Διαφήμιση

Βαθμολογία:
8/10 σαμπρελάκια

Βαθμολογία:
8/10 σαμπρελάκια

Η εμπειρία του Ghost

Πρώτες εντυπώσεις

Με κληρονομιά από τον οίκο της Body Geometry και εντυπωσιακή εμφάνιση η Toupé Gel μαγνητίζει τα βλέμματα στην πρώτη επαφή. Δεν είναι διακριτική μιας και οι λεπτομέρειες σε ασημί ενισχύσεις στις τρεις άκρες της σέλας είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρείς. Ασημί στοιχεία που ποντάρουν να κερδίσουν πόντους σε ομορφιά και μακροζωία. Η ένδειξη gel μας υπόσχεται λιγότερο τσούξιμο στα οστά στήριξης της λεκάνης σε μεγάλες διαδρομές. Το κανάλι αποσυμφόρισης της ευαίσθητης περιοχής φαίνεται λυτρωτικά μεγάλο για πολύωρες διαδρομές. Αυτό μένει να επαληθευθεί στην πράξη. Πάμε τώρα για το ζύγισμα.

205 γραμμάρια έδειξε ο ζυγός κατατάσοντάς ως πολύ καλό στην κατηγορία gel. Αναλυτικά στα υλικά του, για το κάλυμμα χρησημοποιήθηκε συνθετικό δέρμα micromatrix καθιστόντας το αδιάβροχο και ελαφρύτερο από το γνήσιο δέρμα.Η γέμιση από gel έχει το χαρακτηριστικό πως δεν τερματίζει σε ελαστικότητά. Παραμένει προοδευτικό στην μεγαλύτερη πίεση και ακόμα και τότε διατηρεί πλευρική κίνηση. Με μια μικρή θυσία στο βάρος από τα αντίστοιχα αφρώδη υλικά προορίζεται για μεγαλύτερη διάρκεια χρήσης όπου η άνεση παίρνει σημαντικό μερίδιο στις επιδόσεις. Από κάτω, ο σκελετός είναι από πλαστικό όπως και στις περισσότερες σέλες μόνο που εδώ έχουμε ενισχύσεις με ανθρακονήματα. Τέλος οι ράγες έδρασης από τιτάνιο ενισχύουν την ανθεκτικότητα και χαρίζουν χαμόγελα στους γραμμαριοφάγους.

Η τοποθέτηση είναι εύκολη μιας και από το μεγάλο παράθυρο του προστάτη μπορείς να οδηγήσεις το στέλεχος του παλουκόσελου για τις πρώτες σπείρες. Δεν εντόπισα προβλήματα συμβατότητας με διάφορες ντίζες σέλας. Σφίγγουμε και καβαλάμε. Σωστή η πρώτη αίσθηση, επαληθεύει την όψη. Δεν ενοχλεί πουθενά. Μικρές ρυθμίσεις για την σωστή θέση και πάμε να γράψουμε χιλιόμετρα.

Αίσθηση μετά από ώρα

Όντας ένα από τα τρία σημεία επαφών, η σέλα μπορεί να μας ανατινάξει τα σχέδια μιας βόλτας και να μας γυρίσει στην αφετηρία πριν την ώρα μας. Προσοχή λοιπόν. Εδώ οι γνώμες είναι όσες και οι … δοκιμαστές. Για να ξεκινήσουμε από κάπου θα γράψω τι είδα αλλά προτείνω έντονα να δοκιμάσετε την οποιαδήποτε σέλα πρωτού την παντρευτείτε (δαπανηροί οι χωρισμοί…). Η αιμάτωση λειτουργεί. Ώρες μετά την εκκίνηση δεν είχα κανένα πρόβλημα καθώς μπορούσα να σπριντάρω αλλά και την επόμενη μέρα να ξανακαβαλήσω άνετα. Η μύτη έχει αυτήν την ενίσχυση και αισθητική λεπτομέρεια με την ασημί επένδυση. Δεν παρουσίασε κανένα λειτουργικό πρόβλημα σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής. Το κολάν γλιστράει απροβλημάτιστα κάθε φορά που πας να σηκωθείς ή να κάτσεις παρά τους αρχικούς μου ενδοιασμούς. Στο κάθισμα στη μύτη κατά τη διάρκεια σπρίνταρίσματος το εμπρός μέρος έδειξε λίγο πιο ανελαστικό απ΄ όσο θα ήθελα. Αυτό όμως οφείλεται σε έλλειψη αποσβεστικού υλικού στο εμπρός μέρος και όχι στην ασημί ενίσχυση της μύτης.

Παρόλο που προορίζεται για χρήση δρόμου δοκίμασα τη σέλα και σε XC. Το αποτέλεσμα είναι θετικό. Αρκετή αντοχή στα κοπανήματα και σαφής επικοινωνία με το ποδήλατο : δεν φιλτράρει τις κινήσεις του τροχού και δεν σε κοπανάει. Αν οι βόλτες σας ξεπερνάνε τακτικά το δίωρο με βλέψεις για χρόνους θα σας την πρότεινα ως επιλογή. Είναι εργονομική αλλά όχι αναπαυτική ή σούπερ ανθεκτική.

Τα πεσμένα πλευρά στην σχεδίαση του κέλυφους αφήνουν τα πόδια να κινούνται άνετα ακόμα και με στενή λεκάνη. Διατίθεται άλλωστε σε δύο διαστάσεις πλάτους για να καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες στήριξης. Τα πλαϊνά φτερά επίσης δεν «κόβουν» τη ροή του αίματος ούτε όταν βάλεις τη σέλα λίγο πιο ψηλά ώστε να πεταλάρεις περισσότερο με τις μύτες. Όταν όμως σηκώσεις την πλάτη ανάμεσα στο γκρουπ για να πιεις νερό ή να ξεκουράσεις τη μέση σου τότε θα νιώσεις ένα ελαφρύ γλίστρημα προς τα μπροστά.

Παρατηρήσαμε πως μετά από αρκετή χρήση η εμπρός ασημί ενίσχυση δεν παραμένει εντυπωσιακή με έντονες και σαφείς αντιθέσεις χρώματος. Αλλά αυτό αφορά μόνο το αισθητικό κομμάτι καθώς το υπόστρωμα παρέμεινε αποτελεσματικό και το κάλυμμα έδειχνε μια χαρά. Ουδέποτε διαξιφίστικε με τον καβάλο του κολάν.

Τελικό συμπέρασμα

Για να κάνουμε λοιπόν τις πράξεις… υλικά, εμφάνιση, άνεση… νομίζω πως πάμε για καλό βαθμό.

Γιάννης "Ghost" Αβούρης

Η εμπειρία του Lima

Παρόλο που η Toupé Gel είναι μια σέλα που προορίζεται για ποδηλασία δρόμου, η πρώτη μου επαφή μαζί της ήταν στο χώμα (έδενα καινούργιο MTB και ήταν άμεσα διαθέσιμη!). Τα 205 γραμμάρια της είναι πολύ αποδεκτά για την ελαφρο-μεσαία :P κατηγορία χωμάτινης σέλας και οι ενισχύσεις gel πάνω από τον αφρό της υπόσχονταν άνεση. Οι ράγες της από κοίλο Τιτάνιο συντελούν προς τις δύο κύριες αξίες της Toupé Gel, μειώνοντας το βάρος και προσφέροντας μια-κάποια απορρόφηση κραδασμών.

Το "τουπεδάκι" ("υφάκι";) της Specialized έκατσε εύκολα και χωρίς προβλήματα πάνω στον Thompson λαιμό σέλας του ΜΤΒ μου και δεν ακούστηκε ο παραμικρός τριγμός μέχρι που το έβγαλα για να το δοκιμάσω στο κουρσάκι μου -περίπου ένα 6μηνο αργότερα! Η άνεση που προσέφερε η τεχνολογίας Body Geometry σέλα ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρόλο που στο χώμα θεωρητικά ήταν "έξω από τα νερά της". Δυστυχώς, τα πίσω άκρα της από σκληρό πλαστικό ("πτερύγια" ουράς) ενοχλούν σε τεχνικά σημεία που ο αναβάτης χρειάζεται να φύγει πίσω από τη σέλα και ίσως προκαλέσουν κάποιο μικροτραυματισμό. Η σκληρή προέκταση της μύτης καμιά φορά αρπάζει το σορτσάκι του αναβάτη όταν κάνει την κίνηση να καθίσει στη σέλα. Είπαμε όμως, δεν προορίζεται για χωμάτινη σέλα: Δική μας έμπνευση ήταν αυτή!

