Διαφήμιση
BH Prisma 7.3

Το BH Prisma είναι το "μικρομεσαίο" μοντέλο δρόμου του ισπανικού οίκου, το οποίο προσφέρεται με ποικίλα πακέτα εξοπλισμού, από Shimano Tiagra (€1.590,00) έως και SRAM Red (€4.190,00). Η έκδοση 7.3 της δοκιμής μας είναι εξοπλισμένη με Shimano Ultegra και κοστίζει €2.390,00. Το πλαίσιο διατίθεται σε δύο διαφορετικά χρωματικά μοτίβα, το λευκό/κόκκινο που βλέπετε στις φωτογραφίες, και ένα υπέροχο σατινέ μαύρο με γαλάζιες λεπτομέρειες. Το μέγεθος Large που προτίμησα -μικροδείχνει λόγω γεωμετρίας sloping- ζυγίστηκε στα 8.2Kg χωρίς πετάλια, βάρος μάλλον αναμενόμενο δεδομένων των περιφερειακών εξαρτημάτων που φέρει το Prisma 7.3.

BH Prisma 7.3

Αυτό που θα παρατηρήσει κανείς σχεδόν αμέσως στο BH Prisma 7.3 είναι η έμφαση στην ποιότητα των περιφερειακών, παρά τους οικονομικούς περιορισμούς:

  • Χειριστήρια, πίσω εκτροχιαστής και δαγκάνες φρένων Shimano Ultegra 6700
  • Εμπρόσθιος εκτροχιαστής και κασέτα γραναζιών (11-25Τ) Shimano 105 5700
  • Δισκοβραχίονας FSA Gossamer BB30 (50-34T) και αλυσίδα KMC X10.
  • Τροχοί Shimano RS10 με ελαστικά Michelin Dynamic Sport 700x23.
  • Τιμόνι, λαιμός τιμονιού και λαιμός σέλας Titan Lite (επωνυμία περιφερειακών της BH).
  • Σέλα Prologo Kappa Evo.

Το ποδήλατο με το full carbon πλαίσιο, συνοδευόμενο από full carbon πιρούνι στα χαρτιά δε φαίνεται να κερδίζει πρωτεία χαμηλού βάρους. Αν πρέπει να επιρρίψω ευθύνες κάπου για το άνω των 8 κιλών βάρος του συνόλου, φταίχτες θα ήταν σίγουρα οι τροχοί (σχεδόν 1.900gr), τα ελαστικά (290gr/έκαστο!), ο δισκοβραχίονας (~150gr βαρύτερος από τον αντίστοιχο Ultegra), η κασέτα γραναζιών (~40gr βαρύτερη από την αντίστοιχη Ultegra) και ο αλουμινένιος λαιμός της σέλας, που πάω στοίχημα ότι ζυγίζει όσο ένα μικρό αμόνι. Όχι ότι υπήρχαν καλύτερες επιλογές για ένα επώνυμο κουρσάκι κάτω των €2.500 βέβαια. Λόγω των ποιοτικών σημείων τριβής όμως, η κύλιση του Prisma 7.3 κρύβει πολύ καλά το βάρος του!

