Το INpower 3D+ (€950,00) είναι το πρώτο powermeter της Rotor που συνδυάζει την τεχνολογία INpower του ισπανικού οίκου με τους κορυφαίους βραχίονες 3D+. Πρόκειται για σημαντική καινοτομία, χάρη στην οποία ολόκληρη η τεχνολογία μέτρησης ισχύος μεταφέρεται στο εσωτερικό του BB30 άξονα, προκειμένου να προστατευθεί από τα στοιχεία της φύσης, κραδασμούς, χτυπήματα και πτώσεις.
Επίσης, βελτιώνεται έτσι και η αισθητική του ποδηλάτου αφού μόνο ένα μικρό πλαστικό "λοφίο" στην κορυφή του αριστερού μπράτσου μαρτυρά ότι δεν πρόκειται για συμβατικό δισκοβραχίονα. Με τον μηχανισμό μέτρησης προστατευμένο μέσα στον άξονα, οι εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη μέτρηση -π.χ. πολύ χαμηλές ή ύψηλες θερμοκρασίες, κραδασμοί κ.α.- σχεδόν εκμηδενίζονται.
Για να αντιληφθεί κανείς ότι στο ποδήλατο μου έχω τοποθετήσει powermeter αντί συμβατικού δισκοβραχίονα, θα πρέπει να κοιτάξει αυτό το σημείο του αριστερού βραχίονα για τα δύο μοναδικά στοιχεία που το μαρτυρούν (οκ, εκτός από το προφανές λογότυπο): Την τάπα της μπαταρίας και το μικρό πλαστικό λοφίο. Ένα τόσο διακριτικό powermeter βασισμένο σε δισκοβραχίονα είναι πολύ σπάνιο. Από αισθητικής πλευράς, το μόνο άλλο προϊόν της αγοράς που θα μπορούσε να συγκριθεί με το INpower είναι το σύστημα Stages -τόσο καθαρό είναι το design του!
Από αισθητικής πλευράς, το μόνο άλλο προϊόν της αγοράς που θα μπορούσε να συγκριθεί με το INpower είναι το σύστημα Stages -τόσο καθαρό είναι το design του!
Η τεχνολογία INpower συγκριτικά με τα Power Dual / Power LT κάνει πληρέστερη μέτρηση δεδομένων, ενώ προσφέρει επιπλέον τις λειτουργίες Torque 360 και Optimum Chainring Angle ("OCA") που βοηθούν τους ποδηλάτες με οβάλ δίσκους Q-Rings ώστε να βρίσκουν την τέλεια γωνία τοποθέτησης γι' αυτούς. Οι μετρήσεις Torque Effectiveness και Pedal Smoothness παραμένουν από τα προγενέστερα powermeters της Rotor.
Η τροφοδοσία του INpower γίνεται από μια συμβατική μπαταρία ΑΑ που μπορεί να αγοραστεί εύκολα και φθηνά ακόμη αν ξεμείνετε κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Σε κάθε περίπτωση, σας προτεινω να χρησιμοποιείτε αλκαλικές μπαταρίες καλής ποιότητας για ν' αποφύγετε διαρροές οξέων. Η αυτονομία είναι πραγματικά μεγάλη (άνω των 6 μηνών, ακόμη και αν καβαλάτε 10+ ώρες την εβδομάδα) και το μόνο σημείο που θα εφιστούσα την προσοχή σας, είναι η επανατοποθέτηση του καπακιού: Πίσω από την πλαστική πρόσοψη βρίσκονται δύο μεταλλικά πτερύγια που χρησιμεύουν ως αγωγοί για τη μπαταρία αλλά και για ν' ασφαλίζει το καπάκι. Αν τα πτερύγια αυτά στραβώσουν από απροσεξία στην τοποθέτηση, το καπάκι δε θα ασφαλίζει. Αυτό δεν είναι σοβαρό προβλημα όμως, αφού ακόμη και τότε μπορείτε να τα ισιώσετε εύκολα μ' ένα μικρό ίσιο κατσαβίδι (π.χ. απ' το πολυεργαλείο σας).
Σε αντίθεση με όλα τα βατόμετρα που υπολογίζουν τη συνολική ισχύ βάσει της μέτρησης του ενός ποδιού, το INpower μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει ένα πιο σωστό αποτέλεσμα -π.χ. αν γνωρίζετε ότι η ισορροπία ισχύος αριστερού/δεξιού ποδιού σας είναι 52/48, τότε το INpower μπορεί να υπολογίζει την ισχύ από το αριστερό σας πόδι ως το 52% της συνολικής ισχύος. Φυσικά, απαιτούμενο είναι να γνωρίζετε αυτή την ισορροπία πριν προχωρήσετε στην αντίστοιχη ρύθμιση.
