Διαφήμιση
3T Team περιφερειακά

Η ιταλική 3T είναι από τους κατασκευαστές περιφερειακών ποδηλάτου, των οποίων το όνομα είναι συνώνυμο του ποδηλατικού "euro style". Η εταιρία ιδρύθηκε το 1961 από τον Mario Dedioniggi αρχικά με την ονομασία Tecnologia del Tubo Torinese (=Τορινέζικη Τεχνολογία Σωλήνων) και έκτοτε επικεντρώνεται αποκλειστικά στην παραγωγή κορυφαίας ποιότητας εξοπλισμού. Τα εξαρτήματα της αποτελούν σημείο αναφοράς για την απέριττη κομψότητα και τον καλόγουστο σχεδιασμό τους. Τα προϊόντα της σειράς Team αποτελούν την ενδιάμεση γκάμα της εταιρίας, με την Pro ως πιο προσιτή και την LTD ως κορυφαία σειρά. Η ονομασία Team δεν είναι τυχαία, τα περιφερειακά αυτά είναι αρκετά ελαφριά αλλά και ανθεκτικά ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές των επαγγελματικών ομάδων ποδηλασίας για τους αγώνες του Pro Tour.

Ο λαιμός τιμονιού που χρησιμοποίησα είναι ο ARX(=γέφυρα, στα λατινικά). Στην τιμή των €80, είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο 7075 με έξι βίδες από τιτάνιο. Ο ARX Team είναι φινιρισμένος σε ανθεκτική ματ μαύρη ανοδίωση με μια κόκκινη ρίγα κατά μήκος του. Λευκά λογότυπα κάνουν την καταγωγή του γνωστή προς κάθε κατεύθυνση, ενώ στο μήκος των 110mm με κλίση ±6° ζυγίζει 127gr. Η διαφορά του με τον ARX II είναι ότι χρησιμοποιεί 2 βίδες σύσφιξης για το λαιμό του πιρουνιού αντί μίας και οι βίδες που σφίγγουν το τιμόνι έχουν μεγαλύτερη οριζόντια απόσταση μεταξύ τους, άρα θεωρητικά είναι στιβαρότερος. Επίσης, ζυγίζει περίπου 5 γραμμάρια περισσότερο από τον II ενώ κοστίζουν το ίδιο.

3T Team περιφερειακά

Η τοποθέτηση του ARX στο ποδήλατο απαιτεί κάποια προσοχή, γιατί η μέγιστη προτεινόμενη ροπή σύσφιξης των 5Nm, είναι αρκετή ώστε να κοπούν οι βίδες που συγκρατούν το τιμόνι, άρα υπερβολική: ακόμη και με 3-3.5Nm ροπής ο ARX κρατά το τιμόνι πολύ καλά στη θέση του χωρίς προβλήματα. Παρόλο που δεν πρόκειται για κάποιον "κτηνώδη" λαιμό τιμονιού, ο ARX είναι επαρκέστατα άκαμπτος για δυνατά σπριντ εκτός σέλας και στα ≈1.500Km που έχει γράψει μέχρι στιγμής στο ποδήλατο μου, δεν έχω καταφέρει να αντιληφθώ κάποια στρέβλωση σε αυτόν. Πολύ απλά, δε θα μπορούσα να απαιτήσω τίποτα παραπάνω από ένα λαιμό τιμονιού -ελαφρύς, άκαμπτος, καλοφτιαγμένος και όμορφος. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον 3T ARX Team εδώ.

3T Team περιφερειακά3T Team περιφερειακά

Η άνεση είναι σημαντική για μένα σ' ένα ποδήλατο δρόμου, έτσι το τιμόνι που επέλεξα είναι το Ergonova (€225) το οποίο, όπως δηλώνει η ονομασία του, διαθέτει γεωμετρία ergo και όχι κλασική. Με βάρος 207gr στο πλάτος των 44cm, το ανθρακονημάτινο 3T Ergonova Team συγκαταλέγεται στα ελαφριά τιμόνια δρόμου. Η στρογγυλή διατομή του με διάμετρο 31.8mm αλλάζει σε οβάλ με το ίδιο πλάτος και στη συνέχεια ξανά στρογγυλή με διάμετρο 23.8mm για την τοποθέτηση των χειριστηρίων. Ένα χαρακτηριστικό άνεσης του Ergonova είναι η μικρή του έκταση (reach) στα 77mm και το χαμηλό του ύψος (drop) στα 123mm -αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να τεντώνομαι λιγότερο όταν κρατώ τα χειριστήρια και να σκύβω λιγότερο στην "aero" θέση οδήγησης, συγκριτικά με άλλα τιμόνια.

