Quick Spin: Ibis Cycles Mojo SL-R

Συναντήθηκα με τον εκπρόσωπο της Ibis Cycles Greece ένα μεσημέρι στον Υμηττό. "Φέρε μόνο το κράνος και τα παπούτσια σου, ποδήλατα θα φέρω εγώ" μου είχε πει το βράδυ πιο πριν ο Σπύρος, που ήταν ήδη εκεί και ξεφόρτωνε ένα Mojo SL-R και ένα Mojo HD από το station wagon του, όταν έφτασα. Πάντα μου άρεσαν τα ποδήλατα της Ibis, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που θα δοκίμαζα ένα, και μάλιστα αυτό που με ενδιέφερε περισσότερο, το SL-R!

Τι εστί Mojo SL-R;

Πρόκειται για ένα ελαφρύ ποδήλατο trail με κατασκευή ανθρακονημάτων μονοκόκ και διαδρομή ανάρτησης 140mm. Η συνδεσμολογία του ψαλιδιού ενσωματώνει τη σχεδίαση ανάρτησης DW-Link που συναντάται επίσης στα ποδήλατα των εταιριών Pivot και Turner. Αυτό συνεπάγεται υψηλή αποδοτικότητα, πρόσφυση και ακαμψία με τη χαμηλότερη δυνατή ανάδραση* στα πετάλια (*αυτό που συμβαίνει σε πολλά ποδήλατα πλήρους ανάρτησης, όταν το ψαλίδι εκτείνεται προς τα πίσω τραβώντας την αλυσίδα μαζί του και επηρεάζοντας έτσι τη μετάδοση).

Το tapered κούτελο του SL-R είναι συμβατό με τα ποτήρια AngleSet της Cane Creek που δίνουν τη δυνατότητα να ρυθμιστεί η κλίση του κούτελου έως και τις 67.5º από τις 69°που βρίσκεται κανονικά (πάντα με πιρούνι διαδρομής 140mm) και προσφέρει την ίδια ακαμψία που βρίσκει κανείς στο βαρύτερο Mojo HD (=Heavy Duty). Το μοτίβο "χαμηλό βάρος-υψηλή ακαμψία" συνεχίζεται και πιο χαμηλά, στη μεσαία τριβή BB92/Pressfit που επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη διατομή στον διαγώνιο σωλήνα. Οι κοντοί, άκαμπτοι σύνδεσμοι του DW-Link συνδέουν το ανθρακονημάτινο μονοκόκ ψαλίδι που φέρει βάση post-mount για δισκόφρενο και νύχια για άξονα 142mm "Maxle".

Στο βουνό

Η προγενέστερη εμπειρία μου σε DW-Link αποτελούταν από λίγα χιλιόμετρα πάνω στο Pivot Mach 5.7, του οποίου τη δοκιμή δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω, αλλά μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Περίμενα λοιπόν το Mojo SL-R με κοντύτερη διαδρομή αναρτήσεων και πολύ χαμηλότερο βάρος (=πλαίσιο medium περίπου 2.2Kg μαζί με την ανάρτηση Fox RP23 / ολοκληρωμένο ποδήλατο με κιτ εξοπλισμού XTR κάτω από 10kg) να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Όταν έφτασε η ώρα της αλήθειας, το SL-R με εξέπληξε ακόμη περισσότερο!

Ibis Cycles Mojo SL-R

"Τι trail και μ@Λ##ίες, αυτό είναι για cross-country!!!" σκέφτηκα μετά τις πρώτες λίγες πεταλιές στην ευθεία. Η ανηφόρα μετά από τα γήπεδα στον Κουταλά, ήρθε να επισφραγίσει την εντύπωση μου αυτή. Το DW-Link -αφού η RP23 Kashima ρυθμίστηκε για τα κιλά μου- δούλευε άψογα απορροφώντας τις μικρές ανωμαλίες του εδάφους στα αργά ανηφορικά τμήματα προσφέροντας άνεση και τέλειο κράτημα στα πιο σαθρά σημεία χωρίς [αισθητές] απώλειες ενέργειας. Δε νομίζω ότι έχω ξαναβγάλει ανηφόρα τόσο εύκολα πάνω σε 140άρι ποδήλατο trail!

