Το CR1 Comp (€2.070,00) της Scott προορίζεται για τον ποδηλάτη που θέλει μια καλή ισορροπία επιδόσεων και άνεσης, με οικονομικό "ταβάνι" στα δύο χιλιάδες Ευρώ. Το συγκεκριμένο ποδήλατο είναι και το πρώτο της εταιρίας που δοκιμάζω για το iCycling.gr, έτσι για μένα η δοκιμή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το ανθρακονημάτινο πλαίσιο CR1 βασίζεται σε "κλασική" αγωνιστική γεωμετρία, μόνο που οριζόντιος σωλήνας και κούτελο του προσφέρουν μια πιο άνετη θέση οδήγησης που συνάδει με τη σχεδίαση SDS (Shock Damping System) των ψαλιδιών. Το ακρωνύμιο αυτό, πολύ απλά, σημαίνει ότι η διατομή και το μέγεθος των ψαλιδιών αλλά και η διαστρωμάτωση των υφασμάτων σε αυτά στοχεύουν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση ανωμαλιών του δρόμου, χωρίς να θυσιάζεται η στρεπτική ακαμψία του CR1.
Η πρώτη εντύπωση που δίνει το σατινέ μαύρο πλαίσιο με τις κίτρινες, λευκές και γκρίζες λεπτομέρειες είναι ότι έχει δωθεί μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια: αψεγάδιαστο φινίρισμα που ποιοτικά παραπέμπει σε κουρσάκια πολύ ακριβότερα από το CR1 Comp, "δυνατά" γραφικά που προσφέρουν αγωνιστική εμφάνιση στο ποδήλατο, και μικρά λογότυπα που αναφέρουν τις τεχνολογίες & σχεδιαστικές φιλοσοφίες που εμπεριέχονται στο πλαίσιο. Η διατομή του οριζόντιου και διαγώνιου σωλήνα ξεφεύγει από τα συμβατικά στρογγυλά/οβάλ προφίλ προβάλλοντας ορθογώνια και εξάγωνα σχήματα που παρότι εντονότερα στην όψη από τον στρογγυλό κάθετο σωλήνα, μαζί του συνθέτουν μια αρμονική εικόνα.
Το σημείο όπου τα άνω ψαλίδια συνδέονται στον κάθετο σωλήνα είναι ενισχυμένο μ' ένα κατά μήκος νεύρο που εξυπηρετεί στην ενίσχυση στήριξης του πίσω φρένου. Η οπίσθια -όπως και η εμπρόσθια- δαγκάνα Shimano R561 φρενάρει με άνεση τους τροχούς του ποδηλάτου (στεφάνια Alex Rims/Syncros Race 28mm προφίλ με κέντρα Formula Pro και 20 πλακέ ακτίνες ανά τροχό) χωρίς όμως να ενθουσιάζει. Οι τροχοί έχουν σχετικά ελαφριά αίσθηση, ή τουλάχιστον ελαφρύτερη απ' ότι περίμενα, και κυλούν πολύ καλά. Το προφίλ των στεφανιών προσφέρει αποδεκτή ακαμψία σε δυνατές πεταλιές εκτός σέλας. Τα ελαστικά Continental Ultra Race (700x23) κρατούν καλά τόσο σε λείους δρόμους, όσο και σε κακοτράχαλους ενώ τα βρήκα ιδανική επιλογή για το κιτρινόμαυρο Scott. Η χάραξη τους βρίσκεται στα πλαϊνά του πέλματος και τα οφέλη της γίνονται πιο αισθητά όσο γέρνει το ποδήλατο, ενώ το κεντρικό λείο τμήμα βασίζεται στη σύνθεση της μαλακής γόμας για την καλή και προβλέψιμη συμπεριφορά.
Η 20πλή μετάδοση του Scott CR1 Comp απαρτίζεται από μια μείξη εξαρτημάτων Shimano 105 και Shimano Tiagra: Τα χειριστήρια και ο πίσω εκτροχιαστής ανήκουν στη σειρά 105, ενώ η κασέτα (12-30T), αλυσίδα και ο εμπρόσθιος εκτροχιαστής προέρχονται από την Tiagra. Ο δισκοβραχίονας, αν και εκ πρώτης όψεως δείχνει να είναι ο 105, στην πραγματικότητα είναι ο R565 Hollowtech με compact πατήματα 50x34 και μεσαία τριβή Tiagra -με βάρος 800gr είναι ελαφρύτερος από αρκετούς δισκοβραχίονες αυτής της οικονομικής κατηγορίας και με επαρκή ακαμψία.
