Οι τεχνολογικές καινοτομίες από την Bianchi κάνουν το Methanol SL ένα πρωτοποριακό ποδήλατο τόσο σε σχεδίαση όσο και σε γεωμετρία. Από το επίσημο ιστότοπο της εταιρείας, "ξεσηκώσαμε" τα ομολογουμένως ιδιαίτερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου:
Τεχνολογία TWT (Triple Wall Tube). Το τοίχωμα των σωλήνων αποτελείται από ένα σύστημα τριών λεπτών φύλλων. Με την ιδιαίτερη αυτή αρχιτεκτονική, επιτυγχάνεται ελαφριά αντίσταση και αντίδραση κατά την οδήγηση του ποδηλάτου.
Το πρωτοποριακό σύστημα SAS (Shock Absorbing Stays). Πρόκειται για ελαστικότερο πίσω ψαλίδι. Στόχος είναι το φιλτράρισμα των κραδασμών, οι οποίοι θέτουν σε κίνδυνο την ακαμψία του ανθρακονημάτινου κοσμήματος. Παράλληλα επιτυγχάνεται η βελτιστοποίηση της μετάδοσης ισχύος στον πίσω τροχό, βελτιώνοντας έτσι τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου.
Το πλαίσιο πέραν αυτών που ήδη αναφέρθηκαν, παρουσιάζει και άλλα χαρακτηριστικά που εγγυώνται τις καλύτερες επιδόσεις: Τεχνολογία άνθρακα που αποτελείται από ίνες 3 διαφορετικών τύπων, με πλέξη μονής κατεύθυνσης. Άμεση συνέπεια το περιορισμένο βάρος. Ενδεικτικά η ζυγαριά αγγίζει τα 1.170 γραμμάρια στο μέγεθος 48. Το ποδήλατο ολοκληρώνεται με την ενιαία ντίζα σέλας των 300mm (η οποία φυσικά μπορεί να κοπεί) και το σύστημα ΒΒ30 για τη μεσαία τριβή. To σύνολο ολοκληρώνεται από πενταετή εγγύηση.
Οι εξοπλισμοί: Το Bianchi Methanol SL θα το βρείτε σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, προσαρμοσμένες και στον πιο απαιτητικό ποδηλάτη. Επίσης διατίθεται και σαν σκέτο πλαίσιο, για τους πιο μερακλήδες.
Εμείς είχαμε την χαρά να δοκιμάσουμε το SL 9500.
Από την πρώτη ματιά σε κερδίζουν τα εντυπωσιακά χρώματά του και τα πολλά γραφικά που έχει ο σκελετός. H δική μας ζυγαριά έδειξε 9.8 κιλά (χωρίς πετάλια, χωρίς παγουροθήκη και με κομμένο το παλουκόσελο).
Το ποδήλατο είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό ΜΤΒ και αυτό φαίνεται από τις πρώτες κιόλας στιγμές που το καβαλήσαμε! Η σειρά Shimano XT (του 2010), που πλαισίωνε το ποδήλατο άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Μεγάλο συν της φετινής σειράς είναι και τα δισκόφρενα. Καταπληκτικό φρενάρισμα (σε αίσθηση και απόδοση) ιδίως στα κατηφορικά κομμάτια. Το πακέτο ολοκληρώνεται με τα περιφερειακά της FSA (Δισκοβραχίωνας - Λαιμός Τιμονιού - Τιμόνι), ενώ την απόσβεση των κραδασμών και την διατήρηση της κατευθυντικότητας έχει αναλάβει η ανάρτηση Magura MD100R με RCL (Remote Control Lever) που άφησε άριστες εντυπώσεις με την άψογη λειτουργία που είχε. Το δοκίμασα σε διάφορα τερέν και το κράτησα μερικές μέρες παραπάνω γιατί δεν καταλάβαινα πως γίνεται ένα Hard Tail και μάλιστα με τόσο σκληρή σέλα (San Marco ASPide) να μην με χτυπάει στη μέση όσο τα άλλα Hard Tail που είχα δοκιμάσει. Ύστερα από προσεκτική σκέψη κατέληξα ότι το σύστημα SAS όντως λειτουργεί.
Ο δισκοβραχίονας με την μεσαία τριβή ΒΒ30 σου δίνει ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία και αυτό φαίνεται στην ανηφόρα και ιδίως στο ορθοπέταλο. Το καλό ζύγισμα που έχει πετύχει η μαμά εταιρεία βοήθησε το ποδήλατο να αριστεύσει και στην κατευθυντικότητα τόσο σε ανοιχτούς δασικούς, όσο και σε γρήγορα "στριφτερά" μονοπάτια! Τέλος η ιδιόμορφη αυτή ποδηλατική αλκοόλη, σε συνεργασία με τους Shimano XT / Mavic XM819 tubeless τροχούς κυλάει πολύ καλά σε όλων των ειδών τα τερέν. Τα tubeless ελαστικά και οι χαμηλότερες εφαρμοζόμενες πιέσεις φροντίζουν για ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Το μόνο αρνητικό που πρόσεξα ήταν τα ελαστικά της Hutchinson Cobra Tubeless που δεν είναι καθόλου καλά στο σαθρό χώμα και στην λάσπη.
Γενικά το Bianchi Methanol Sl 9500 μου άρεσε αρκετά αλλά αυτό που το κάνει να είναι "λίγο" απαγορευτικό είναι η τιμή του, η οποία αγγίζει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 3990 ευρώ. Η τιμή πλαισίου βρίσκεται στα 2000 ευρώ.
Βαθμολογία:Περισσότερες πληροφορίες:Bianchi.com