Deda Trentacinque: So euro!

H ιταλική Deda παρουσίασε πρόσφατα το σύστημα λαιμού/τιμονιού Trentacinque (35 στα Ιταλικά) για ποδήλατα δρόμου και βουνού. Η ιδιαιτερότητα του συστήματος είναι η διάμετρος του τιμονιού στα 35mm -σημαντική διαφορά έναντι των ...παχύτερων ανταγωνιστών της με διάμετρο 31.8mm. Βέβαια, προκειμένου να διατηρηθεί η συμβατότητα με όλα τα χειριστήρια της αγοράς, τα τιμόνια Trentacinque εκλεπτύνονται στα σημεία αυτά. Η σχεδίαση αυτή στοχεύει στην απόλυτη ακαμψία, ώστε ο ποδηλάτης να μη χάνει άσκοπα ενέργεια. Για να χρησιμοποιήσει κανείς ένα τιμόνι Trentacinque χρειάζεται οπωσδήποτε και ένα λαιμό του ιδίου συστήματος, που έχει την αντιστοίχου μεγέθους υποδοχή.

Ο λαιμός

Εκτός της μεγάλης διαμέτρου υποδοχής που διαθέτει για το τιμόνι, ο λαιμόςTrentacinque τηςDeda είναι ένας συμβατικός λαιμός τιμονιού από σφυρήλατο αλουμίνιο 2014. Εσωτερικές αλλαγές στη διατομή του κρατούν το βάρος χαμηλά (124gr στο μήκος των 100mm, με ατσάλινες βίδες) και τον τοποθετούν στην ελαφριά κατηγορία. Η ακαμψία του είναι σε υψηλά επίπεδα, καθώς λόγω του τερατώδους τιμονιού δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Τα 74 κιλά μου και τα πιο δυνατά μου σπριντ, ελάχιστα κατάφεραν να ζορίσουν το εξάρτημα. Το φινίρισμα του που παραπέμπει σε κλασικό αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι κυριολεκτικά ..."όλα τα λεφτά"!!! Μιας και είπα για λεφτά, το κόστος του πανέμορφου λαιμού είναι στα €159,00.

Το τιμόνι

Με κατασκευή μονοκόκ από ανθρακονήματα υψηλής αντοχής που χρησιμοποιούνται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα -νάτα, νάτα, δεν ειναι τυχαίο το φινίρισμα- το τιμόνι δρόμου Deda Trentacinque είναι ότι παχύτερο έχετε πιάσει στο χέρι σας (πάντα για τιμόνια ποδηλάτου μιλάμε!). Το ίσιο οριζόντιο τμήμα του (άνω λαβές) με διάμετρο 35mm παραμένει "καραφλό" κατ' απαίτηση της Deda, αφού υπάρχουν σημάδια στο τέλος κάθε πλαϊνής καμπύλης που λένε "η ταινία σταματά εδώ". Όπως είναι αναμενόμενο, υπάρχουν κανάλια για εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων, αν και θα ήθελα να έχουν ακόμη μεγαλύτερο μήκος. Το βάρος του τέρατος είναι στα 222gr, το οποίο είναι ικανοποιητικότατο δεδομένου του όγκου και της ακαμψίας του τιμονιού. Η τιμή στα €330,00 μας δίνει ένα κόστος €1,47/gr -περίπου ότι θα πληρώνατε και για ένα σχετικά καλό χαβιάρι.

Τι σου άρεσε στο σύστημα Trentacinque;

  • Η Deda έχει πετύχει το στόχο της απόλυτης ακαμψίας στο τιμόνι, δε χωρά καμία αμφιβολία. Αν είσαι βαρύς/εξαιρετικά μυώδης αναβάτης ή/και σπριντέρ, μόλις βρήκες το τέλειο "όπλο" να προσθέσεις στο υπεράκαμπτο κουρσάκι σου. Τα όρθια σπριντ σου δε θα είναι ποτέ ξανά ίδια.
  • Edit: Η καμπύλη των drops (κάτω λαβές), ονομαζόμενη RHM που δεν είναι ούτε κλασική, αλλά ούτε "ergo". Με βόλεψε πολύ.
  • Η εμφάνιση -ειδικά στο λευκό χρώμα- είναι απίστευτα όμορφη ενώ η ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος, πολύ-πολύ υψηλή!
  • Απόλυτη "euro" αίσθηση!

Τι δε σου άρεσε;

  • Για τα κιλά μου και τη χρήση που κάνω στο κουρσάκι μου (προπονήσεις από 2 έως 4 ώρες), βρήκα το τιμόνι υπερβολικά άκαμπτο. Η απουσία ταινίας στις άνω λαβές υπογραμμίζει το χαρακτηριστικό αυτό και η χρήση γαντιών με gel κρίνεται απαραίτητη, χειμώνα-καλοκαίρι.
  • Η σατινέ επιφάνεια προσφέρει καλό κράτημα σε γάντια με σιλικόνη στην παλάμη τους, αλλά αν είστε από τους τύπους που δε φορούν γάντι στο ποδήλατο (όπως εγώ), θα έχετε πρόβλημα -με τον ιδρώτα μπορεί να γλιστρούν τα χέρια σας.
  • Το κόστος, προφανώς λόγω της ειδικής κατασκευής, είναι αρκετά υψηλό. Λαιμός και τιμόνι μαζί στοιχίζουν €489,00 που σημαίνει ότι το σύστημα απευθύνεται αποκλειστικά σε κορυφαίας κατηγορίας ποδήλατα.
  • Το σύστημα, για γενική εφαρμογή σε ποδήλατα δρόμου, παραείναι εξειδικευμένο.

Βαθμολογία:

8/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες: Deda Trentacinque  |  Αντιπρόσωπος: Tzortzopoulos Bikes