Διαφήμιση

Εξοπλισμός

ηλεκτρικό ποδήλατο

Να αγοράσει κανείς ηλεκτρικό ποδήλατο ή όχι; Οι περισσότεροι ποδηλάτες θα απαντήσουν "όχι", αλλά υπάρχει και η αντίθετη άποψη -αυτή της πρακτικότητας, της "πράσινης" μετακίνησης, ή ακόμη και για να βοηθηθούν αναβάτες με σοβαρό πρόβλημα υγείας...

Tech tips & Tricks για ποδηλάτες

Μερικά tips tricks για ποδηλάτες που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και δε τους φοβίζει λίγος πειραματισμός. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει σήμανση του επιπέδου δυσκολίας. Καλό βόλι!

Γιατί Βατόμετρο;

Τα βατόμετρα γίνονται ολοένα πιο περιζήτητα ως προπονητικά εργαλεία. Όμως, τι ακριβώς προσφέρουν στον ερασιτέχνη αθλητή που δεν του δίνει ο παλμογράφος;

Μικροπράγματα για πετάλι στη ζέστη

Η ζέστη και ο δυνατός ήλιος συχνά καθιστούν την καλοκαιρινή ποδηλασία εξίσου δύσκολη με τη χειμερινή περίοδο. Όμως, υπάρχουν κάποια μικροπράγματα που μπορούν να κάνουν τα θερινά σας χιλιόμετρα αισθητά πιο ευχάριστα...

Τι επιφυλάσσει το Di2 με ANT+

Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε μέσω του site Velo News φωτογραφία ενός ασύρματου προσαρμογέα της Shimano για τις ηλεκτρονικές αλλαγές Di2 με τεχνολογία e-tube...

5+1 απαραίτητες αναβαθμίσεις

5+1 ουσιαστικές αναβαθμίσεις για κάθε ποδηλάτη που θέλει ν' απολαμβάνει την ποδηλασία περισσότερο, να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση και να ξεπεράσει τον εαυτό του...

Ultegra 6770Δεν είναι λίγοι ο φίλοι που έχουν ένα αξιοπρεπέστατο ή και κορυφαίο ποδήλατο δρόμου με μηχανική 10πλη μετάδοση Shimano και θέλουν να το αναβαθμίσουν σε Di2...

Τακάκια δισκόφρενων

Τα τακάκια των δισκόφρενων αποτελούν αναλώσιμο που αν επιλεγεί σωστά μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις του ποδηλάτου μας, είτε σε αθλητική χρήση, είτε σε ψυχαγωγική...

Φρένα ποδηλάτων και Κ.Ο.Κ.

Δεν είναι λίγοι οι φίλοι ποδηλάτες "φιξάδες" που επιλέγουν να μη χρησιμοποιούν φρένα στο μονοτάχυτο ποδήλατο τους. Όμως ο ΚΟΚ ορίζει διαφορετικά...

Ποδηλατικό GPS ή SmartphoneΚάποτε, ένα χαζοκοντέρ που έδειχνε τρέχουσα ταχύτητα και απόσταση, ήταν αρκετό. Τώρα πια, αν το ποδήλατο σου δε συνδέεται με καμιά 20αριά δορυφόρους, έχεις μείνει πίσω...

Σπαστό ποδήλατο;

Γράφω τις ακόλουθες σειρές ως προαιρετική συνέχεια του άρθρου μου "Το πρώτο μου ποδήλατο (για μεγάλους!)", επειδή απ' όσους με ρωτούν κατά καιρούς τι ποδήλατο να αγοράσουν, δεν είναι λίγοι αυτοί που συνεχίζουν λέγοντας "έχω δει ένα ωραίο σπαστό στο τάδε μαγαζί και μου είπαν ότι είναι πολύ καλό για βόλτες, ποια είναι η γνώμη σου για τα σπαστά;"...

Το πρώτο μου ποδήλατο (για μεγάλους!)

