Quick Spin: Specialized Venge Pro Ui2

Το λευκό Venge στημένο μπροστά από την κατακόκκινη τέντα της Specialized, με το ελαφρύ αεράκι να τη φουσκώνει, δημιουργούσε μια επική εικόνα εκείνο το πρωινό στο Demo Event της εταιρίας, στη Βαρυμπόμπη. Πραγματικά, κοιτώντας εκείνη την ώρα το ποδήλατο που κατάφερε να γίνει θρύλος πριν ακόμη κυκλοφορήσει στην αγορά, περίμενα να ακούσω σάλπιγγες και τύμπανα πολέμου στο βάθος. Δεν ξέρω αν ήταν το δυνατό marketing της εταιρίας, οι μυώδεις αεροδυναμικές γραμμές του ποδηλάτου, ή ο συνδυασμός των δύο -ένιωσα ένα δέος πριν κουμπώσω στα πετάλια για να ξεκινήσω τη σύντομη δοκιμή του Venge Pro Ui2...

Τι εστί "Pro Ui2"

Το μοντέλο Pro είναι το τρίτο από την κορυφή της οικογένειας Venge, και το "Ui2" προσδιορίζει ότι το ποδήλατο είναι εξοπλισμένο με τις ηλεκτρονικές αλλαγές ταχυτήτων Ultegra Di2 της Shimano. Τα €5.899,00 της τιμής του σας αγοράζουν επτάμισι κιλά (μέγεθος 54 μαζί με μπαταρία, χωρίς πετάλια) υψηλής ποδηλατικής τεχνολογίας, με σχεδίαση αεροδυναμική όσο και μυώδη. Το χρωματικό μοτίβο σε λευκό-ασημί-μαύρο είναι καλόγουστο, αν και ουδέτερο.

Το αεροδυναμικό ανθρακονημάτινο πλαίσιο FACT 10r είναι "Di2 ready", δηλαδή διαθέτει εσωτερικούς οδηγούς για τη δρομολόγηση της ηλεκτρικής καλωδίωσης, αλλά για κάποιο λόγο το κάτω μέρος της μπαταριοθήκης που προσαρμόζεται στο ποδήλατο με τις βίδες της παγουροθήκης, είναι σφιγμένο στον διαγώνιο σωλήνα με ένα zip-tie! Κατά τη γνώμη μου, ένα κομμάτι παχιάς ταινίας 3Μ διπλής όψεως θα έκανε εξίσου καλή δουλειά και θα ήταν αόρατο -έτσι και αλλιώς η μπαταρία δε χρειάζεται να μπαινοβγαίνει κάθε μέρα, αφού ο μέσος ποδηλάτης θα τη φορτίζει περίπου μια φορά στο δίμηνο.

Ο δισκοβραχίονας του Specialized Venge Pro Ui2 δεν είναι αυτός της σειράς Ultegra, αλλά ο στιβαρός Pro FACT από ανθρακονήματα, με χαμηλότερο βάρος και μεγαλύτερη ακαμψία. Έχει υπερμεγέθη άξονα OSBB (η BB30 εκδοχή της Specialized), αφαιρούμενο αστέρι που δίνει τη δυνατότητα αντικατάστασης του με ένα διαφορετικών διαστάσεων ή τοποθέτησης δυναμόμετρου στη θέση του. Πρόκειται για ένα από τα δυνατά σημεία του ποδηλάτου και θα καλύψει ακόμη και τους πιο δυνατούς αναβάτες!

Οι τροχοί Roval Rapide EL 45 έχουν ανθρακονημάτινα αεροδυναμικά στεφάνια υψηλού προφίλ, με αλουμινένιες επιφάνειες πέδησης. Η κύλιση τους είναι καλή, αλλά θεωρώ ότι δεν αποτελούν την καλύτερη επιλογή για το συγκεκριμένο ποδήλατο: Τα αλουμινένια τμήματα των στεφανιών μειώνουν την ενδοτικότητα των τροχών (="κοπανάνε" περισσότερο στο δρόμο) και αυξάνουν το βάρος. Ο ποδηλάτης που θα πληρώσει κοντά έξι χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσει ένα τόσο εξελιγμένο ποδήλατο όσο το Venge Pro Ui2 μάλλον είναι έτοιμος για ελαστικά μπουαγιώ, ενώ τα clincher παραπέμπουν σε πιο "καθημερινή" χρήση. Από την άλλη, ο ποδηλάτης που έχει ήδη ένα πανάκριβο ζευγάρι αγωνιστικών τροχών, αγοράζοντας το Venge Pro παίρνει μαζί και ένα σετ τροχών για την προπόνηση του. Το βάρος τους ξεπερνά ελαφρώς τα 1.600gr/ζεύγος, και η γενική ποιότητα κατασκευή τους είναι πολύ καλή.

