Διαφήμιση
BMC Impec

Η ελβετική BMC επένδυσε σ' έναν καινοτόμο τρόπο κατασκευής carbon πλαισίων και αποτέλεσμα της νέας τεχνολογίας παραγωγής είναι το Impec (προέλευση ονόματος από την αγγλική λέξη impeccable = άψογο, αψεγάδιαστο). Σε αντίθεση με όλα τα άλλα carbon πλαίσια ποδηλάτων, αντί να χρησιμοποιούνται διαστρωματώσεις έτοιμου υφάσματος στην κατασκευή κάθε μέρους του πλαισίου, εδώ η διαδικασία ξεκινά από το πλέξιμο σε επίπεδο νήματος. Το ρομπότ που βρίσκεται στο εργοστάσιο Impec -το οποίο και επισκέφθηκα πριν από λίγες μέρες στο Grenchen της Ελβετίας- φορτώνεται με νήματα άνθρακα, και πλέκοντας τα γύρω από ένα καλούπι, σχηματίζει τους σωλήνες του πλαισίου και του πιρουνιού με έτοιμη την απαιτούμενη σε κάθε σημείο διαστρωμάτωση (4-6 στρώσεις). Το επόμενο βήμα εμποτίζει το σχηματισμένο ύφασμα με ρυτίνη, ενώ στη συνέχεια στραγγίζεται από την πλεονάζουσα ποσότητα ώστε το κομμάτι να "ψηθεί" και να δημιουργήσει το σωλήνα. Μέχρι να ολοκληρωθεί ο κάθε σωλήνας, δεν αγγίζεται από ανθρώπινο χέρι, άρα δεν υπάρχουν σφάλματα σε αυτόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε δύο Impec ιδίου μεγέθους, το αντίστοιχο νήμα βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς σημείο χωρίς την παραμικρή απόκλιση. Το video που ακολουθεί δείχνει το αρχικό στάδιο της παραγωγής (πλέξη).


Οι ολοκληρωμένοι σωλήνες κόβονται στα τελικά τους μήκη και καθαρίζονται από κατάλοιπα ρυτίνης, για να τοποθετηθούν μέσα στους "κόμβους" (υψηλής τεχνολογίας και ακρίβειας συνθετικές μούφες 2 τμημάτων) και να κολληθούν. Το φινίρισμα γίνεται δια χειρός με αερογράφο, από ειδικευμένους ελβετούς τεχνίτες που ασχολούνται μόνο με τη βαφή των Impec. Πόσο αψεγάδιαστο είναι το αποτέλεσμα; Κατά την επίσκεψη μου στο Grenchen είδα αρκετά Impec από κοντά, και δεν κατάφερα να εντοπίσω ούτε μία ατέλεια, πουθενά στο πλαίσιο ή το πιρούνι ώστε ν' αναφωνήσω "Αχά! Κάτι σας ξέφυγε εδώ!". Η BMC είναι τόσο σίγουρη για την αντοχή του κορυφαίου πλαισίου της, που παρά τα 900gr βάρους (πλήρες πλαίσιο μεγ.53cm) δίνει πραγματική εγγύηση εφ' όρου ζωής και όχι 3ετή ή 5ετή όπως κάνουν άλλοι κατασκευαστές. Δίκαια, η περιορισμένη έκδοση του Impec ντύνεται στα χρώματα της Lamborghini και κάθεται δίπλα στην επετειακή -και εξίσου αψεγάδιαστη- Aventador που παράχθηκε σε μόλις 100 κομμάτια.

BMC Impec

Ακόμη καλύτερα απ' το να δεις πως φτιάχνεται ένα τόσο εξελιγμένο ποδήλατο, είναι να το καβαλήσεις. Έτσι, ένα λευκό Impec με Campagnolo Super Record ήταν δικό μου για ν' ανέβω το γειτονικό βουνό Grenchenberg έως την κορυφή και πίσω. Μιας και το ποδήλατο διατίθεται με 4 διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού, η περιγραφή της εμπειρίας μου αφορά μόνο το σετ του πλαισίου.

Καβάλησα το μέγεθος 53cm με γεωμετρία Race Fit και μήκος οριζόντιου σωλήνα 54.3cm (ουσιαστικά είναι sloping 54άρι) -εναλλακτικά, η γεωμετρία Performance Fit που διατίθεται, έχει μεγαλύτερο κούτελο σε κάθε μέγεθος για πιο άνετη θέση οδήγησης, και δείχνει λίγο πιο κλασική. Στα χαρτιά το Impec δε φαίνεται να είναι το ελαφρύτερο ποδήλατο δρόμου στον κόσμο, αλλά είναι πολύ ελαφρύ και οτιδήποτε παραπάνω είναι δευτερεύουσας σημασίας στη συγκεκριμένη περίπτωση.