Ώστε αποφασίσατε να πάρετε ποδήλατο, ε; Επιτέλους! Το πιθανότερο είναι πως θέλετε να ξεκινήσετε με χαλαρές βόλτες στην περιοχή σας, ή ότι θέλετε να χρησιμοποιήσετε το πεταλοκίνητο δίτροχο για κάποιες κοντινές μετακινήσεις που πλέον καθιστούν το τετράτροχο σιδερένιο γαϊδούρι σας ασύμφορο...

Τσαντάκι λαιμού
Καθώς τα χιλιόμετρα αυξάνονται και οι διαδρομές γίνονται αντοχής ο αποθηκευτικός χώρος πρέπει να μεγαλώσει. Οι τσέπες και το τσαντάκι σέλας δεν αρκούν αλλά θέλετε να αποφύγετε τον σάκο-υδροδοχείο πλάτης.  Υπάρχει λύση;

Race Face handlebar, stiffness against all odds

Οι φωτογραφίες που βλέπετε δεν προέρχονται από κάποιο άγνωστο ποδηλάτη στην άλλη μεριά της γης. Πρόκειται για το δικό μου ποδήλατο όταν αυτοκτόνησε σε χαράδρα 150 μέτρων. Υπάρχουν αρκετοί μάρτυρες για αυτό...

Τακτικές ξελασπώματος σε χειμερινή σκακιέρα
Οι βροχές ποτίζουν το έδαφος και τους ποδηλάτες. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για αυτό. Αναπόφευκτο κομμάτι του χειμώνα, οι βροχές, θα μας λερώσουν το ποδήλατο αλύπητα. Άσπρο ή καφετί ποδήλατο; Στη σκακιέρα της καθαριότητας έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πονηρή χειμερινή βρωμιά. Θα τρυπώσει στα πιο δύσκολα σημεία του ποδηλάτου και θα κοκαλώσει εκεί μέχρι να την εξολοθρεύσουμε με υπομονή και μαεστρία...

F.A.K. (First Aid Kit)

Τι κρύβει ο ghost_shox στο βαρύ σακίδιο πλάτης του; Το φαρμακείο ετοιμάστηκε μετά από αρκετές συνομιλίες με τα δέντρα, τις πέτρες, την άσφαλτο, και ολίγα πουλάκια που χόρευαν κυκλαδίτικα. Αν δεν έχετε σκοπό να φτάσετε ως τις νοσοκόμες του ΚΑΤ να ένα πακέτο ασφαλείας για ποδηλάτες με υπαρξιακές ανησυχίες...

75 χρόνια Campagnolo - Παρουσίαση 11πλων σειρών
Φέτος η Campagnolo γιορτάζει τα 75 χρόνια της και το μήνυμα που στέλνει είναι "Raise the Level"! Έχουν περάσει τόσα χρόνια και η εταιρία που φτιάχτηκε από έναν σπόρτσμαν για τους σπόρτσμεν συνεχίζει να κατασκευάζει προϊόντα με υψηλά στάνταρ ποιότητας, αισθητικής και επιδόσεων. Πολλές επαγγελματικές ομάδες την εμπιστεύονται και τα τεστ στα νέα προϊόντα της γίνονται πρώτα από αυτές...

Μεσαία Τριβή (σύντομη ιστορία εξέλιξης)
Εδώ και μερικά χρόνια αν είχες ένα ποδήλατο αξίας €1.000 και πάνω, η "καρδιά" της μετάδοσης του ήταν μια -σχετικά- απλή υπόθεση: Μεσαία τριβή εξωτερικού τύπου με ένα σετ συμβατούς δισκοβραχίονες της αρεσκείας σου και αυτό ήταν όλο. Εξ' αιτίας κάποιων που δεν ήταν ευχαριστημένοι με το "τέλειο", όχι πια...

