Πρόσφατα, λόγω της δυνατότητας test ride που προσφέρει το κατάστημα Top Cycles σε ορισμένα ποδήλατα, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το μοντελο 2012 FPQuattro της Pinarello (€3.420,00). Αν και μειωμένου εμπορικού ενδιαφέροντος λόγω παλαιότερης χρονιάς παραγωγής, είχα από καιρό την περιέργεια να δοκιμάσω ένα Pinarello, έτσι το FPQuattro με σειρά Shimano Ultegra 6700 μου έκανε μια χαρά. Το πλαίσιο -όπως κάθε ιταλικό ποδήλατο που σέβεται τον εαυτό του- βασίζεται σε κλασική γεωμετρία, μόνο που διαθέτει καμπύλο οριζόντιο σωλήνα όπως επίσης τα χαρακτηριστικά "στραβοκάνικα" ψαλίδια και πιρούνι που είτε θα τα λατρέψεις, είτε θα τα μισήσεις. Το γυαλιστερό φινίρισμα του FPQuattro είναι αρκετά "φλύαρο", με το λευκό να κυριαρχεί επί του λουστραρισμένου carbon ενώ ασημί και κόκκινες λεπτομέρειες σπάνε το δίχρωμο μοτίβο. Τα ανθρακονήματα επιλογής για την κατασκευή του πλαισίου είναι 30HM12K που σημαίνει ότι το υλικό έχει μέτρο εφελκυσμού τους 30 τόνους ανά τετραγωνικό χιλιοστό και είναι πλεγμένο σε νήματα των 12.000 ινών άνθρακα ("χοντρή" πλέξη). Η μεσαία τριβή "Croxover" δέχεται εξωτερικά ποτήρια ιταλικού σπειρώματος και δισκοβραχίονες με 24mm άξονα.
Αν δεν είναι ήδη προφανές, το Pinarello FPQuattro απευθύνεται στο λάτρη της "Ιταλικής Σχολής" αφού σε οποιονδήποτε άλλο δείχνει τουλάχιστον εκκεντρικό, παντρεύοντας παραδοσιακές γραμμές με περίσσιες καμπύλες. Σε γενικές γραμμές το φινίρισμα είναι υψηλής ποιότητας και δένει καλά με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό του πλαισίου. Αν και αρχικά είχα την εντύπωση ότι οι καμπύλες στα ψαλίδια και το πιρούνι αποσκοπούν στην αύξηση της άνεσης, γρήγορα κατάλαβα ότι είχα λάθος αντίληψη για το πλαίσιο: Το FPQuattro δεν είναι μαλακό! Τα καμπύλα αλλά γεροδεμένα στελέχη του δείχνουν να είναι μια σχεδιαστική άσκηση, και τίποτα άλλο. Από τις πρώτες ορθοπεταλιές, αντιλήφθηκα ότι το ιταλικό πλαίσιο είναι φτιαγμένο για ένα πράγμα και μόνο, να μεταφέρει τη δύναμη του αναβάτη στο δρόμο...
Ωραία, άρα έχουμε ένα προσιτό αγωνιστικό ποδήλατο, σωστά; Όχι ακριβώς, γιατί το στρίψιμο του ποδηλάτου, αν και χωρίς αντιληπτές ελαστικότητες, δεν είναι τόσο σβέλτο όσο σε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό κουρσάκι. Αρκετές κλειστές στροφές που διασχίζω στις συνηθισμένες μου προπονήσεις απέδειξαν ότι το FPQuattro δεν είναι το ποδήλατο που θα προτιμήσει ο αθλητής για να τρέξει σ' ένα σιρκουί. Επίσης, το αυξημένο του βάρος στα 8,76Kg χωρίς πετάλια για το μέγεθος των 56cm σημαίνει ότι παρά την ακαμψία του συνόλου, οι επιταχύνσεις πάνω στο FPQuattro δε θα βάλουν φωτιά στην άσφαλτο. Το περίεργο ιταλικό ποδήλατο αρχίζει να φαίνεται ακόμη πιο εκκεντρικό!
Τι κάνει λοιπόν καλά το Pinarello FPQuattro; Όπως προανέφερα, μεταφέρει πολύ καλά τη δύναμη του ποδηλάτη στο δρόμο. Πέρα από το γεροδεμένο πλαίσιο, η "αλεξίσφαιρη" 10πλή μετάδοση Shimano Ultegra 6700 σε συνδυασμό με τους γενικά καλούς τροχούς Most Wildcat (θυμίζουν Campagnolo/Fulcrum) συμβάλλουν σ' αυτό το αποτέλεσμα. Μπορεί να μην έχει τη γρηγορότερη επιτάχυνση, αλλά στα πόδια του κατάλληλου αναβάτη θ' αναπτύξει ένα γρήγορο τέμπο και θα το κρατήσει σταθερό. Επίσης, στις σε υψηλές ταχύτητες είναι σταθερότατο και εμπνέει τεράστια εμπιστοσύνη, κάτι που θα δώσει στον κατηφορίστα όχι μόνο πλεονέκτημα, αλλά και μεγάλη χαρά. Το φρενάρισμα του FPQuattro είναι φαινομενικό, και δεν οφείλεται μόνο στις δαγκάνες Ultegra, αλλά τη στιβαρότητα του πιρουνιού/πλαισίου στα σημεία στίρηξης των φρένων. Έχω δοκιμάσει πολλές φορές φρένα Ultegra, αλλά ποτέ δεν ένιωσα να πιάνουν τόσο καλά!
Μερικά πράγματα που δε μου άρεσαν στο Pinarello FPQuattro: Μπορεί το πιο αργό στρίψιμο να προσφέρει σταθερότητα στις κατηφόρες και η στιβαρότητα του ποδηλάτου ν' ανταπεξέρχεται -έστω μερικώς- στο αυξημένο βάρος του, αλλά υπήρξαν κάποια προβληματάκια που χρήζουν αναφοράς: 1) Η σέλα είναι σχετικά σκληρή και δε μπόρεσα να βολευτώ επάνω της, και 2) η εκκεντρική διακόσμηση των περιφερειακών με τα σχέδια που παραπέμπουν σε γατίσια μάτια και τις αντίστοιχες ονομασίες των εξαρτημάτων Most, Wildcat (τροχοί), Ocelot (σέλα), Tiger Ultra (λαιμός τιμονιού) με ξεπερνά και δεν είναι του γούστου μου. Μειονεκτήματα υποκειμενικά βέβαια, αφού η σέλα που ενοχλεί εμένα μπορεί να είναι η καλύτερη για κάποιον άλλο και σίγουρα τα γατίσια γραφικά έχουν το κοινό τους. Αν αγαπάτε τα ιταλικά ποδήλατα, το εκκεντρικό design και είστε βαρύς/δυνατός αναβάτης, ίσως το FPQuattro να είναι για εσάς. Μια μελλοντική αναβάθμιση τροχών σίγουρα θα δώσει στο ποδήλατο μικρότερο βάρος και καλύτερες επιταχύνσεις.
(σ.σ. ευχαριστώ το κατάστημα Top Cycles στο Περιστέρι για την παραχώρηση του test bike. To ποδήλατο που χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή, θα πωληθεί ως μεταχειρισμένο στην τιμή των €3.000,00)
Βαθμολογία: