Time VXR Proteam

Time VXR Proteam. Ένα ποδήλατο βγαλμένο από τους αγώνες ποδηλασίας δρόμου της κεντρικής Ευρώπης και που μέχρι πρότινος το χρησιμοποιούσαν οι ομάδες Bouygues Telecom και Cofidis.

Η Time είναι μια εταιρία που ιδρύθηκε το 1987 από τον Roland Cattin που μέχρι εκείνη τη στιγμή εργαζόταν ως μηχανικός στην επίσης γαλλική εταιρία, Look Cycle. Μέχρι το 1993 η Time ειδικεύονταν στην κατασκευή πεταλιών για ποδήλατα δρόμου ενώ από εκείνη τη χρονιά ξεκίνησε δειλά - δειλά να κατασκευάζει modules (Σκελετός, πιρούνι, λαιμός σέλας, λαιμός τιμονιού) για ποδηλασία δρόμου.

Από τότε μέχρι σήμερα, η εταιρία έχει παρουσιάσει εξαιρετικά ποδήλατα που έχουν καταφέρει να πάρουν αρκετές νίκες κυρίως με τους ποδηλάτες της ομάδας Quick-Step. Ένα από αυτά τα ποδήλατα είναι και το VXR Proteam, το τρίτο κατά σειρά ποδήλατο μετά τα RXR και VXRS, η βασική του διαφορά σε σχέση με τον μεγάλο του αδερφό είναι η έλλειψη του κάθετου σωλήνα τύπου Translink πού στο VXRS εκτείνεται πέρα από την ένωση με τον οριζόντιο σωλήνα. Επίσης, προστέθηκαν ίνες polyamide σε καίρια σημεία όπως ο λαιμός σέλας που προσφέρουν επιπλέον άνεση χωρίς όμως να θυσιάζεται η ακαμψία του συνόλου.

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα περιφερειακά που πλαισίωναν το ποδήλατο της δοκιμής. Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με το module το οποίο προσφέρει η Time είναι η αλλαγή του πιρουνιού με το Easton EC90 SLX μιας και είναι ένα από τα ελαφρύτερα πιρούνια της αγοράς με βάρος μόλις 290 γραμμάρια. Παράλληλα με το πιρούνι, χρησιμοποιήθηκε και το τιμόνι EC90 SLX καθώς διαθέτει ιδιαίτερα εργονομικό σχεδιασμό και βάρος 200 γραμμάρια.

Το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει εκτροχιαστές της Ιταλικής Tiso καθώς το βάρος τους είναι χαμηλότερο σε σχέση με αυτούς της Campagnolo θυσιάζοντας όμως ένα κομμάτι από τη λειτουργικότητα και την αμεσότητα που προσφέρει η λύση της Campagnolo. Τα χειριστήρια των ταχυτήτων/φρένων είναι της σειράς Campagnolo Record του 2006 μιας και σύστημα Quick Shift των μεταγενέστερων μοντέλων δεν είναι συμβατό με τον εμπρόσθιο εκτροχιαστή της Tiso.

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν τα κόκκινα φρένα Negative G Nerd (New England Red Devil) τα οποία είναι μια ειδική έκδοση των Negative G της εταιρίας Ciamillo που κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό. Η απόδοση τους είναι σχεδόν αντίστοιχη με αυτή των Dura-Ace ή Record και δεν θα προβληματίσει ακόμα και αναβάτες με βάρος πάνω από 90 κιλά.

Για το τέλος αφήσαμε τις ρόδες του ποδηλάτου, αφού είναι το εξάρτημα που αυξάνει την απόδοση ενός ποδηλάτου περισσότερο από κάθε άλλο. Οι ρόδες της Easton είναι ένας συνδυασμός των EC90 Aero και TT προκειμένου να υπάρξει ο σωστός συνδυασμός στιβαρότητας (λόγω των περισσότερων ακτίνων της πίσω ρόδας) και αεροδυναμικής.



Στην πράξη:

Μετά από μια εβδομάδα καθημερινής χρήσης κάτω από διαφορετικές συνθήκες το ποδήλατο μας άφησε ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, ήταν η άνεση του συνόλου ακόμα και σε διαδρομές άνω των 100 χιλιομέτρων με πίεση ελαστικών 160 psi. Στον τομέα της στιβαρότητας μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες αφού το πιρούνι της Easton δεν φημίζεται για την ακαμψία του, κάτι που διαπιστώσαμε και οι ίδιοι κυρίως στης επιταχύνσεις από στάση. Στα ανηφορικά κομμάτια όμως, η απόκριση του σκελετού και των τροχών ήταν αρκετά ικανοποιητική αφού έδιναν την αίσθηση ότι όλη η δύναμη μεταφέρεται κατευθείαν στον δρόμο.

Το σύστημα μετάδοσης αν και υστερεί σε αμεσότητα σε σχέση με ένα πλήρες groupset Campagnolo, δεν μας προβλημάτισε ακόμα και σε αλλαγές υπό πίεση. Το μόνο αρνητικό που συναντήσαμε, είναι ο σχεδιασμός του εμπρόσθιου εκτροχιαστή που δεν επιτρέπει τη χρησιμοποίηση του μεγάλου δίσκου με τα δύο μεγάλα γρανάζια της κασέτας.

Από αεροδυναμικής πλευράς, αν και ο σκελετός δεν εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, στην πράξη το σύνολο απέδωσε απρόσμενα καλά (κυρίως όμως λόγω των τροχών της Easton) και δεν έδειξε να επηρεάζεται από τους πλάγιους ανέμους.
Το βάρος του ποδηλάτου είναι 6.1 κιλά (χωρίς πετάλια). Από αισθητικής πλευράς δεν παρουσιάζει ακρότητες, ενώ όλα τα περιφερειακά δένουν αρμονικά μεταξύ τους.

Τελικά, το VXR Proteam είναι ένα ποδήλατο που εύκολα μπορεί κάποιος να συμβιώσει μαζί του χωρίς να κάνει παραχωρήσεις. Θα το προτείναμε σε όσους ποδηλάτες έχουν ως κύριο κριτήριο την άνεση χωρίς όμως να χρειαστεί να συμβιβαστούν στον τομέα της στιβαρότητας.

Θετικά:

  • Η κορυφαία άνεση που προσφέρει.
  • Το χαμηλό βάρος του συνόλου.
  • Η απόδοση των τροχών της Easton.


Αρνητικά:

  • Η ποιότητα κύλισης των ελαστικών της Tufo.
  • Η μέτρια στιβαρότητα του πιρουνιού.
  • Ο σχεδιασμός του μπροστινού εκτροχιαστή.

Βαθμολογία:
9/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες:Time-Sport.com

Αντιπρόσωπος:Kifissia Bike