Και εγένετο η Ultegra Di2 ...ασύμβατη με τη Dura Ace!

H πανάκριβη ηλεκτρονική μετάδοση Shimano Dura-Ace Di2 (Digital Integrated Intelligence) μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί από τους κορυφαίους επαγγελματίες αναβάτες, στους μεγαλύτερους ποδηλατικούς αγώνες δρόμου και Cyclocross του κόσμου. Η στιγμή όμως έφτασε, ώστε η τεχνολογία αυτή να γίνει προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό, μέσω της νέας σειράς Ultegra 6770 Di2 ώστε το "ηλεκτρονικό πλεονέκτημα" να μην είναι πλέον προνόμιο των λίγων.

Η αρχή λειτουργίας της νέας σειράς είναι ακριβώς η ίδια. Χειριστήρια με ενσωματωμένα ηλεκτρονικά κυκλώματα στέλνουν την εντολή για αλλαγή σχέσης στους εκτροχιαστές που διαθέτουν σερβομηχανισμούς ώστε να κινούν την αλυσίδα μεταξύ γραναζιών ή δίσκων. Ο εμπρόσθιος εκτροχιαστής αυτορρυθμίζεται ώστε να μην υπάρχει τριβή με την αλυσίδα κατά το πεταλάρισμα. Το σύστημα τροφοδοτείται από μία αφαιρούμενη, επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, 7.4V. Τα εξαρτήματα της νέας σειράς που εικονίζονται παραπάνω, έχουν ως ακολούθως:

  • ST-6770 Dual Control χειριστήρια (10τάχυτα, για διπλούς δισκοβραχίονες) Αβίαστες ηλεκτρονικές αλλαγές. Ρύθμιση απόστασης μανέττας από το τιμόνι (reach adjustment) ώστε να καλύπτονται όλα τα μεγέθη χεριών. Βάρος: 313gr/ζεύγος (53γρ βαρύτερα από τα 7970)
  • RD-6770 Οπίσθιος εκτροχιαστής (10τάχυτος) Λειτουργία "Crash saver", συμβατότητα με κασέτες 11-28T. Βάρος: 270gr (49gr βαρύτερος από τον 7970)
  • FD-6770 Εμπρόσθιος εκτροχιαστής (10τάχυτος, για διπλούς δισκοβραχίονες) Λειτουργία αυτορρύθμισης. Βάρος: 162gr (40gr βαρύτερος από τον 7970)
  • SM-BTR1 Μπαταρία Ιόντων Λιθίου (7.4V) με εύκολη αφαίρεση/τοποθέτηση για επαναφόρτιση. Μεγ.Χρόνος πλήρους φόρτισης 90 λεπτά. Βάρος: 71gr (αυτούσια από τη σειρά 7970)
  • SM-EW67-A-E Ηλεκτρική διακλάδωση καλωδίων, δείκτης φόρτισης μπαταρίας και λειτουργία ρύθμισης οπ.εκτροχιαστή (πιθανότατα ελαφρύτερη από την αντίστοιχη Dura-Ace Di2, αλλά δε γνωρίζουμε λεπτομέρειες)

Η επίσημες τιμές των εξαρτημάτων ακόμη αναμένονται, αλλά ανεπίσημα λέγεται πως ενώ θα είναι ακριβότερες από τα αντίστοιχα μηχανικά εξαρτήματα Ultegra 6700, δε θα ξεπερνούν σε κόστος αυτό της μηχανικής Dura-Ace 7900. Μοναδική χρωματική επιλογή θα είναι το γκρι της Ultegra, ενώ η ακριβής ημερομηνία διάθεσης δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, παρόλο που τοποθετείται εντός του καλοκαιριού.

Τα κακά νέα είναι πως η Ultegra 6770 δεν είναι συμβατή με την Dura-Ace Di2 καθώς όχι μόνο τα καλώδια της είναι λιγότερα (δύο αντί τεσσάρων) (Edit: Οι κλώνοι των καλωδίων είναι λιγότεροι, δύο αντί τεσσάρων), αλλά και τα φις διασύνδεσης είναι 3.7mm μικρότερα σε διάμετρο. Άρα ξεχνάμε τη δυνατότητα μείξης εξαρτημάτων 6770-7970 ή μελλοντικής μερικής αναβάθμισης, αφού μόνο η μπαταρία και ο φορτιστής είναι κοινά μεταξύ των δύο σειρών. Απογοητευτικό και μάλλον μη-αναμενόμενο, αλλά ως "added bonus" μια φθηνότερη ηλεκτρονική σειρά δρόμου ίσως δώσει το βήμα για μια επίσης φθηνότερη σειρά βουνού Ki2. Σε αναμονή των επίσημων τιμών, λοιπόν!