Τα υπόλοιπα περιφερειακά του CR1 Comp ανήκουν στη Syncros, παλιό όνομα στο χώρο της ποδηλασίας -ιδιαίτερα του ΜΤΒ- που πλέον αποτελεί "ψυχοπαίδι" της Scott. Ο λαιμός της σέλας είναι ανθρακονημάτινος με setback και λιτή διακόσμηση "black on black". Βρήκα τη σέλα RR2.5 βολική τόσο σε μικρότερες διαδρομές με μεγαλύτερη ένταση, όσο και σε μεγαλύτερης διάρκειας, πιο χαλαρές. Το τιμόνι και ο λαιμός του τιμονιού είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, με ματ μαύρο ανοδιωμένο φινίρισμα. Η ανατομική σχεδίαση του τιμονιού RR2.0 δίνει βολική λαβή και το drop του είναι προσεκτικά ταιριασμένο με το μεγαλούτσικο κούτελο του CR1 ώστε να προσφέρει στον αναβάτη θέση aero όταν αποφασίζει να πιάσει τις κάτω λαβές. Το σετ είναι λιτό και καλαίσθητο, με τον ποιοτικό ανθρακονημάτινο λαιμό σέλας να είναι ευχάριστη έκπληξη στην κατηγορία τιμής.
Οι κακοτράχαλοι δρόμοι της Νοτιοανατολικής Αττικής όπου ποδηλατώ συνήθως, αποδείχτηκαν ιδανικό περιβάλλον δοκιμής για το Scott CR1 Comp το οποίο εκτός της άριστης αρχικής εντύπωσης, από την πρώτη βόλτα δείχνει ότι τηρεί τις υποσχέσεις της μαμάς-εταιρίας. Προσοχή όμως, γιατί η Scott στην περιγραφή του ποδηλάτου δε χρησιμοποιεί τη λέξη "endurance" αλλά "performance" -αυτό σημαίνει ότι το CR1 δεν έχει τη μαλακή αίσθηση που συναντά κανείς σε υπερ-ενδοτικά πλαίσια δρόμου η οποία συχνά δίνει την εντύπωση σκασμένου πίσω ελαστικού. Performance = Επιδόσεις! Έτσι, το CR1 Comp είναι ουσιαστικά ένα all-around κουρσάκι που έχει τη δυνατότητα ν' απορροφά τις δονήσεις του οδοστρώματος και προσφέρει μια ελαφρώς πιο όρθια θέση οδήγησης. Οι επιταχύνσεις σε ευθεία ή ανηφόρα και τα σπριντ σε ευθείες δεν αφήνουν να εννοηθεί πως χάνεται ενέργεια από το πετάλι λόγω της ενδοτικότητας του πλαισίου. Σε υψηλές ταχύτητες και κατηφόρες, το ποδήλατο παραμένει προβλέψιμο και ξεκούραστο, με πολύ καλή κατευθυντικότητα που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο πολύ καλό πιρούνι. Το βάρος των 8.530gr χωρίς πετάλια στο μέγεθος 56 είναι αναμενόμενο για την οικονομική κατηγορία.
Θα αγόραζα το Scott CR1 Comp επειδή είναι πολύ προσεγμένο, φαίνεται ακριβότερο απ' όσο πραγματικά κοστίζει, είναι ευχάριστο και ξεκούραστο ενώ μπορεί να δείξει τα "δόντια" του στον ανταγωνισμό αν ο αναβάτης του έχει τη διάθεση. Το πρώτο και ίσως το μόνο κομμάτι του εξοπλισμού του που θ' αναβάθμιζα μετά την αγορά είναι οι τροχοί του, μειώνοντας το βάρος και δίνοντας στο ποδήλατο μια ακόμη καλύτερη αίσθηση.
(σ.σ. ευχαριστώ το κατάστημα Top Cycles στο Περιστέρι για την παραχώρηση του test bike. Με ενημέρωσαν ότι το συγκεκριμένο κομμάτι που χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή, θα πωληθεί ως μεταχειρισμένο στην τιμή των €1.700,00)
Βαθμολογία: