Διαφήμιση
Τροχοί ποδηλάτου HED Ardennes

Η Αμερικανική εταιρία HED, γνωστή για τους τροχούς της, προσφέρει το μοντέλο δρόμου Ardennes για καθημερινή χρήση αλλά και ανηφόρες. Τί κάνει τις ρόδες αυτές τόσο διαφορετικές; Η "μαγεία" βρίσκεται στο ειδικό "C2" στεφάνι τους, κατασκευασμένο από Σκάνδιο και με πλάτος 23mm. Σύμφωνα βέβαια με την κατασκευάστρια εταιρία, δεν πρόκειται για μαγεία αλλά επιστήμη. Πιο συγκεκριμένα, το "κόνσεπτ" τους έχει ως ακολούθως:

Οι Hed Ardennes έχουν χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και καλύτερη αεροδυναμική από ένα κλασικό στεφάνι πλάτους 19mm. Ένα ελαστικό 23mm (700c x 23) έχει περισσότερο χώρο να "απλωθεί" πάνω σ' ένα στεφάνι πλάτους 23mm. Το απλωμένο κέλυφος του ελαστικού έχει κοντύτερη, πλατύτερη επιφάνεια επαφής με το δρόμο: Κατά την κύλιση του ελαστικού, παραμορφώνεται μικρότερο κομμάτι των πλαϊνών. Λιγότερη παραμόρφωση των πλαϊνών σημαίνει λιγότερη αντίσταση κύλισης και μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Το άπλωμα αυτό ταιριάζει το άνοιγμα του ελαστικού με το πλάτος του στεφανιού. Αντί να μοιάζει με λάμπα, το συνδυασμένο προφίλ ελαστικού και στεφανιού είναι ελλειπτικό σε σχήμα, δηλαδή πολύ πιο αεροδυναμικό.

Αυτά λοιπόν λέει η εταιρία του Steve Hed. Με την ανάλυση αυτή κατά νου, τοποθέτησα τους τροχούς που μου παραχωρήθηκαν πάνω στην κοκκινόμαυρη ρουκέτα (το κουρσάκι μου!) και ξεκίνησα για ν' ανακαλύψω αν υπάρχει μύθος στην επιστήμη των Ardennes.

Αυτό που αναπόφευκτα αντιλαμβάνεται κανείς καβαλώντας τους -εμφανισιακά- λιτούς αλουμινένιους τροχούς είναι η άνεση που προσφέρουν, ακόμη και σε υψηλές πιέσεις (για τη δοκιμή χρησιμοποίησα 110psi, με όριο των τροχών τα 130psi). Δε θα μπορούσαν να μην είναι άνετοι, αφού τα Michelin Pro Lite 700x23 ελαστικά που τους συνόδευαν είχαν "απλώσει" σαν 25άρια! Φαίνονται και δίνουν την αίσθηση ότι είναι μεγαλύτερα, αλλά είναι μόλις 23mm σε πλάτος! Η άνεση είναι ένα χαρακτηριστικό που αναζητά κανείς όταν αγοράζει καθημερινούς τροχούς, άρα πολύ καλά μέχρι εδώ.

