Πέρυσι είχα δοκιμάσει το οικονομικότερο μοντέλο της Bryton, Rider 20 το οποίο βρήκα πολλά υποσχόμενο, αλλά απουσίαζαν κάποια χαρακτηριστικά που θα το έκαναν σημαντικά καλύτερο. Μερικούς μήνες αργότερα, η ταϊβανέζικη εταιρία παρουσίασε το νέο της "μικρό", Rider 21, δείχνοντας οτι άκουσε με προσοχή τις απαιτήσεις της αγοράς. Πόσο καλύτερο είναι σε σχέση με το παλιότερο 20άρι;
Οθόνη
Η φτωχή σε εμφάνιση οθόνη του Rider 20 που θύμιζε παλιό ξυπνητήρι Casio, δεν υπάρχει στο 21. Εδώ, ο χρήστης θα βρει μια μονόχρωμη φωτιζόμενη LCD οθόνη ανάλυσης 96 x 128 pixels ιδίου μεγέθους (διαγώνιος 1.6") με σημαντικά καλύτερη ποιότητα απεικόνισης. Στο κάτω μέρος της υπάρχει μια λεπτή λωρίδα με εικονίδια που αντιστοιχούν σε διάφορες λειτουργίες του Rider 21: Ποδήλατο 1 ή 2, λήψη GPS, κατάσταση μπαταρίας, ενεργοί αισθητήρες, σε πρόγραμμα προπόνησης, μέτρηση, καταγραφή, παύση. Επίσης, σε κάθε "σελίδα" από τις 3 διαθέσιμης, μπορούν να προβληθούν οποιεσδήποτε τρεις ενδείξεις επιθυμούμε από τις διαθέσιμες (π.χ. ταχύτητα, καρδ.παλμοί, στροφές πεταλιών, απόσταση, χρόνος, κατανάλωση, ώρα κλπ κλπ κλπ).
Άλλα νέα χαρακτηριστικά
Το φινίρισμα του νέου μικρού αντί για σατινέ είναι γυαλιστερό μαύρο, παραπέμποντας έτσι στο ακριβότερο Rider 40 αλλά και γενικότερα δείχνοντας πιο ποιοτικό από το 20. Επίσης έχει προστεθεί βαρομετρικό αλτίμετρο και θερμόμετρο δίνοντας πλέον τη δυνατότητα να παρακολουθούνται οι υψομετρικές λειτουργίες και η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της άσκησης. Το μενού επιλογών είναι πιο εύχρηστο και η εύρεση σήματος GPS λίγο ταχύτερη (εδώ μάλλον παίζει ρόλο το αναβαθμισμένο λογισμικό). Η αδιαβροχότητα της μονάδας είναι επίσης βελτιωμένη -πλέον πληροί τις προδιαγραφές IPX7 (Rider 20: IPX6).
Επιβαρύνσεις
Η νέα οθόνη, το βαρομετρικό αλτίμετρο και το θερμόμετρο καθιστούν το Rider 21 ελαφρώς πιο ενεργοβόρο από το παλιότερο 20. Ως αποτέλεσμα, η μπαταρία κρατά περίπου μια ώρα λιγότερο (~17 ώρες). Το βάρος των 40gr δεν έχει αυξηθεί καθόλου, ούτε και οι λιλιπούτειες διαστάσεις στις οποίες με καλόμαθε το Rider 20. Η τιμή έχει ανέβει κατά €15 με το Bryton Rider 21 να ξεκινά από τα €130, αύξηση που κινείται σε λογικά πλαίσια δεδομένων όλων των βελτιώσεων.
Στην προπόνηση
Είτε στο βουνό, είτε στο δρόμο, το Bryton Rider 21 έχει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να ικανοποιήσει τον ποδηλάτη-αθλητή. Παρόλο που -όπως το Rider 20- δεν προσφέρει δυνατότητες πλοήγησης και ο δέκτης GPS χρησιμεύει μόνο για υπολογισμό ταχύτητας και καταγραφή διαδρομής, όλες οι αναγκαίες πληροφορίες μιας προπόνησης είναι διαθέσιμες μόλις "ξεφορτώσουμε" το Rider 21 στο Bryton Sport: Χρόνος, απόστασης, ταχύτητα, στροφές πεταλιών -εφόσον υπάρχει αισθητήρας στροφών συνδεδεμένος- παλμοί & κατανάλωση θερμίδων -εφόσον υπάρχει αισθητήρας παλμών συνδεδεμένος- θερμοκρασία και ένα σωρό άλλα στατιστικά (δείτε ως παράδειγμα πρόσφατο αγώνα ΜΤΒ που έτρεξα).
Επειδή σχεδόν πάντα υπάρχει ένα "εκτός", το 21 είναι συμβατό με όλα τα συνηθισμένα περιφερειακά ΑΝΤ+ (αισθητήρες παλμών, στροφών, ταχύτητας, στροφών/ταχύτητας) εκτός από δυναμόμετρα. Έτσι, αν προπονείστε βάσει watt, προτιμήστε το ακριβότερο Rider 40 που είναι συμβατό με δυναμόμετρα ΑΝΤ+ και διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη.
Το Rider 21, εδώ και ένα εξάμηνο που ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ, έχει αποδειχτεί το ιδανικό "absolute minimum" που θέλω για αγώνες mountain bike: πιάνει ελάχιστο χώρο στο λαιμό του τιμονιού, είναι πανάλαφρο, φθηνό, και μου δείχνει μόνο τις απαραίτητες λειτουργίες για τον αγώνα: Χρόνο - Απόσταση - Καρδιακούς Παλμούς.
Η δυνατότητα για προγραμματισμό προπόνησης με απλά κριτήρια, βάσει χρόνου / απόστασης / κατανάλωσης θερμίδων, είναι χρήσιμη για αρχάριους ποδηλάτες, αλλά όποιος ακολουθεί προπονητικό πρόγραμμα δε θα ικανοποιηθεί απ' αυτήν και θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το Bryton Sport για να καταχωρήσει το ακριβές πρόγραμμα του στο μηχάνημα.
Η εγγύηση "Crash Replacement" (=αντικατάσταση της κεντρικής μονάδας στη μισή τιμή της αν αυτή καταστραφεί από υπαιτιότητα του χρήστη) καθιστά την αντικατάσταση του 21 ακόμη πιο προσιτή σε περίπτωση ατυχήματος. Δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας ή σφαλμάτων λειτουργίας, παρά τις κακές συνθήκες χρήσης στις οποίες το έχω υποβάλλει. Ένα "αρνητικό" που μπορώ να καταλογίσω στο μικρό μαύρο GPS είναι πως χρησιμοποιεί ένα εξειδικευμένο καλώδιο σύνδεσης/φόρτισης αντί του κλασικού Mini-USB που απαντάται σε σχεδόν όλα τα υπόλοιπα μηχανήματα και gadgets της αγοράς. Αναγκαστικά λοιπόν, θα πρέπει α) να μη το χάσετε β) να το κουβαλάτε μαζί σας σε πολυήμερη ποδηλατική εξόρμηση (π.χ. αγώνας μακριά από το σπίτι). Κατά τ' άλλα, καλύτερο value-for-money σε ποδηλατικό κοντέρ/παλμογράφο ΔΕΝ θα βρείτε!
Βαθμολογία (κεντρική μονάδα μόνο):