3T Team περιφερειακά

Η ιδιαίτερη αυτή σχεδίαση του Ergonova σε συνδυασμό με την εγγενή απορροφητικότητα του carbon το καθιστούν ως το πιο άνετο τιμόνι δρόμου που έχω δοκιμάσει έως σήμερα. Η οβάλ διατομή στις άνω λαβές είναι προσεγμένη ώστε να βολεύει τα χέρια ακόμη και υπό κάποια γωνία (κάτι που δεν ισχύει για όλα τα τιμόνια αυτού του τύπου) ενώ τα άκρα του Ergonova προσφέρουν πολύ φυσική μετάβαση για τα χέρια, από τις άνω λαβές στα χειριστήρια. Οι κάτω λαβές ("aero" θέση) βρίσκονται ελαφρώς πιο έξω από τα άκρα του τιμονιού, χαρακτηριστικό που διευκολύνει τις γρήγορες αλλαγές από τις άνω στις κάτω λαβές, δίνοντας παράλληλα λίγο παραπάνω χώρο στους καρπούς μου κάθε φορά που σπριντάριζα από τη θέση αυτή.

Παρόλη την άνεση του, το μαυροκόκκινο ergo τιμόνι αποδείχτηκε ικανό ν' ανταπεξέλθει σε κάθε δοκιμασία που υποβλήθηκε: Δυνατές εκκινήσεις, όρθια σπριντ, έντονες ανηφορικές κλίσεις με το βάρος μου να στηρίζεται πάνω του, δε μπόρεσαν να φανερώσουν κάποια αδυναμία του, όπως γενικότερα δεν κατάφερα να εντοπίσω κανένα μειονέκτημα στο προϊόν. Το ανθρακονημάτινο Ergonova -σε περίπτωση ατυχήματος- μπορεί να υπαχθεί στο πρόγραμμα αντικατάστασης που προσφέρει η 3Τ στους πελάτες της. Σχετικές πληροφορίες υπάρχουν και στην Ελληνική γλώσσα, στο συνοδευτικό βιβλιαράκι του τιμονιού. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το 3T Ergonova Team εδώ.

3T Team περιφερειακά3T Team περιφερειακά

Ο λαιμός της σέλας είναι το τρίτο και τελευταίο βασικό κομμάτι που ολοκληρώνει το πακέτο Team της 3Τ. Επιλογή μου -λόγω της πιο ευέλικτης σχεδίασης του- o Stylus 25 (€105), ο οποίος με 25mm offset αλουμινένια κεφαλή και στέλεχος κατασκευασμένο από UD carbon, ζυγίζει 223gr στο μέγεθος 27.2mm x 350mm. Οι δύο μεγάλες βίδες που ρυθμίζουν και συγκρατούν τη σέλα είναι ανοξείδωτες ατσάλινες για καλύτερη σύσφιξη, κάτι που "στοιχίζει" στον Stylus περίπου 15gr επιπλέον βάρους. Το διάφανο γυαλιστερό λούστρο επιδεικνύει περήφανα τις μονής κατεύθυνσης ίνες carbon, με τα μεγάλα λογότυπα να μην αφήνουν περιθώρια λάθους για την ταυτότητα του προϊόντος, ενώ στην πίσω πλευρά υπάρχει κλίμακα για ευκολότερη ρύθμιση του ύψους.

Περίμενα τον Stylus 25 να είναι αρκετά ενδοτικός ώστε να προσφέρει ένα αντιληπτό επίπεδο άνεσης, αλλά δυστυχώς οι ελπίδες μου διαψεύστηκαν. Η στιβαρή αλουμινένια κεφαλή με το νεύρο υποστήριξης αφήνει το ανθρακονημάτινο στέλεχος να κάνει όλη τη δουλειά της απορρόφησης κραδασμών, καθήκον για το οποίο δε φαίνεται ν' αναλαμβάνει πρόθυμα. Εδώ, η σειρά Team υπενθυμίζει για άλλη μια φορά στον αναβάτη το αγωνιστικό της DNA.

Η απλή αλλά έξυπνα σχεδιασμένη κεφαλή συγκρατεί το ίδιο καλά σέλες με οποιοδήποτε υλικό ράγας, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα "φιλική" σε όσες σέλες έχουν ράγες ανθρακονημάτων. Η διάμετρος της ράγας δεν αποτελεί πρόβλημα για την μηχανισμό συγκράτησης, ενώ τα προτεινόμενα 10Nm σύσφιξης είναι αρκετά παραπάνω από επαρκή για να μην υπάρξουν μετακινήσεις ή τριγμοί. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον 3T Stylus 25 εδώ.

3T Team περιφερειακά

Η σειρά περιφερειακών Team της 3T είναι "perfetto"! Μοναδικό μειονέκτημα του λαιμού τιμονιού ARX είναι η λάθος προτεινόμενη τιμή για τη ροπή σύσφιξης, το τιμόνι Ergonova δε φαίνεται να έχει κανένα απολύτως αρνητικό, ενώ ο λαιμός της σέλας είναι ελάχιστα πιο άκαμπτος και βαρύς από την προσωπική μου άποψη περί ιδανικού. Το κόστος απόκτησης τους συνάδει απόλυτα με την ποιότητα κατασκευής, την κομψότητα και τη λειτουργικότητα που προσφέρουν, στο βαθμό που θεωρώ σπατάλη να ξοδέψει κανείς έστω λίγα Ευρώ παραπάνω προκειμένου να κερδίσει ...τι;

Βαθμολογία:9/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες: 3T | Αντιπρόσωπος: Just Ride