάτη" αίσθηση του S-Track δεν ενοχλεί και τόσο, ενώ προτρέπει τον ποδηλάτη να βάλει όλη του τη δύναμη στο πετάλι δίνοντας την εντύπωση πως αυτή μεταφέρεται αυτούσια στον τροχό! Το φθηνό μοντέλο της δοκιμής (€59,90) ζυγίζει 284gr/ζεύγος χωρίς τα σχαράκια και παρά την αγωνιστική αίσθηση που δίνει, η κατασκευή και το βάρος του πεταλιού δείχνουν ένα προϊόν εισαγωγικής κατηγορίας -όπως και η τιμή του, εξάλλου.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν κατάφερα να κάνω κάποια ζημιά στα προσιτά S-Track, και επιστρέφοντας τα στον αντιπρόσωπο οι άξονες και τα σημεία τριβής ήταν στην ίδια καλή κατάσταση με τη στιγμή που τα πετάλια βγήκαν από το κουτί τους. Αυτό που θα φθαρεί πρώτο στο πλαστικό σώμα είναι οι "ράμπες εισόδου" για τα σχαράκια, οι οποίες δε διαθέτουν καμία επένδυση. Επίσης, με τα S-Track δε μπόρεσα να αναπαράξω το πιο διαβόητο πρόβλημα των Quartz, τα οποία κάποιες φορές απελευθέρωναν το παπούτσι του ανάβατη παρά τη θέληση του. Kudos.

Συνεπώς...

Η πραγματική αξία της σχεδίασης S-Track βρίσκεται στις δύο ακριβότερες εκδόσεις, Race (€129,90 / 290gr) και Carbon Ti (€249,90 / 244gr) που διαθέτουν carbon σώματα και βελονοειδή ρουλεμάν στη θέση των κεντρικών κουζινέτων. Δώστε προσοχή στην τοποθέτηση ώστε να πετύχετε σωστά την επαφή παπουτσιού-πεταλιού -παρέχονται μαζί διάφοροι αποστάτες για τα σχαράκια- και θα έχετε το απόλυτο "δέσιμο" με το mountain bike σας. Αν είστε αγωνιζόμενος ή/και γράφετε πολλά χιλιόμετρα στο βουνό, προτιμήστε την έκδοση Race που διαθέτει ενισχυμένες "ράμπες εισόδου" με επένδυση αλουμινίου.

Η απλή έκδοση της δοκιμής, κατά τη γνώμη μου, δεν έχει ιδιαίτερο λόγο ύπαρξης. Ως υλοποίηση αδικεί τον ευφυέστατο σχεδιασμό του S-Track και η αγωνιστική της αίσθηση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον εισαγωγικό προσανατολισμό της. Στην παρακάτω βαθμολογία υπολογίστε +3 για την έκδοση Race, που ήδη αποτελεί προτίμηση πολλών κορυφαίων αθλητών.

Βαθμολογία:

7/10 σαμπρελάκια

Περισσότερες πληροφορίες: LOOK  |  Αντιπρόσωπος: Kassimatis Cycling