BMC Impec

Η πρώτη κιόλας πεταλιά ωθεί το ποδήλατο με τεράστια ευκολία, και η ανάπτυξη ενός γρήγορου τέμπο απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια. Απόλυτη μεταφορά δύναμης από τον ποδηλάτη στον τροχό, αυτή ήταν η πρώτη εντύπωση του Impec μόλις το καβάλησα. Είτε πεταλάροντας καθιστός, είτε όρθιος (το πάτημα 39x25 μαζί με την ανάβαση του Grenchenberg φρόντισαν να περάσω πολύ χρόνο πεταλάροντας όρθιος) δεν μπόρεσα ν' αντιληφθώ καμία ελαστικότητα, παραμόρφωση ή ψεγάδι συμπεριφοράς που ν' αφορά το πεταλάρισμα. Η ελαφριά αίσθηση σε συνδυασμό με την άριστη μεταφορά δύναμης, δίνουν τη δυνατότητα για πολύ γρήγορες επιταχύνσεις στην ανηφόρα.

Όσο ανέβαινα προς την κορυφή, οι στρωτοί δρόμοι της μικρής πόλης έδιναν τη θέση τους σε λιγότερο περιποιημένη άσφαλτο...

BMC Impec

Ο βουνίσιος δρόμος είχε αρχίσει να γίνεται στενότερος και πιο κακοτράχαλος -συνθήκες που απαιτούν από ένα ποδήλατο να είναι απορροφητικό, αλλά και ευέλικτο ώστε ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες. Παρά την άριστη ακαμψία του και το τριγωνικό προφίλ του λαιμού σέλας, το Impec είναι σε θέση να ελαχιστοποιήσει τους κραδασμούς του οδοστρώματος, με έμφαση στις δονήσεις που κάνουν πολλά "σκληρά" ποδήλατα να κροταλίζουν. Μικρές διορθώσεις στο τιμόνι (χάρη στην ελαφρώς απότομη κλίση 72.5° του κούτελου) και δυο γρήγορες πεταλιές έστελναν αμέσως το Impec στην άκρη του δρόμου προκειμένου να περάσει το περιστασιακό διερχόμενο αυτοκίνητο  Το κορυφαίο κουρσάκι της BMC, παρότι ελαφρύ και άκαμπτο, είναι ήσυχο και προσφέρει μια σχετική άνεση -αμέσως μετά το πεταλάρισμα, αυτή ήταν η επόμενη εντύπωση μου.

Η άφιξη στην κορυφή του βουνού και η δύση του ήλιου σηματοδοτούσαν την έναρξη της επιστροφής, δηλαδή την κατάβαση του δρόμου που ανέβηκα. Η θερμοκρασία είχε πέσει αισθητά, και οι ίσκιοι έκρυβαν πια επικίνδυνη υγρασία: Ώρα για το "Swiss Exotic" να δείξει πως τα πάει από πλευράς χειρισμού! H ακαμψία και απορροφητικότητα του Impec το βοηθούν να κρατά καλά την ευθεία του, ενώ παρά τις 72.5° μπροστά, το πλαίσιο δεν συμπεριφερόταν νευρικά, παραμένοντας προβλέψιμο και σταθερό. Kudos! Φτάνοντας στο Grenchen δεν είχα κάποια λέξη πρόχειρη για να χαρακτηρίσω επαρκώς την οδήγηση που προσφέρει το ασπρόμαυρο carbon κουρσάκι.

BMC Impec

Συνοψίζοντας, το κορυφαίο πλαίσιο δρόμου της BMC φαίνεται πράγματι αψεγάδιαστο, σε όλους τους τομείς: Από τον τρόπο κατασκευής που η εταιρία ελέγχει σε επίπεδο νήματος, στο ολοκληρωμένο προϊόν, στην ποιότητα οδήγησης του, την αίσθηση που δίνει, ακόμη και στην "αύρα" του. Το Impec αξίζει πραγματικά το όνομα του!

Κλείνοντας, νιώθω την υποχρέωση ν'α αναφερθώ στο ένα και μοναδικό, μεγάλο μειονέκτημα του BMC Impec: Είναι πολύ δύσκολο ν' αποκτηθεί! Το σετ πλαισίου-πιρουνιού-λαιμού σέλας κοστίζει € 4.900,00, ενώ οι τιμές για ένα ολοκληρωμένο ποδήλατο ξεπερνούν τα € 10.000,00. Όπως λοιπόν και η τετράτροχη "αδελφή" του, Lamborghini Aventador, είναι ένα μαγικό όχημα που απευθύνεται σε πολύ λίγους. Μαγικό, αυτή τη λέξη έψαχνα...

BMC Impec

Βαθμολογία (πλαίσιο μόνο):10/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες: BMC  |  Αντιπρόσωπος: Ksports