Διαφήμιση
GloWorm X2 v2.0 φως ποδηλάτου

Πριν από μερικούς μήνες λάβαμε για δοκιμή την έκδοση 2.0 του X2 από τη Gloworm, ένα φως ποδηλάτου που φτάνει τα 1200 πραγματικά (!!!) lumen απόδοσης. Η Gloworm έχει την έδρα της στη Νέα Ζηλανδία, όπου καθώς φαίνεται η νυχτερινή ποδηλασία είναι διαδεδομένη, αφού σκοπός της εταιρίας είναι να προσφέρει δυνατά φώτα για ποδηλάτες, σε προσιτές τιμές. Επιβλέπων της ασιατικής παραγωγής για τη Gloworm είναι ο Έλληνας κ.Βαγγέλης Μονογυιός.

Αυτό που προσέχει κανείς βγάζοντας το X2 από τη συσκευασία του, είναι η ίδια του η κατασκευή: Η κεντρική μονάδα με δύο λυχνίες Cree U2 XML LED αποτελείται από τορνιρισμένο αλουμίνιο 6061-Τ6 που την καθιστά πανάλαφρη (80gr) και πολύ ανθεκτική. Μπορεί να τοποθετηθεί στο τιμόνι του ποδηλάτου ή στο κράνος, με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα να περιλαμβάνονται στο πακέτο. Η εξωτερική επαναφορτιζόμενη μπαταρία 5.8Ah Ιόντων Λιθίου έχει τρεις φορές το μέγεθος και το βάρος της κεντρικής μονάδας, ζυγίζοντας 240gr ενώ διαθέτει ενσωματωμένη ένδειξη πληρότητας, 4 επιπέδων. Τα λοιπά απαραίτητα κομμάτια ελαστικού και velcro για την τοποθέτηση του συστήματος, είναι βιομηχανικής ποιότητας και αντοχής με βάρος όχι πάνω από 5 γραμμάρια. Όλα τα παραπάνω μας δίνουν ένα συνολο που παράγει 1200 lumens εκτυφλωτικού φωτός (πραγματικά, όχι θεωρητικά σύμφωνα με την εταιρία), με αδιαβροχότητα IP66 και συνολικό βάρος 324gr (349gr αν χρειαστείτε την προέκταση του καλωδίου μπαταρίας). Όλη αυτή η δύναμη είναι προγραμματιζόμενη, με το X2 να διαθέτει 4 μορφές λειτουργίας: Trail -βελτιστοποιημένη για MTB, Commuter -για αστική μετακίνηση, Adventure -για αγώνες περιπέτειας, και Bush -για περιπλάνηση/πεζοπορία. Μετά από περίπου 4.5 ώρες φόρτισης και ένα λεπτό για την τοποθέτηση, το "υπερ-όπλο" είναι έτοιμο για οποιαδήποτε από τις λειτουργίες αυτές.

Gloworm X2 v2.0 φως ποδηλάτου

Στο ποδήλατο

Η κεντρική μονάδα καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο, και δε δημιουργεί πρόβλημα αν υπάρχει τοποθετημένο ήδη κάποιο μεγαλούτσικο GPS στο λαιμό του τιμονιού -π.χ. το Garmin Edge 800 μου χώρεσε άνετα. Το κουμπάκι τοποθετημένο δίπλα στα χειριστήρια του ποδηλάτου επιτρέπει ανά πάσα στιγμή την ασφαλή επιλογή μίας από τις 3 διαφορετικές εντάσεις Low/Medium/High ή την ειδική λειτουργία που υπάρχει σε κάθε πρόγραμμα (το πρόγραμμα Bush έχει μόνο 2 επιλογές + 1 ειδική λειτουργία).

Ο ήλιος πέφτει, και το X2 ανάβει. Θεωρώ άτοπο να συγκρίνω το σύστημα της Gloworm με οτιδήποτε έχω χρησιμοποιήσει έως τώρα σε ποδήλατο: Τα δύο LED εκπέμπουν ένα λευκό, ισχυρό, γεμάτο και αρκετά ευρύ φωτεινό χνάρι το οποίο μου έδωσε το θάρρος να κινηθώ πιο γρήγορα απ' ότι θα περίμενα, μέσα στο σκοτάδι. Η αίσθηση του βάθους είναι αρκετά καλή, αν και όσοι δεν είναι μυημένοι στη νυχτερινή ποδηλασία (και ειδικά εκτός δρόμου) θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στην αρχή. Στο δρόμο τα διερχόμενα αυτοκίνητα νόμιζαν ότι το ποδήλατο μου είναι μοτοσυκλέτα, και κοιτούσαν με απορία πλησιάζοντας. Μετά από λίγη ώρα η κεντρική μονάδα ζεσταίνεται, αλλά η αλουμινένια κατασκευή με τις ενσωματωμένες ψύκτρες, σε συνδυασμό με το νυχτερινό αεράκι, φροντίζουν ώστε η θερμοκρασία να μείνει σε ανεκτά επίπεδα. Για την περίπτωση υπερθέρμανσης, ειδικό κύκλωμα απενεργοποιεί κατεβάζει την ένταση στο φως προκειμένου να το προστατεύσει (δε μου χρειάστηκε).

Η διάρκεια της μπαταρίας είναι επίσης πολύ καλή, με τη χαμηλή σκάλα του προγράμματος Commuter να μου βγάζει περίπου 10 ώρες ενώ στη μέγιστη ένταση που είχε να προσφέρει το Χ2, το απόλαυσα για δυόμιση ώρες. Όσοι σχεδιάζουν να τρέχουν νυχτερινούς/24ωρους αγώνες, θα μπορούσαν να επενδύσουν σε μια εξτρά μπαταρία (€70) για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Το κόστος του Gloworm X2 είναι στα €185, τιμή που θεωρώ λογική για ένα πανίσχυρο φως με τόσες δυνατότητες.

Τι δε σου άρεσε;

Η μπαταρία χρειάζεται λίγη μελέτη σχετικά με το σημείο τοποθέτησης της ώστε να μην ενοχλεί, αλλά παράλληλα να μην είναι και εκτεθειμένη σε χτυπήματα. Η τοποθέτηση της μπαταρίας με τον ιμάντα velcro δεν με βόλεψε ούτε σε ποδήλατο δρόμου, ούτε σε MTB: Δεν έμενε στη θέση της, γλιστρώντας εμπρός-πίσω ή κινούμενη αριστερά-δεξιά. Τελικά κατέληξα να την τοποθετήσω μέσα σε τσαντάκι σέλας και να χρησιμοποιήσω την προέκταση καλωδίου για να τη συνδέσω. Με τον τρόπο αυτό "έκανα δουλειά μου" απροβλημάτιστα, απλά επιβάρυνα το ποδήλατο μου με ακόμη 101gr (τσαντάκι) + 25gr (καλώδιο) φτάνοντας συνολικά τα 450gr επιπλέον βάρους για το φωτισμό και παράλληλα χάνοντας την ένδειξη πληρότητας της μπαταρίας. Το Glowrom X2 χρειάζεται μια αναβάθμιση στον τρόπο τοποθέτησης της μπαταρίας του. Ίσως κάποια πλαστική/ελαστική βάση μεταξύ μπαταρίας και ποδηλάτου να έδινε τη λύση. Όσοι σκοπεύουν να τοποθετήσουν το φως στο κράνος και τη μπαταρία σε σακκίδιο/υδροδοχείο πλάτης, δε θα έχουν τέτοια προβλήματα.

Βαθμολογία:

8/10 σαμπρελάκια

 


Περισσότερες πληροφορίες: Gloworm  |  Αντιπρόσωπος: Loukas Bikes