Σε άρθρο μας πριν από 6 μήνες είχαμε κάνει κάποιες προβλέψεις σχετικά με τη νέα XTR, οι οποίες επιβεβαιώνονται από φωτογραφίες που διέρρευσαν στο διαδίκτυο. Οι φωτογραφίες αυτές, απεικονίζουν σελίδες από έντυπο κατάλογο για τη νέα σειρά XTR M9000 (μηχανική) / M9050 (ηλεκτρική). Με εμφάνιση που ξεφεύγει ελάχιστα από αυτήν της M980, η νέα XTR προσφέρει 11πλή κασέτα 11-40Τ με την επιλογή 1, 2 ή 3 δίσκων εμπρός.
Η ερχόμενη κορυφαία βουνίσια σειρά της Shimano έχει δισκοβραχίονες XC και Trail, με πλούσιες επιλογές. Μια γρήγορη ματιά αποκαλύπτει πως σε στήσιμο 1x11 το "χαμηλό" 30x40 (σχέση 0.75) θα στεναχωρήσει όσους δεν είναι καλά προπονημένοι -η Sram προσφέρει χαμηλό 28x42 (σχέση 0.67), ενώ ο Ιάπωνας κατασκευαστής φαίνεται να προτρέπει σε στήσιμο 2x11 όσους ψάχνουν λίγη βοήθεια στις ανηφόρες (26x40, σχέση 0.65 / 24x40, σχέση 0.60!). Ενδεικτικά, το τρέχον χαμηλότερο πάτημα 24x36 δίνει σχέση 0.67.
Η σημαντικότερη διαφορά εδώ είναι η νέα κασέτα CS-M9000, της οποίας τα 11 γρανάζια αποτελούνται αντίστοιχα από αλουμίνιο, τιτάνιο και ατσάλι με φορέα carbon. Ελπίζουμε το πρόβλημα που υπήρχε στην CS-M980 με τη χαλάρωση των γραναζιών από τον αλουμινένιο φορέα να έχει εξαλειφθεί (σ.σ. προσωπικά το έχω πάθει δύο φορές). Ακούγεται επίσης ότι ο εμπρόσθιος μηχανικός εκτροχιαστής FD-M9000 είναι ριζικά επανασχεδιασμένος.
Πιθανώς το πιο πολυαναμενόμενο κιτ ποδηλατικού εξοπλισμού για το 2015 είναι η ηλεκτρονική XTR M9050. Τα χειριστήρια ταχυτήτων SW-M9050 φαίνονται σούπερ-μινιμαλιστικά, ενώ οι εκτροχιαστές -αν και περιέχουν ηλεκτρικά μοτέρ- δείχνουν πολύ "μαζεμένοι". Ήδη, οι τελευταίες ηλεκτρονικές σειρές δρόμου της Shimano διαθέτουν κομψότερους εκτροχιαστές χάρη στη χρήση νέων, μικρότερων μοτέρ, άρα η εμφάνιση των παραπάνω FD-M9050 / RD-M9050 δεν μας εκπλήσσει ιδιαίτερα.
Εκτιμούμε ότι η XTR Di2 ακολουθεί το πρότυπο e-tube της Shimano, αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με την καλωδίωση: Θα είναι ίδια με αυτή των ηλεκτρονικών σειρών δρόμου, ή πιο ενισχυμένη για αντοχή σε ακόμη χειρότερες συνθήκες ποδηλασίας; Η επίσημη παρουσίαση της M9000 / M9050 αναμένεται τον Απρίλιο, αλλά έως τότε μπορεί να έχουν διαρρεύσει περισσότερες εικόνες και πληροφορίες. Η τιμή υπολογίζεται -ανεπίσημα- περίπου στα €2.000 μόνο για τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα (εκτροχιαστές, χειριστήρια, μπαταρία, καλωδιώσεις).
Επισύναψη: Περισσότερες φωτογραφίες XTR M9000 / M9050
Φαίνεται πως αρχικά είχαν διαρρεύσει μερικές ακόμη φωτογραφίες της νέας XTR. Αυτές αφορούν τον εμπρόσθιο μηχανικό εκτροχιαστή, τα κέντρα των τροχών και ηλεκτρονικά περιφερειακά της M9050 Di2.
Ο μηχανικός εκτροχιαστής διατίθεται σε 4 διαφορετικούς τύπους. Οι Μ9000 και Μ9020 χρησιμοποιούν βάση άμεσης τοποθέτησης στο πλαίσιο και συνεργάζονται αντίστοιχα με τριπλό και διπλό δίσκο. Οι Μ9025H και M9035L διαθέτουν το παραδοσιακό κολάρο και συνεργάζονται με διπλό δίσκο αποκλειστικά.
Η παράδοση των ρουλεμάν με ποτήρι και φωλιά στην οποία μας έχει μάθει η Shimano, συνεχίζεται. Το ελεύθερο είναι συμβατό με 10πλή και 11πλή κασέτα γραναζιών, ενώ η συμβατότητα αποκλειστικά με δισκόπλακες center-lock δεν εκπλήσσει. Οι άξονες των κέντρων είναι 15mm εμπρός και 12mm πίσω, ώστε να συμβαδίζουν με τα τρέχοντα standards της αγοράς.
Η φωτογραφία αυτή επιβεβαιώνει την καλωδίωση e-tube και εκτός από την εξωτερική μπαταριοθήκη SM-BTC1 με 6 θύρες e-tube που τοποθετείται στην υποδοχή της παγουροθήκης, μαρτυρά την ύπαρξη του SC-M9050 System Information Display. Η οθόνη του φαίνεται να απεικονίζει την κατάσταση της μπαταρίας, την τρέχουσα επιλογή γραναζιού καθώς και κάποιες άλλες ενδείξεις, οι οποίες προς το παρόν δε βγάζουν νόημα...