Όταν τοποθέτησα τη σέλα στο ποδήλατο δρόμου μου, τα πλεονεκτήματα της ήταν ακόμη εμφανέστερα. Με την απαλοιφή των "χωμάτινων" μειονεκτημάτων της, η Toupé αποδείχτηκε μία από τις καλύτερες σέλες που θα μπορούσε να έχει ένας ποδηλάτης δρόμου που θέλει να γράφει χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων. Το προφίλ της δε "χτυπά" πουθενά τον αναβάτη ενώ το κενό στη μέση βοηθά πολύ την κυκλοφορία του αίματος στην ευαίσθητη περιοχή. Το κάλυμμα της από Micromatrix δεν εμφάνισε ελαττώματα ή σημάδια "κούρασης" από την τριβή και τον ιδρώτα, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει για τα πλαστικά της άκρα των οποίων το ασημί χρώμα άρχισε να φεύγει στα σημεία τριβής. Μήπως θα ήταν σοφότερη κίνηση η Specialized να χρησιμοποιούσε πλαστικό που είναι εγγενώς χρωματισμένο ασημί και όχι βαμμένο; Το λέω γιατί είναι κρίμα μια τόσο καλή σέλα να δείχνει "παλιά" τόσο γρήγορα, χωρίς να είναι.

Τα 270mm μήκους της μπορεί να είναι κατά κάτι κοντύτερα από άλλες σέλες (π.χ. Fizik Arionne στα 300mm) αλλά είναι υπερ-αρκετά για να θεωρηθούν άνετα για τους περισσότερους αναβάτες και λίγο-πολύ αποτελούν το μέσο όρο μήκους στην κατηγορία.

Όσοι δεν ενδιαφέρονται για τις ενισχύσεις Gel ή θα προτιμούσαν μια ελαφρύτερη σέλα (205gr σέλα για ποδήλατο δρόμου δεν είναι ελαφρο-μεσαία, αλλά μάλλον μεσαία κατηγορία) ίσως να βρουν την απλή Toupé ή την Toupé Team πιο ελκυστική και σίγουρα ελαφρύτερη (ήταν η σέλα που έβαλα αμέσως μετά στο κουρσάκι μου και τη ζύγισα στα 160gr), ενώ δεν είναι πολύ πιο σκληρή. Προσωπική μου εντύπωση τουλάχιστον. Η σέλα που που μας παραχωρήθηκε για τη δοκιμή είναι μοντέλο 2008, αλλά τα καλά νέα είναι ότι η απλή έκδοση και η Gel δε θα αλλάξουν καθόλου για το 2009, ενώ η Team απλά θα "φρεσκαριστεί" με κάποια νέα σχέδια και μπόλικο λευκό χρώμα (για τους φανς του "λευκού" τρεντ).

Η ποιότητα και τα υλικά κατασκευής της, η δυνατότητα επιλογής μεγέθους (130mm/143mm) ανάλογα με το φάρδος λεκάνης του αναβάτη, η εργονομική σχεδίαση και η αντοχή της στη χρήση εξασφαλίζουν 8 στα 10 σαμπρελάκια για την Toupé Gel στην κλίμακα βαθμολογίας του iCycling.gr. Η ανώτατη προτεινόμενη τιμή της στα €109 είναι άλλο ένα θετικό χαρακτηριστικό...

Αλέξανδρος "Limas" Ιωαννίδης

Που θα τη βρείτε

Αντιπρόσωπος: Kassimatis Cycling