Maxxis Larsen TT, "με την υπογραφή του Steve"

O Steve Larsen είναι παγκοσμίως ένα από τα πιο γνωστά ονόματα του αγωνιστικού ΜΤΒ, και ειδικότερα στη γενέτειρά του, την Αμερική. Μπήκε στον χώρο των αγώνων Ορεινής Ποδηλασίας το 1994 και έκτοτε κέρδισε αρκετούς τίτλους και αναρίθμητους θαυμαστές, ακόμα και ανάμεσα στους ανταγωνιστές του. Θα μπορούσαμε να πούμε λοιπόν ότι ο Steve -πέρα από κορυφαίας κλάσης αθλητής- είναι και γνώστης σε θέματα εξοπλισμού ΜΤΒ.

Αποφάσισα λοιπόν να δοκιμάσω τα ελαστικά που φέρουν την υπογραφή του, τα Larsen TT της Maxxis. Με μια υπογραφή τόσο "βαριά" επάνω τους, περιμένεις τα ελαστικά να είναι απλά άψογα!

Συγκεκριμένα, επέλεξα τη διάσταση 26x2.00, non-tubeless με το λογικότατο βάρος των 520gr, μιάς και έψαχνα για ελαστικά να βάλω στο XC-άλογo μου. Τα ελαστικά τοποθετήθηκαν στο ποδήλατο και την επομένη  το απόγευμα, επισκέφθηκα μία από τις αγαπημένες μου χωμάτινες διαδρομές. Το έδαφος είχε ποτίσει από τις βροχές των προηγούμενων ημερών και έτσι το βρήκα μαλακότερο και πιο γλιστερό απ' ό,τι συνήθως. Οι βρεγμένες, φυτευτές πέτρες γλιστρούσαν αρκετά. Τα μονοπάτια ήταν στρωμένα με νωπές πευκοβελόνες και πατημένα, ξερά χόρτα, κλασικό Αττικό φθινοπωρινό τοπίο δηλαδή. Με άλλα λόγια, ό,τι χρειαζόμουν για να δοκιμάσω τα καινούργια μου λάστιχα και να δω αν τελικά είναι αντάξια του ονόματός τους...

Aπό τα πρώτα κιόλας μέτρα σκέφτηκα: "Τα λάστιχα κυλάνε τρομερά!". Πραγματικά, τα Larsen δεν φαίνεται να έφερναν καμία αντίσταση στις [αρχικά] διστακτικές πεταλιές μου. Ανέβασα τον ρυθμό και είδα πως η επιτάχυνση ήταν εξίσου ομαλή και εύκολη με το πεταλάρισμα. Μέχρι στιγμής όλα καλά! Λίγες ημέρες αργότερα επισκέφθηκα τα [σχετικά στεγνά] πρώην Βασιλικά, ενώ μια εβδομάδα μετά τα ελαστικά πάτησαν και στις κρύες, λασπωμένες πλαγιές του Παρνασσού. Είχα λοιπόν την ευκαιρία να δοκιμάσω τη συμπεριφορά των Larsen TT σε πεταλάρισμα, επιτάχυνση, σκαρφάλωμα, φρενάρισμα, στρίψιμο, πλάγιασμα, απότομες αλλαγές κατεύθυνσης κ.α.

Οι εντυπώσεις που αποκόμισα ήταν οι εξής:

  • Τα Larsen TT κυλάνε τρομερά! Είναι ένα γρήγορο ελαστικό για χρήση XC / Marathon που δε θα διστάσει όταν ο αναβάτης θελήσει να επιταχύνει. Βέβαια, είναι σχεδιασμένα για μέτρια-προς-σκληρά εδάφη, οπότε μην περιμένετε πολλά από πλευράς γρήγορης κύλισης αν πατήσετε σε υπερβολικά μαλακό / λασπώδες έδαφος.
  • Το μεγαλύτερο του ονομαστικού τους μεγέθους προφίλ, βοηθά στην υπερπήδηση μικρο-εμποδίων όπως πέτρες, πεσμένα κλαδιά κλπ καθώς επίσης απορροφά περισσότερους κραδασμούς από άλλα, πιο μικρά ελαστικά.
  • Σκαρφαλώνουν χωρίς να γλιστράνε, αρκεί να βρείτε την ιδανική γι' αυτά και εσάς πίεση. Εγώ, για τα 72 κιλά μου τα έτρεξα στα 35-38psi. Προσοχή στις βρεγμένες φυτευτές πέτρες όμως, καθώς η πρόσφυση μπορεί να χαθεί απότομα.
  • Το φρενάρισμα τους δεν με απογοήτευσε καθόλου και πουθενά, χωρίς όμως να μπορώ να το χαρακτηρίσω κορυφαίο. Βέβαια, δεν περίμενα περισσότερα από ένα λάστιχο αυτής της κατηγορίας.
  • Στρίβουν καλά, αρκεί να μη τα γείρετε πολύ. Τα πλαϊνά τους τακούνια δεν είναι ότι πιο επιθετικό και ίσως υποχωρήσουν σχετικά εύκολα αν τα πιέσετε οδηγώντας με στυλ "Μοτό".
  • Σε δύσκολα, τεχνικά κομμάτια προσπαθήστε οι κινήσεις σας να είναι πιο ομαλές, σαν εμπρόσθιο λάστιχο το Larsen TT δε θέλει πολλές αγριάδες και για να το "κερδίσετε" θα πρέπει να είστε λίγο φινετσάτοι στους χειρισμούς σας.
  • Ενώ δεν είναι "λασπολάστιχα", η ικανότητα αυτοκαθαρισμού που διαθέτουν είναι αρκετά καλή: Με λίγες περιστροφές σε στέρεο έδαφος η λάσπη ξεκολλά και το πέλμα εμφανίζεται και πάλι. Τα περίμενα να μπουκώνουν πολύ πιο εύκολα λόγω των πυκνών τους τακουνιών, αλλά η πράξη με διέψευσε! Βέβαια αν πέσετε σ' εκείνη την πηχτή σιχαμένη λάσπη που κολλάει σαν τσιμέντο, ίσως τα ελαστικά να καθαρίσουν λίγο πιο δύσκολα...
  • Αν αναστραφεί το οπίσθιο λάστιχο, θα κερδίσετε σε πρόσφυση, χάνοντας όμως σε φρενάρισμα και πλάγιασμα (δεν προτείνεται!).

Σε ποιόν θα συνιστούσα τα Larsen TT 2.0";
Στους αναβάτες που ενδιαφέρονται να καλύπτουν χωμάτινες αποστάσεις με ταχύτητα και άνεση, που αποφεύγουν τα πολύ κακοτράχαλα / λασπώδη εδάφη, που δεν τρελαίνονται για το βάρος (ναι, υπάρχουν ελαφρύτερα λάστιχα!), που δεν τους πειράζει να θυσιάσουν λίγη κατευθυντικότητα ώστε να έχουν ομαλότερη κύλιση και επιτάχυνση.

Στην τιμή των €26-€28 περίπου για τη διπλωτή (kevlar) έκδοση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ακριβά. Αν νομίζετε πως ταιριάζετε στο παραπάνω προφίλ, δοκιμάστε τα και πολύ πιθανό να μείνετε ευχαριστημένοι...

Βαθμολογία:
7/10 σαμπρελάκια

 


Περισσότερες πληροφορίες: Maxxis.com