Διαφήμιση
Shimano XTR

H Shimano -παρά τις ελπίδες μας- δεν παρουσιάσε τη νέα σειρά XTR στη Eurobike της προηγούμενης εβδομάδας. Πληροφορίες που έχουμε συγκεντρώσει από διάφορες αξιόπιστες πηγές όμως, μιλούν για τα εξής χαρακτηριστικά:

  • 11πλή μετάδοση: Παραδοσιακά, κάθε φορά που οι σειρές δρόμου του ιαπωνικού κολοσσού προσέθεταν ένα γρανάζι στην κασέτα τους, οι επόμενες σειρές ΜΤΒ ακολουθούσαν. Επίσης, κάποιοι κατασκευαστές τροχών αναφέρουν ήδη στους τιμοκαταλόγους τους για το 2014, aftermarket πολύσφηνα τροχών βουνού προορισμένα για 11πλές κασέτες.
  • Ηλεκτρονικές αλλαγές: Τα συρματόσχοινα ανήκουν στον προηγούμενο αιώνα, και η Shimano ήταν η πρώτη που το έδειξε, βάζοντας σε παραγωγή την Dura Ace Di2 7970 πριν από περίπου μια πενταετία. Όσοι παρακολουθούν την εταιρία από κοντά εδώ και χρόνια, παρατηρούν ότι έχει έναν -περίπου- πενταετή "κύκλο δοκιμών" των τεχνολογιών της. Η Di2 7970 έφτασε να κερδίσει μέχρι και Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cyclocross, δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες έρευνας και εξέλιξης στους Ιάπωνες μηχανικούς. Τόση έρευνα θα μείνει στο ράφι για άλλα 4-5 χρόνια; Μάλλον όχι! Επίσης, η Fox Racing προσφέρει εδώ και καιρό πιρούνι ηλεκτρονικού κλειδώματος που χρησιμοποιεί μπαταρία Di2 -ποιος ο λόγος να προσθέσει κανείς έως και 200gr στο ποδήλατο του απλά για να κλειδώνει το πιρούνι πιο ξεκούραστα, εκτός αν ο κοντινός συνεργάτης της Shimano γνωρίζει καλά ότι η μπαταρία θα χρειάζεται έτσι και αλλιώς...
  • Εσωτερική μπαταρία: Για λόγους βάρους, αδιαβροχοποίησης και καλύτερης προστασίας της καλωδίωσης, η μπαταρία της XTR Di2 κατά πάσα πιθανότητα θα ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο με αυτή της νέας Dura Ace.
  • 2x11 η βασική επιλογή: Αξιόπιστες πηγές λένε ότι ο τριπλός δισκοβραχίονας θα παραμείνει διαθέσιμος και για την επόμενη γενιά της XTR ενώ δεν έχει υπάρξει ακόμη η παραμικρή υπόνοια για "επίσημο" μονόδισκο δισκοβραχίονα. Το πιθανότερο είναι πως η Shimano αντί να υιοθετήσει πατήματα 38/24Τ στους κορυφαίους βουνίσιους δισκοβραχίονες της -κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής- θα χρησιμοποιήσει τη μεγαλύτερη κασέτα γραναζιών και μικρές διαφοροποιήσεις στα μεγέθη των δίσκων, ώστε να προσφέρει πλέον ρεαλιστικά πατήματα βουνού σε όσους θέλουν να έχουν ένα πλήρες γκρουπ XTR στο 27.5άρι/29άρι τους, χωρίς να βάλουν τριπλό δίσκο εμπρός. Οι πιέσεις ακόμη και από τους επαγγελματίες αθλητές όμως, ίσως την οδηγήσουν ν' αλλάξει το BCD του δισκοβραχίονα ώστε ο διπλός να μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε μονόδισκο (δίσκοι από 28 δόντια και πάνω).