Τι επιφυλάσσει το Di2 με ANT+

Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε μέσω του site Velo News φωτογραφία ενός ασύρματου προσαρμογέα της Shimano για τις ηλεκτρονικές αλλαγές Di2 με τεχνολογία e-tube (6770, 6870, 9070). Το προϊόν φαίνεται να βρίσκεται ήδη στην παραγωγή καθώς φέρει σειριακούς αριθμούς και ο ιαπωνικός κολοσσός το αποκάλυψε ανεπίσημα στις ολλανδικές εγκαταστάσεις του (η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει εντός του Φεβρουαρίου). Ανεπιβεβαίωτες φήμες όμως, υποστηρίζουν ότι κυκλοφορεί ήδη αντίστοιχο -ανενεργό- κύκλωμα κρυμμένο μέσα στον διακλαδωτήρα SM-EW90-B το οποίο θα ενεργοποιηθεί με μελλοντική αναβάθμιση λογισμικού. Άρα, η ασύρματη διασύνδεση με τη Di2, είναι σίγουρη στο κοντινό μέλλον.

shimano sm-ew90-b

Κλειστή διασύνδεση

Στην περίπτωση αυτή, ο ασύρματος προσαρμογέας θα επικοινωνεί μόνο με εξειδικευμένες συσκευές και όχι μέσω "ανοικτού" ANT+. Αυτό συνεπάγεται περιορισμένες εφαρμογές, και συνδεσιμότητα μόνο με τα "φτωχά" ταχύμετρα της PRO. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, κανείς από τη Shimano δεν έχει αποκλείσει επίσημα αυτή την περίπτωση.

"Ανοικτό" ΑΝΤ+

Αν ο ασύρματος προσαρμογέας Di2 της Shimano τελικά χρησιμοποιεί το ίδιο ANT+ πρωτόκολλο που εφαρμόζεται στην αγορά, μας περιμένουν νέες και πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις. Εταιρίες όπως οι Bryton, Garmin, O-Synce μπορούν να συμπεριλάβουν σε μελλοντικές αναβαθμίσεις λογισμικού τις παρακάτω λειτουργίες:

  • Προβολή τρέχουσας σχέσης στην οθόνη, και καταγραφή όλων των σχέσεων που χρησιμοποιούνται σε μία προπόνηση με δυνατότητα δημιουργίας στατιστικών, ώστε ο ποδηλάτης να έχει μια ακριβή εικόνα ποια γρανάζια χρησιμοποιεί περισσότερο, ποια λιγότερο, και κατά πόσο. Οι πληροφορίες αυτές σε παράθεση με τα δεδομένα ενός βατόμετρου θα δώσουν επίσης χρήσιμες μετρήσεις.
  • Βάσει ταχύτητας, κλίσης εδάφους και στροφαρίσματος, θα μπορούσε να προτείνεται στον ποδηλάτη η ιδανική αλλαγή ταχύτητας.
  • Αν ο νέος προσαρμογέας όχι μόνο "διαβάζει" τη Di2 αλλά μπορεί και μεταφέρει εντολές σε αυτή, θα δοθεί η δυνατότητα
    α) να ρυθμίζονται οι αλλαγές εξωτερικά (π.χ. από smartphone με ANT+ adapter)
    β) να προγραμματίζεται η "κεντρική μονάδα" στο ποδήλατο -π.χ. ένα Garmin Edge 810- για συγκεκριμένη ταχύτητα ή στροφάρισμα και αυτή με τη σειρά της να φροντίζει αυτόματα για τις απαραίτητες αλλαγές σχέσεων όσο ποδηλατούμε δίνοντας εντολές ασύρματα στη Di2.
    Τώρα που το σκέφτομαι, μια μονάδα με GPS όπως αυτή που προανέφερα, θα μπορούσε να φροντίζει ώστε σε περίπτωση που συναντήσουμε ξαφνικά μια απότομη ανηφόρα μπροστά μας, να επιλεγεί αυτόματα η σωστή σχέση μετάδοσης.
  • Ενημερώσεις για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας στην κεντρική μονάδα ή στο συνδεδεμένο smartphone.
  • Διαγνωστικές ειδοποιήσεις της Di2 στην κεντρική μονάδα ή στο συνδεδεμένο smartphone. Π.χ. όταν ανιχνεύεται σφάλμα που έχει σχέση με κακή επαφή καλωδίων ή βραχυκύκλωμα, να ενημερώνεται ο χρήστης ώστε να φροντίσει την αντικατάσταση του συγκεκριμένου καλωδίου, ή απλά να το ξεκουμπώσει και να το ψεκάσει με σπρέι καθαρισμού επαφών. Η συγκεκριμένη λειτουργία περιλαμβάνεται ακόμη και στην παλιότερη 7970.