BH Prisma 7.3

Η επόμενη -εύλογη- ερώτηση είναι "Πως τσουλάει στο δρόμο;". Απαντώ "Πολύ καλά, δεν έχω υψηλότερες απαιτήσεις σε αυτά τα χρήματα"! Πιο αναλυτικά, το Prisma είναι ένα πλαίσιο ανώτερης κατηγορίας από την εισαγωγική της BH. Ονομάζω την κατηγορία αυτή "σπορτίφ", επειδή θεωρώ πως οικονομικά αποτελεί το ελάχιστο όριο επένδυσης για ένα χομπίστα που αρχίζει να βλέπει την ποδηλασία λίγο πιο σοβαρά -δηλαδή θα ποδηλατεί τακτικά, ολόκληρο τον χρόνο, και πολύ πιθανό να ετοιμάζεται για την πρώτη του συμμετοχή σε αγώνα ή brevet. Τα ποδήλατα αυτής της κατηγορίας οφείλουν να καλύπτουν τον αναβάτη σε όλα τα τερέν -ανηφόρες, ευθείες, κατηφόρες, να προσφέρουν επαρκή άνεση αλλά και ακαμψία, αφού λογικά δε μιλάμε για "pro" ποδηλάτη κατηγορίας φτερού. Θα πρέπει να προσφέρουν μια ευχάριστη, ζωντανή αίσθηση που προδιαθέτει τον αναβάτη τους να συνεχίσει το πετάλι, ακόμη και όταν είναι κουρασμένος ή ο άνεμος είναι μετωπικός. Χμ, μόλις περιέγραψα το Prisma...

Παρά την ελαφρώς νυσταλέα αίσθηση κατά τις επιταχύνσεις από στάση -αποκλειστική ευθύνη των τροχών και του δισκοβραχίονα, λόγω βάρους των- μόλις το ποδήλατο αναπτύξει έστω και μικρή ταχύτητα, το πλαίσιο "ζωντανεύει" και προδιαθέτει τον αναβάτη του να κρατήσει τέμπο. Στις ανηφόρες, η ακαμψία του πλαισίου στην περιοχή της μεσαίας τριβής, σε συνδυασμό με τη στιβαρότητα του FSA Gossamer ΒΒ30 δέχονται χωρίς εμφανείς ελαστικότητες το φορτίο από τις ορθοπεταλιές. Παρομοίως, οι τροχοί δε θα αφήσουν εύκολα τα πλαϊνά τους να ακουμπήσουν στα τακάκια κατά τη διάρκεια δυνατών προσπαθειών.

BH Prisma 7.3

Χαρακτηριστικά του ποδηλάτου που ξεχώρισα, είναι το ποιοτικότατο φινίρισμα που συνηθίζει η BH, οι αναμονές για δρομολόγηση καλωδίων ηλεκτρονικών αλλαγών (!), η Press Fit μεσαία τριβή, η κατευθυντικότητα του πιρουνιού με τον carbon κωνικό λαιμό (1 1/8" - 1 1/2"), και βέβαια η συνολική αξία και ποιότητα του πακέτου που προσφέρει ένα premium ποδήλατο στα χρήματα που θα έδινε κανείς για να αγοράσει κουρσάκι value-for-money μάρκας με αντίστοιχο εξοπλισμό.

Αν πρέπει πραγματικά να γκρινιάξω για κάτι, αυτό είναι η σέλα Kappa Evo της Prologo: Ενώ δεν είχα ποτέ πρόβλημα με κάποια σέλα της ιταλικής εταιρίας, στο συγκεκριμένο μοντέλο δε μπόρεσα να βολευτώ με τίποτα, μου φαινόταν κάπως σκληρή, και υποψιάζομαι πως δε φταίει το υλικό παραγέμισης, αλλά η ενδοτικότητα του ίδιου του κελύφους της.

Το BH Prisma 7.3 είναι ιδανικό για τον "σπορτίφ" αναβάτη που περιέγραψα πιο πάνω. Θα τον ικανοποιήσει ποδηλατικά και ποιοτικά, ενώ στις οικονομικά δύσκολες εποχές που διανύουμε, θα τον συντροφεύσει για πολύ καιρό χωρίς προβλήματα ή απαιτήσεις. Όταν αυτός θελήσει να το αναβαθμίσει, η καλύτερη του επιλογή θα είναι ένα ελαφρύ[τερο] σετ τροχών -τότε, το Prisma θα είναι σε θέση να τον πάει ακόμη παραπέρα!

BH Prisma 7.3

Βαθμολογία:9/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες: BH Bikes | Αντιπρόσωπος: Sportlife Bikes