Ο λαιμός και το τιμόνι του ποδηλάτου φέρουν την υπογραφή της Specialized και είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Είναι οκ σαν εξαρτήματα και κάνουν τη δουλειά τους καλά και χωρίς αντιληπτές ελαστικότητες όταν ο αναβάτης του Venge αποφασίσει να βγάλει όλα του τα Watt στο δρόμο. Μια μελλοντική αναβάθμιση σε ανθρακονημάτινο τιμόνι θα "ζωντανέψει" πολύ το ποδήλατο. Η σέλα Romin Evo Expert με ράγες τιτανίου είναι ελαφριά και άνετη, προσφέροντας -σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό λαιμό της- μια στιβαρή και εργονομική πλατφόρμα στήριξης του ποδηλάτη.

Ride hard with a VENGEance

Quick Look: Specialized Venge Pro Ui2Η ταινία "Die hard with a vengeance" με πρωταγωνιστή τον Bruce Willis είναι μια κλασική χολιγουντιανή ταινία δράσης, και κατά κάποιο τρόπο το Venge μοιράζεται το ίδιο πνεύμα. Όπως ο ήρωας της ταινίας φαίνεται να απολαμβάνει τη δράση ανατινάζοντας τους αντιπάλους του και πετώντας πνευματώδεις ατάκες, έτσι και το Venge απολαμβάνει εκρηκτικά σπριντ, ντεμαράζ και κυνηγητά.

Σε σταθερό τέμπο είναι ένα καλό ποδήλατο δρόμου, όταν όμως ξεκινήσει η ...δράση, το ποδήλατο με προφίλ λεπίδας μεταμορφώνεται σε πύραυλο εδάφους-εδάφους: Το μόνο που λείπει είναι τα ειδικά εφέ εκρήξεων και κομπάρσοι-κακοί να πετάγονται ψηλά, στο τέλος κάθε επίθεσης!

Είναι για όλους;

Όχι -και δεν το εννοώ από οικονομικής πλευράς. Το Venge βασιλεύει στις ευθείες και τις γρήγορες κατηφόρες όπου οι υψηλές ταχύτητες αναδεικνύουν και το αεροδυναμικό του πλεονέκτημα και την υψηλή ακαμψία του πλαισίου, αλλά αυτό σημαίνει ότι το ποδήλατο απευθύνεται σε σπριντέρ, ή γενικότερα δυνατούς ποδηλάτες που είναι αρκετά μυώδεις για να "εκτοξεύσουν" τον ανθρακονημάτινο αμερικάνικο πύραυλο και να ξεδιπλώσουν τον πραγματικό εαυτό του ποδηλάτου. Δεν ήταν τυχαία η επιλογή του Mark Cavendish πέρυσι ως κύριου αθλητή για την προώθηση του Venge.

Οι ανηφορίστες καλύτερα να προτιμήσουν το Tarmac SL4, καθώς σκαρφαλώνει λίγο καλύτερα (για να είμαι σίγουρος ανέβηκα σε ένα SL4 αμέσως μόλις επέστρεψα το Venge της δοκιμής και ακολούθησα τμήμα της ίδιας διαδρομής). Βέβαια, η εμφάνιση του Venge είναι εντυπωσιακή και σίγουρα θα κάνει πολλούς να παραβλέψουν τη μη-ανηφορίστικη φύση του προκειμένου να αποκτήσουν ένα κομμάτι από το "μύθο"! Δε μου φαίνεται παράξενο. Κάτι σα να αγοράζεις ένα αμερικάνικο muscle car, όπως το Dodge Challenger: Ίσως να υπάρχουν "λογικές" επιλογές πιο κοντά σε αυτό που "χρειάζεσαι", αλλά γαμώτο ΑΥΤΟ θα σε κάνει να νιώθεις ήρωας!!! Έτσι και αλλιώς το ποδήλατο είναι πάθος, και το πάθος με τη λογική δε τα πήγαιναν ποτέ καλά μαζί...

*Καθότι ο χρονος που πέρασα με το Specialized Venge Pro Ui2 ήταν περιορισμένος, δε θα βαθμολογήσω το ποδήλατο, εξ ου και το "Quick Spin" αντί πλήρους δοκιμής.


Περισσότερες πληροφορίες: Specialized | Αντιπρόσωπος: Kassimatis Cycling