Όταν έφτασε η ώρα να μπούμε στο μονοπάτι, το μαυρογάλανο Mojo έδειξε την ευελιξία και την κατευθυντικότητα του και οι πολύ "σφικτές" φουρκέτες έβγαιναν με όση άνεση θα μπορούσα να απαιτήσω από ένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας. Όταν οι φουρκέτες έδωσαν τη θέση τους σε πιο ανοιχτά κομμάτια, το Mojo δεν ήταν απλή απόλαυση, αλλά πραγματική έκσταση! Η αποδοτική, απορροφητική ανάρτηση σε συνδυασμό με τη μελετημένη γεωμετρία, την ακαμψία και το χαμηλό βάρος του ποδηλάτου με έσπρωχναν να πάω ολοένα και πιο γρήγορα. Το Fox Talas 36 μπροστά "δε χάριζε κάστανα" στο μονοπάτι. Ήμουν άτρωτος στα μικρά απότομα ανηφοράκια που καιροφυλακτούσαν να μου κόψουν τη φόρα, καθώς και στις πέτρες που κουβαλούσαν στην πλάτη τους. Το "κυνηγητό" που παίξαμε με τον Σπύρο & το Mojo HD του ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα, και έναυσμα να πιέσω τον εαυτό μου και το SL-R λίγο παραπάνω.

Έχετε κάνει ποτέ trailride που στο τέλος του νιώσατε σα να χρειάζεστε ...τσιγάρο; Κάπως έτσι ήμουν όταν φτάσαμε πάλι στα αυτοκίνητα! Ναι, είχα ξανακάνει την ίδια διαδρομή. Όχι όμως έτσι.

Τι σου άρεσε στο Mojo SL-R;

Για να μην τραβήξει πολύ αυτή η παράγραφος, θα πω ότι μου άρεσε ολόκληρο το πακέτο: Κορυφαία ποιότητα κατασκευής σε ένα καθαρόαιμο trailbike με πολλές από τις αρετές ενός αγωνιστικού ποδηλάτου XC, πραγματικά πανέμορφο, σπάνιο, πολύ-πολύ-πολύ ευχάριστο! Η τιμή του ποδηλάτου δοκιμής στα €6.210,00 δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως προσιτή, αλλά δεν είναι καθόλου ακριβή για όσα προσφέρει το Ibis. Όλα του τα χαρακτηριστικά (DW-Link, tapered κούτελο, BB92/Pressfit μεσαία τριβή, 142mm Maxle, DMD εμπρόσθιος εκτροχιαστής) το καθιστούν ως ένα απόλυτα σύγχρονο, κορυφαίο ποδήλατο βουνού.

Τι δε σου άρεσε;

Ibis Cycles Mojo SL-RΥποψιάζομαι ότι τα φρένα Formula R1 μπήκαν στο SL-R μόνο για λόγους βάρους, αφού αυτά της XTR (που θα ήταν "σετάκι" με τα υπόλοιπα εξαρτήματα του πακέτου) είναι μεν βαρύτερα, αλλά τα βρίσκω πολύ καλύτερα σε συμπεριφορά και απόδοση. Όχι ότι ήταν άσχημα, αλλά δεν ήταν τα καλύτερα που θα μπορούσε να έχει το ποδήλατο στο συγκεκριμένο πακέτο εξοπλισμού. Ως αποτέλεσμα της ξεχωριστής σχεδίασης του πλαισίου, η παγουροθήκη βρίσκεται στο γνωστό άβολο σημείο κάτω από τον διαγώνιο σωλήνα. Επίσης, το Mojo της δοκιμής φορούσε άλλο πιρούνι από το κανονικό του (*Fox Float 32 RLC) και θα ήθελα να το είχα δοκιμάσει ως έχει "μαμίσιο".

Κλείνοντας

Δυστυχώς, λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχα στη διάθεση μου για να καβαλήσω το SL-R, αποφεύγω να το βαθμολογήσω. Το επέστρεψα όμως στον αντιπρόσωπο πραγματικά εντυπωσιασμένος, και αυτό δε συμβαίνει με κάθε ποδήλατο που καβαλάω. Το Mojo SL-R είναι πραγματικά εξαιρετικό, ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου.