Τα ηλεκτρικά ποδήλατα -ή μάλλον τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση- έχουν πλέον μπει για τα καλά στη ζωή μας. Διατίθενται σε μια ποικιλία σχεδίων, τα περισσότερα εκ των οποίων δυστυχώς θυμίζουν περισσότερο κάτι άλλο παρά ποδήλατο. Ένα ξεχωριστό, "σπορτίβικο" μοντέλο της γαλλικής Gitane μου είχε τραβήξει την προσοχή από καιρό, καθότι ηλεκτρικό και κομψό συνάμα.

Το αλουμινένιο No Car με πλαίσιο κράματος σειράς 6000, αρθρωτό πιρούνι ανάρτησης Suntour Swing Shock SF10SWS με διαδρομή 30mm και υδραυλικά δισκόφρενα Shimano Deore θα μπορούσε εύκολα να το περάσει κανείς για ένα συμβατικό ποδήλατο fitness -ειδικά αν αφαιρεθεί η μπαταρία του, τοποθετημένη πίσω από τον κάθετο σωλήνα. Η πρώτη προσπάθεια να σηκώσει κανείς τον μαύρο γαλλικό σίφουνα όμως, θα μαρτυρούσε αμέσως ότι φοράει κάτι παραπάνω από συνηθισμένα περιφερειακά ενός ποδηλάτου βόλτας: Σχεδόν 20Kg έδειξε η ζυγαριά!

Οι πρώτες πεταλιές, ακόμη και χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση κρύβουν το βάρους του ποδηλάτου. Κάτι η στιβαρότητα του πλαισίου, κάτι η άριστη ποιότητα κύλισης και το άκαμπτο, άμεσο πιρούνι -σου κάνει για τουλάχιστον 4-5 κιλά ελαφρύτερο! Με την ενεργοποίηση της "Ιαπωνικής καρδιάς" του Gitane No Car -ο μηχανισμός ηλεκτρικής υποβοήθησης 250W είναι της Panasonic και θεωρείται ίσως ο καλύτερος της αγοράς- στη χαμηλότερη από τις τρεις σκάλες, ο αναβάτης νιώθει ότι βρίσκεται πάνω σε ένα πανάλαφρο υβρίδιο: Ο μαγικός διακόπτης αφαιρεί ακόμη 5-6 κιλά από το βάρος του ποδηλάτου!

Οι επόμενες δύο σκάλες αυξάνουν την υποβοήθηση σε τέτοιο βαθμό, που ο αναβάτης μπαίνει στον πειρασμό να "επιτεθεί" σε όλες τις δύσκολες ανηφόρες της περιοχής του με το σκληρότερο πάτημα του ποδηλάτου (εγώ το έκανα ουκ ολίγες φορές!), ενώ οι γρήγορες επιταχύνσεις του αποτελούν στοιχείο ...εθισμού! Σε γενικές γραμμές, η σκάλα "2" είναι επαρκής για να μετακινηθεί με άνεση ένας στοιχειωδώς γυμνασμένος ποδηλάτης. Η αυτονομία του ποδηλάτου δε θα σας απασχολήσει σύντομα, καθώς η πλήρως φορτισμένη μπαταρία του θα σας βγάλει περίπου 80Km ενώ με προσοχή και οικονομία θα κρατήσει αρκετά περισσότερο (αυτό υποθέτω δηλαδή, αν ο αναβάτης δεν το ζορίζει επιτηδευμένα στις ανηφόρες όπως έκανα εγώ).

Αν τύχει και ξεμείνετε από μπαταρία, η άριστη αίσθηση "πραγματικού ποδηλάτου" που προσφέρει το No Car θα σας επιτρέψει να πεταλάρετε με σχετική άνεση μέχρι τον προορισμό σας. Ο λαιμός σέλας με ανάρτηση όμως, μπορεί να σας ξενίσει σε αυτή την περίπτωση -προσωπικά με ενόχλησε λίγο όταν ποδηλατούσα "unplugged".

Με τιμή λίγα ευρώ κάτω από τα δύο χιλιάρικα, το Gitane No Car απευθύνεται σε όποιον μπορεί να πληρώσει το αντίτιμο και θέλει ένα βολικό, ευχάριστο, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο για τις μετακινήσεις του. Αν ψάχνετε για κάτι που φέρνει περισσότερο προς "μοτοποδήλατο" να φύγετε, να πάτε αλλού! Το No Car παρά την ηλεκτρική του ευκολία, ευτυχώς παραμένει ΠΟΔΗΛΑΤΟ.

Αντιπρόσωπος: Tzortzopoulos Bikes