Ο ενσωματωμένος εξωλκέας του δεξιού μπράτσου είναι βελτιωμένος σε σχέση με τα προηγούμενα powermeters της Rotor και συμπνέει με την ευκολότερη συντήρηση που δίνει το INpower. Το συγκεκριμένο εξάρτημα μπορεί να αγοραστεί ως αναβάθμιση για τα Power Dual / Power LT. Η ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος τόσο των μεταλλικών όσο και των πλαστικών μερών είναι υποδειγματική, και μόνο μια προσεκτική εξέταση αποκαλύπτει που τελειώνει το ένα υλικό και που ξεκινά το άλλο. Όσοι δεν είναι λάτρες των Ασιατών κατασκευαστών θα χαρούν να μάθουν ότι, όπως όλα τα powermeters της Rotor, το INpower κατασκευάζεται στην Ισπανία.
Το βάρος του Rotor INpower 3D+ είναι αυξημένο κατά 34gr σε σχέση με το Power LT, αν συνυπολογίσει κανείς τη μεγαλύτερη μπαταρία ΑΑ (βάρη φωτογραφίας: χωρίς μπαταρία). Βέβαια όλα τα προτερήματα του INpower όπως η πιο εξελιγμένη τεχνολογία, η ευκολότερη συντήρηση και η ομορφότερη εμφάνιση, εύκολα υπερτερούν της μικρής αυτής επιβάρυνσης. Η ζυγαριά μπορεί να λέει πάντα την αλήθεια, αλλά δε λέει ολόκληρη την αλήθεια. Διαβάστε παρακάτω για την επιλογή φορέα MAS, και γιατί σας την προτείνω.
Αν επιθυμείτε το INpower powermeter σας να έρθει με τον φορέα δίσκων MAS (micro-adjust spider), θα πρέπει να το δηλώσετε κατά την παραγγελία του. Εμπιστευθείτε με, και ζητήστε MAS οπωσδήποτε. Είναι μεν λίγα γραμμάρια βαρύτερος σαν επιλογή, αλλά:
Η κρισιμότερη ερώτηση μετά τη δοκιμή ενός προϊόντος, είναι και η πιο απλή: "Να το αγοράσω;". Η απάντηση μου, όσον αφορά το Rotor INpower 3D+ προϋποθέτει πως ήδη γνωρίζετε ότι χρειάζεστε powermeter. Ίσως και να ψάχνετε αντικαταστάτη για το υφιστάμενο powermeter σας. Έτσι λοιπόν, θα σας πω "ναι, να το αγοράσετε" επειδή:
Τι μου αρέσει στο INpower | Τι δεν μου αρέσει στο INpower |
---|---|
Βασίζεται στον κορυφαίο βραχίονα 3D+ | Συμβατό μόνο με ANT+ και όχι με BLE (Bluetooth) |
Προσαρμοστικότητα (τοποθετείται σε σχεδόν οποιοδήποτε πλαίσιο) | Συνολικά 34gr βαρύτερο από το Power LT, μαζί με μπαταρία ΑΑ |
Πρόκειτα για ένα από τα ελαφρύτερα powermeters της αγοράς το οποίο βαραίνει ελάχιστα το ποδήλατο σε σχέση με έναν συμβατικό βραχίονα 3D+ | Προσοχή στην τοποθέτηση του καπακιού μπαταρίας |
"Αόρατο" σαν powermeter, πρέπει κανείς να κοιτάξει προσεκτικά για να καταλάβει ότι το ποδήλατο δεν φορά έναν συμβατικό δισκοβραχίονα | Το MAS (micro-adjust spider) δεν είναι βασικός εξοπλισμός, πρέπει να ζητηθεί κατά την παραγγελία του INpower -ευτυχώς, δε συνοδεύεται από οικονομική επιβάρυνση |
Λειτουργεί με συμβατική μπαταρία ΑΑ | Το συνοδευτικό λογισμικό δεν είναι ιδιαίτερα φιλικό προς χρήστες OS X (Mac) |
Υπολογίζει το OCA για τη βέλτιση θέση των Qrings | |
Ρύθμιση ισορροπίας ισχύος αριστερού-δεξιού ποδιού | |
Κατασκευάζεται στην Ισπανία | |
Εξαιρετική σχέση τιμής-απόδοσης |