Διαφήμιση
Cinelli Saetta

Η Cinelli δε χρειάζεται συστάσεις. Αν δε την ξέρετε, εσείς χρειάζεστε διάβασμα. Ο ιστορικός ιταλικός οίκος φημίζεται όχι μόνο για την υψηλή του ποιότητα αλλά και για τα μοναδικής έμπνευσης pop-art βαψίματα του (ποδήλατα του έχουν φιλοτεχνηθεί κατά καιρούς από καλλιτέχνες όπως ο Keith Haring) που εμπνέουν μια λιτή αλλά δυναμική εικόνα. Τα Cinelli δείχνουν γρήγορα ακόμη και σταματημένα.

Ένα από τα πιο απολαυστικά ποδήλατα δρόμου που καβάλησα μέσα στο 2012 είναι το Saetta, το οποίο αποδείχτηκε σκέτος πύραυλος (η επιλογή χρωμάτων δεν είναι τυχαία)! Το πλαίσιο και το αλουμινένιου λαιμού πιρούνι είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα Colombus Monocoque με 3K carbon ψαλίδια. Φοράει 10πλη μετάδοση, φρένα και χειριστήρια Campagnolo Veloce, δισκοβραχίονα FSA Gossamer Pro 50/34 και τροχούς αλουμινίου Alex ALX470 με λογότυπα Cinelli. Η άνετη σέλα προέρχεται από την Prologo ενώ τιμόνι - λαιμός τιμονιού - λαιμός σέλας είναι αλουμινίου, φέρουν την επωνυμία Cinelli Vai και συμπληρώνουν το πακέτο τόσο αισθητικά, όσο και ποιοτικά.

Cinelli Saetta

Το Saetta δεν έχει την ελαφρύτερη αίσθηση όταν το σηκώνεις να το φορτώσεις στη σχάρα -περ.8.4 κιλά χωρίς πετάλια- όμως στο πεταλάρισμα δίνει την εντύπωση ενός σαφώς ελαφρύτερου συνόλου: Το ποδήλατο είναι σβέλτο και αποδοτικό στις ανηφόρες, ακούει στο πετάλι πολύ καλά χωρίς να είναι "κούτσουρο", ενώ είναι αρκετά άκαμπτο ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη και να είναι απολαυστικό σε γρήγορες κατηφόρες με φουρκέτες και συνεχόμενες στροφές. Φαίνεται πως η σχεδίαση "Skeletal Efficiency Philosophy"* και "Progressive Flexion Control"* έχει αποτέλεσμα (*κάθε ιταλικό ποδήλατο δρόμου που σέβεται τον εαυτό του έχει τέτοια μαρκετόλογα γραμμένα κάπου στο πλαίσιο). Ο compact δισκοβραχίονας του σε συνδυασμό με την 10πλη κασέτα 12-15 προσφέρουν επαρκή πατήματα στο μέσο αναβάτη, και γενικά θα καλύψουν τους περισσότερους επίδοξους πιλότους του ερυθρόλευκου ιταλικού πύραυλου εκ Κίνας.

Τα ελαστικά Rubino της Vittoria είχαν αποδεκτή κύλιση και αρκετό κράτημα σε γρήγορες κατηφόρες, αλλά μάλλον θα είναι και η πρώτη αναβάθμιση του ιδιοκτήτη αφού υπάρχουν πολύ καλύτερα "παπούτσια" για τον ποπ-αρτ πύραυλο (και ελαφρύτερα σίγουρα). Σε συνδυασμό με τα φρένα της σειράς Veloce, η ταχύτητα βρισκόταν πάντα υπό έλεγχο.

Τι σου άρεσε περισσότερα στη "Σαΐτα";

Από που να ξεκινήσω; Η αίσθηση του πλαισίου (απόκριση στο πετάλι, άνεση, άμεση κατευθυντικότητα & φρενάρισμα χωρίς στρεβλώσεις), η ποιότητα και το φινίρισμα του, η εμφάνιση του ποδηλάτου, η στιβαρότητα των τροχών είναι τα βασικά θετικά του συνόλου. Γενικά δεν είμαι Campy fan αλλά το Saetta "ζητάει" τα ιταλικά περιφερειακά και τα χειριστήρια της Campagnolo έχουν πιο σπορτίφ αίσθηση από τα αντίστοιχα της Shimano. Το βάρος του πλαισίου είναι χαμηλό (κάτω από 1.200gr για το μέγεθος Medium) και ειδικά σε σχέση με το πιρούνι των 500gr που θεωρείται νορμάλ για ποδήλατο αυτής της κατηγορίας.

Τι δε σου άρεσε;

Χρμφ... εδώ είναι που πρέπει οπωσδήποτε να παρουσιάσω ένα μειονέκτημα του ποδηλάτου. Η αλήθεια είναι ότι επιστρέφοντας το Saetta στον αντιπρόσωπο, δε μου έμεινε κάποια κακή εντύπωση. Το βάρος του ήταν μια χαρά για την τιμή του (€2.480,00 για το ποδήλατο / €1.490,00 για το σετ πλαισίου) και δεν μειώνεται εύκολα. Τουλάχιστον όχι χωρίς να ανέβει η τιμή ή να χαλάσει κάτι άλλο -όπως για παράδειγμα ένα λίγο ελαφρύτερο σετ τροχών που δε θα ανέβαζε το κόστος, σίγουρα θα είχε μικρότερη στιβαρότητα. Αντικειμενικά, σε αυτή την οικονομική κατηγορία δύσκολα πειράζεις κάτι χωρίς να χαλάσει η "συνταγή" και το Saetta μου άρεσε πολύ όπως το καβάλησα. Στα δυόμιση χιλιάρικα το χαρακτηρίζω "άψογο".

Το ποδήλατο δοκιμής ήταν από τη γκάμα του 2011, αλλά για το 2012 το μόνο που άλλαξε στο Saetta είναι η βαφή. Προσοχή στα μεγέθη όταν αγοράζετε, είναι μικρά σε σχέση με την ονομασία τους ("Large" ισοδύναμο με compact 54άρι;;;). Καλή πτήση!

Βαθμολογία:

10/10 σαμπρελάκια

 


Περισσότερες πληροφορίες: Cinelli  |  Αντιπρόσωπος: Tzortzopoulos Bikes