Quick Spin: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Μετά τους Αμερικάνους και τους Ιταλούς, πλέον και οι Γερμανοί δηλώνουν "αγαπώ εικοσιεννιά" στο χώμα. Αν λάβει κανείς υπόψη και τη φετινή ενίσχυση της προτίμησης τους στο μαύρο και κόκκινο χρώμα, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι το HTX 29 Actinum 9000 της Ghost είναι όσο γερμανικό και το VW Golf, η Λούφτβαφε ή τα δερμάτινα σορτς (Lederhosen).

Η ανατομία ενός φαντάσματος

Η σειρά HTX 29 περιλαμβάνει τρία 29άρια hardtails, τα Actinum 7000, Actinum 9000 και Actinum 9500 με το 9000 να αποτελεί τη μεσαία πρόταση. Το πλαίσιο είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο αγνώστων λοιπών στοιχείων, αλλά ενσωματώνει πολλές από τις κατασκευαστικές τεχνολογίες της Ghost και δείχνει αρκετά ποιοτικό, με διαμορφωμένα προφίλ σωλήνων, διακριτικές κολλήσεις, αφαιρούμενους οδηγούς καλωδίων, μεσαία τριβή pressfit, και σατινέ φινίρισμα. Οι κραδασμοί από τον εμπρόσθιο τροχό έχουν να αντιμετωπίσουν το "Can't-go-wrong-with-Reba" πιρούνι της Rock Shox, μοντέλο 29 RL Dual Air που διαθέτει κλείδωμα PopLoc, διαδρομή 100mm και συνδέεται με το υπόλοιπο ποδήλατο μέσω ενός εκλεπτυσμένου (tapered) λαιμού. Η μετάδοση του ποδηλάτου είναι μια μείξη εξαρτημάτων Shimano SLX και Deore XT 3χ10. Αυτό που μου άρεσε είναι πως δεν έγινε οικονομία στο δισκοβραχίονα (μεγάλο, ακριβό κομμάτι της μετάδοσης), έτσι το ποδήλατο έχει περισσότερο αίσθηση -και εμφάνιση- ΧΤ παρά SLX. Τιμόνι-Λαιμός τιμονιού-Λαιμός σέλας φέρουν το λογότυπο της Ghost, με τη σέλα Selle Royal Seta να είναι χρωματισμένη όπως το ποδήλατο. Οι τροχοί δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο να δείξουν, χωρίς όμως να είναι no-name: Πρόκειται για κέντρα Shimano Deore με στεφάνια Alex FD19 που χρησιμοποιούν ακτίνες DT Swiss 1.8 και κυλούν πάνω σε ελαστικά Schwalbe Racing Ralph 2.25" -άρα ακόμη και στη μεσαία κατηγορία όπου το budget είναι πολύ σημαντικό, ο γερμανός επιμένει ποιοτικά. Τα δισκόφρενα είναι τα υδραυλικά 596 από τη Shimano, με 180mm δισκόπλακες.

Μιας και ανέφερα την οικονομική κατηγορία του ποδηλάτου, το παραπάνω σύνολο μπορεί να αποκτηθεί με μόλις €1.599,00 και το βάρος του μαζί με ένα μέτριο ζευγάρι πετάλια (δεν περιλαμβάνονται) ίσα που θα ξεπεράσει τα 12 κιλά. Αν δε σας αρέσει το χρώμα του πλαισίου την πατήσατε, διότι άλλη επιλογή δεν υπάρχει για το 9000. Για το 1.80m μπόι μου, οι άνθρωποι της Ghost στο Eurobike Demo Day μου έδωσαν το μέγεθος 52cm και ήταν μια χαρά.

Στο χώμα (ich trank sein blut)

Επειδή το HTX 29 Actinum 9000 (το ορκίζομαι, αν δε το είχα σημειώσει, σίγουρα θα ξεχνούσα το όνομα του) βρισκόταν στην ίδια κατηγορία με το Protek V9 που είχα καβαλήσει πρόσφατα, το πίεσα όσο μου επέτρεπαν οι δυνάμεις μου και τα 45 λεπτά χρόνου που είχα στη διάθεση μου για να το δοκιμάσω, πηγαίνοντας το "όλα μέσα", γιατί σκέφτηκα ότι θα είχα πλάκα να τα συγκρίνω -κάτι που όμως δε θα κάνω. Η αλήθεια είναι ότι η μπλε διαδρομή της Eurobike δεν είχε τεχνική δυσκολία, έτσι περιορίστηκα να δω τη συμπεριφορά του ποδηλάτου σε γρήγορυς δασικούς, ανηφόρες-κατηφόρες, στροφές και σπριντ. Όσοι ασχολείστε με την πληροφορική, σίγουρα γνωρίζετε τον όρο "WYSIWYG"- What you see is what you get: Αυτό ακριβώς είναι το αλουμινένιο 29άρι της Ghost! Έχει την αίσθηση που περιμένει κανείς από ένα μεσαίας κατηγορίας δωδεκάκιλο αλουμινένιο ποδήλατο, κυλάει όπως ένα 29άρι θα έπρεπε (βέβαια αν οι τροχοί του ήταν ελαφρύτεροι θα πήγαινε αρκετά πιο γρήγορα), και γενικά δεν κρύβει εκπλήξεις, καλές ή κακές. Όπως ένα VW Golf δηλαδή.

Από πλευράς αξιοπιστίας ή επιδόσεων, η μετάδοση Shimano SLX/ XT δε χρειάζεται σχολιασμό, είναι μια χαρά για τα λεφτά της. Τα φρένα με τις μεγάλες δισκόπλακες σταματούσαν το ποδήλατο επαρκέστατα μέχρι τα 43Km/h που το πήγα. Τα ελαστικά ήταν οκ, αν και για στρωτό έδαφος θα επέλεγα λεπτότερη διάσταση, ώστε να γλιτώσω λίγο βάρος και αντίσταση κύλισης (ίσως μόνο πίσω;). Αν δεν υπήρχε ο μικρός διαγώνιος συνδετικός σωληνας μεταξύ οριζόντιου και κάθετου σωλήνα (βλ. φωτό #2), το πλαίσιο σίγουρα θα ήταν ενδοτικότερο, αν και δε μπορώ να γνωρίζω πόσο -ίσως να παραήταν. "Άνεση" είναι η λέξη που χαρακτηρίζει τη θέση οδήγησης, με το τιμόνι όμως αρκετά ψηλά. Αν έχετε σπορτίφ διαθέσεις καλύτερα να τουμπάρτε το λαιμό του τιμονιού, θα σας βοηθήσει και στις ανηφόρες.

Αυτό που εισέπραξα από το μαυροκόκκινο φάντασμα είναι ότι αποτελεί ένα πολύ "σταράτο" ποδήλατο βουνού, ικανό για μεγάλες διαδρομές στο χώμα, αλλά και κάποιους περιστασιακούς αγώνες Marathon. Αποφεύγω να το βαθμολογήσω καθώς 45 λεπτά δεν επαρκούν για μια κανονική δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες, αλλά αν το budget μου ήταν στα 1.600 ευρώ και έψαχνα ένα ποιοτικό ευχάριστο ποδήλατο χωρίς φρου-φρου και αρώματα, το Ghost HTX 29 Actinum 9000 θα ήταν ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές μου. Θα το βάφτιζα "Κλάους" όμως, για να μη χρειάζεται κάθε φορά που αναφέρομαι σε αυτό, να ανακαλώ από τη μνήμη μου όλον αυτό το σιδηρόδρομο.