Αντίσταση κύλισης -η οποία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι αισθητά μειωμένη: Πραγματικά σε όλη τη διάρκεια της 2ωρης δοκιμής δε μπόρεσα να αντιληφθώ κάτι πέρα του κανονικού. Με αρκετή σιγουριά μπορώ να αποδώσω τη ανάλαφρη κύλιση των τροχών αυτών στα ποιοτικά τους κέντρα και την πολύ καλή επιλογή ελαστικών (τα γαλάζια γαλλικά ελαστικά φημίζονται για την ελαφριά τους αίσθηση) και όχι σε σχεδιαστικές ασκήσεις. Ουδαμώς θα ήθελα ν' αμφισβητήσω την "επιστήμη" μιας καταξιωμένης εταιρίας, αλλά προσωπικά συμπεραίνω ότι το πλεονέκτημα κύλισης που προσφέρουν τα στεφάνια C2 δεν είναι τόσο εμφανές σε πραγματικές συνθήκες ώστε να μπορεί κανείς με σιγουριά να πει ότι τα στεφάνια κάνουν τη διαφορά. Το ίδιο συμπέρασμα ισχύει και στον τομέα της αεροδυναμικής, όπου πάλι δε μπόρεσα ν' αντιληφθώ διαφορές σε σχέση με άλλα ποιοτικά σετ τροχών που έχω δοκιμάσει. Μαζί μου φαίνεται να συμφωνούσε ο αντίθετος άνεμος που φυσούσε εκείνο το απόγευμα, αλλά και ο ευνοϊκός που με γύρισε σπίτι μου αργότερα. Βέβαια, και για να είμαι δίκαιος, τα στεφάνια χαμηλού προφίλ εκ των πραγμάτων δε δίνουν πολλά περιθώρια στον κατασκευαστή να παίξει σημαντικά με την αεροδυναμική τους.

Το βάρος των τροχών είναι κάτω από 1400gr/ζεύγος και κατατάσσει τους Ardennes στα ελαφριά μοντέλα Clincher της αγοράς. Παρά το χαμηλό τους βάρος δεν έδειξαν πλάγιες ελαστικότητες, αποπνέοντας εμπιστοσύνη σε σπριντ και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Η "πουπουλένια" τους υπόσταση οφείλεται εν μέρει στα HED Sonic κέντρα τους (72gr εμπρ/210 οπ) και τις Sapim CX-Ray ακτίνες τους (18 εμπρ/24 οπ) που δένουν στα στεφάνια με αλουμινένια ακτινοκέφαλα. Δε γνωρίζω το βάρος του στεφανιού C2, αλλά σίγουρα το φαρδύ στεφάνι με τα τορνιρισμένα πλαϊνά δεν παίρνει πρωτεία χαμηλού βάρους, και ας είναι από Σκάνδιο.

Βρήκα πολύ "cool" τον ήχο που παράγουν τα ελαστικά του ποδηλάτου όταν είναι φορεμένα στους Ardennes. Αν κλείσει κανείς τα μάτια του (μη το κάνετε, μπορεί να χτυπήσετε σοβαρά) νομίζει ότι κυλά πάνω σε carbon τροχούς μεσαίου προφίλ με tubular ("μπουαγιό") ελαστικά...

Τι παίρνετε λοιπόν για τα €900 που δίνετε; Ένα ζευγάρι ποιοτικών επώνυμων clincher τροχών με αρκετά από τα πλεονεκτήματα των tubular ελαστικών, χωρίς όμως τον μπελά της κόλλας και του μπουαγιό-ρεζέρβας να κρέμεται κάτω από τη σέλα σας. Χαμηλό βάρος, καλή κύλιση και αεροδυναμική σ' ένα εμφανισιακά καλαίσθητο, λιτό πακέτο που όμως συνοδεύεται από απαράδεκτης αισθητικής μπλοκάζ (φέρουν το λογότυπο της HED, αλλά η σχεδίαση τους θυμίζει σε τρομακτικό βαθμό τα ταϊβανέζικα no-name μπλοκάζ που πωλούνται €20 το σετ). Κρίμα, γιατί ένα όμορφο μπλοκάζ θα μπορούσε ν' αποτελέσει το κερασάκι στην τούρτα. Αν οι HED Ardennes κόστιζαν λίγο φθηνότερα και συνοδεύονταν από σοβαρότερα μπλοκάζ θα έδινα περισσότερους βαθμούς, χωρίς όμως να εννοώ ότι όπως έχουν δεν είναι καλοί...

 

Βαθμολογία:
7/10 σαμπρελάκια

 


Περισσότερες πληροφορίες: HedCyling.com

Αντιπρόσωπος: Cycle Pro