Ελαστικά MTB (μέρος 1o)
Ο λόγος για τα ελαστικά, τα παπούτσια του ποδηλάτου μας. Ένα από τα αναλώσιμα που θα αλλάξουν αρκετές φορές. Έτσι θα έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε διαφορετικές επιλογές μέχρι να βρούμε την χρυσή τομή ανάμεσα σε ένα σωρό παράγοντες. Όπως και τα παπούτσια της γκαρνταρόμπας υπάρχουν διαφορετικά λάστιχα για κάθε χρήση...

Πετάλια MTB: Crank Bros Vs. Shimano SPD
Διαβάστε μερικές γνώμες ΜΤΒήδων σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο μεγάλων αντιπάλων στον πόλεμο των πεταλιών ΜΤΒ. Μπορεί να γίνει πιο εύκολη η επιλογή σας, μπορεί και να βρεθείτε στο Δρομοκαΐτειο - αν δεν κάνετε κλικ στο "Διαβάστε περισσότερα" παρακάτω, δε θα μάθετε ποτέ...

Πρωτοδοκίμασα πετάλια SPD πριν από περίπου 15 χρόνια. Ήταν κάποιο μεσαίο μοντέλο της Shimano και το πλεονέκτημα που μου προσέφεραν σε σχέση με τα απλά πετάλια ήταν προφανές. Παρέμεινα πιστός στα πετάλια της Shimano μέχρι πριν από περίπου δυόμιση χρόνια. Ήταν αρχές του 2006 όταν έκανα την αλλαγή από Shimano SPD (είχα πια δοκιμάσει σχεδόν όλη τη μέχρι τότε γκάμα της Ιαπωνικής εταιρίας) στα Eggbeaters της Crank Brothers. Κίνητρα μου για την μετάβαση αυτή ήταν το σημαντικά χαμηλότερο βάρος των Eggbeaters, αλλά και η πολύ καλύτερη συμπεριφορά τους στη λάσπη (όπου τα πετάλια της Shimano υστερούσαν σημαντικά μέχρι πριν δύο χρόνια).

Ενώ μου ξένισε η έλλειψη δυνατότητας ρύθμισης για τη σκληρότητα του ελατηρίου συγκράτησης, καταχάρηκα την αυξημένη πλεύση ("float") που προσέφεραν τα "αυγοχτυπητήρια": 15 ή 20 μοίρες, ρυθμιζόμενη αλλάζοντας τα σχαράκια μεταξύ τους (αριστερό-δεξί), ότι καλύτερο για τα γονατάκια μου! Σιγά-σιγά, πέρασαν και άλλα μοντέλα της γκάμας από τα χέρια μου, ή μάλλον... από τα πόδια μου: Από τα Eggbeater 2ti πήγα στα Candy SL (διαθέτουν μια μικρή πλατφόρμα από θερμοπλαστικό για την καλύτερη στήριξη του παπουτσιού σε τεχνικά κομμάτια), δοκίμασα και ένα ζευγάρι Smarty (η φθηνή έκδοση των Candy), ενώ τελευταία αναβάθμισα τα Eggbeaters μου σε 4ti (όλα τα τμήματα του πεταλιού είναι πια από τιτάνιο) έχοντας ίσως τα πιο ελαφριά πετάλια για ποδήλατα βουνού (~170gr/ζεύγος).

Ενώ τα πετάλια της Crank έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά της Shimano, υστερούν και σε κάποιους τομείς:

  • Οι άξονες των Candy και Smarty (εκτός από τα μοντέλα που διαθέτουν άξονες τιτανίου) δεν έχουν την ίδια αντοχή με αυτούς της Shimano. Στραβώνουν αρκετά πιο εύκολα. Πόσο πιο εύκολα; Τα 72 μου κιλά και λίγη άγρια χρήση ήταν αρκετά για να στραβώσουν έναν άξονα από Candy SL και έναν από Smarty. Βέβαια η εταιρία -και κατά προέκταση η Ελληνική αντιπροσωπεία- διαθέτει μια πλήρη γκάμα ανταλλακτικών για τα πετάλια αυτά, σε λογικές τιμές. Ότι και να πάθει το πετάλι σας λοιπόν, μπορείτε να το επισκευάσετε και μάλιστα χωρίς τη βοήθεια τεχνικού (αν πιάνουν λίγο τα χέρια σας).
  • Τα μινιμαλιστικά Eggbeaters (μοντέλο για χρήση XC) δείχνουν να είναι πιο καλοφτιαγμένα και πιο ανθεκτικά από τα Candy, τα οποία υποτίθεται ότι έχουν φτιαχτεί για λίγο πιο άγριες καταστάσεις -εξ' ου και η αυξημένη επιφάνεια στήριξης. Περίεργο, ε;
  • Όπως είπε παραπάνω και ο φίλτατος ΖιΚάπα, τα πετάλια της Crank είναι αρκετά ακριβότερα από αυτά της Shimano. Ενώ μπορείτε να βρείτε στην Ελληνική αγορά SPD από €19, τα φθηνότερα μοντέλα της Crank πωλούνται γύρω στα €50 στη χώρα μας (ίσως λιγουλάκι πιο κάτω), ενώ με λίγο ψάξιμο και κάποια τύχη ίσως τα βρείτε σε Ευρωπαϊκά online καταστήματα μια ιδέα κάτω από τα €40 -χωρίς τα μεταφορικά. Και πάλι αρκετά ακριβά σε σχέση με τον κύριο ανταγωνιστή τους!
  • Τα σχαράκια της Shimano σαν ανταλλακτικά είναι μερικά Ευρώπουλα φθηνότερα από αυτή της Crank (€15 αντί €18) και αντέχουν περισσότερο στη χρήση -τα σχαράκια της Crank είναι μπρούντζινα αντί ατσάλινα, ώστε να μη φθείρουν τα μινιμαλιστικά πετάλια της εταιρίας. Για κάθε 2 ζεύγη σχαράκια Crank που φθείρετε, θα χρειαζόσασταν μόλις ένα ζευγάρι Shimano!

Γιατί να προτιμήσει κανείς το ένα ή το άλλο λοιπόν;

  • Προτιμήστε Shimano αν τώρα ξεκινάτε τη μετάβαση σε τέτοιου είδους πετάλια, δεν καίγεστε ιδιαίτερα για το βάρος αλλά σας ενδιαφέρουν η οικονομία και η αξιοπιστία. Δεν γνωρίζω κανέναν που να έχει στραβώσει άξονα από πετάλι Shimano, ενώ για να "πεθάνουν" τα ρουλεμάν τους πρέπει να τα βασανίσετε με πάθος.
  • Προτιμήστε τα πετάλια της Crank Brothers αν σας ενδιαφέρει το χαμηλό βάρος, η χρήση σε λασπώδεις συνθήκες, η αυξημένη άνεση (20 μοίρες πλεύσης είναι αυτές!), η δυνατότητα να μπορείτε να επισκευάζετε τα [ακριβούτσικα] πετάλια σας όταν παθαίνουν ζημιές όπως στραβοί άξονες, σπασμένα ρουλεμάν.

 

Η απόφαση δική σας, εγώ πάντως επιβεβαιώνομαι για τη σωστή -για εμένα- επιλογή κάθε φορά που κουμπώνω τα παπούτσια μου στα αγαπημένα μου Eggbeaters. Βέβαια γούστα είναι αυτά, καθώς αρκετοί από τους φίλους μου είναι πιστοί φανς των SPD (Shimano Pedaling Dynamics) και δεν είναι δα τίποτα "χθεσινοί"!

Αλέξανδρος "Limas" Ιωαννίδης


Ιδού η απορία! Και τα δυο τα είχα... Πρώτα τα Shimano και τώρα τα Crank. Η εμπειρία μου από αυτά? Να σας πω με την σειρά που τα αγόρασα:

  • Shimano..................στα Θετικά τους είναι η τιμή για όλα τα γούστα, εύκολη ρύθμιση με μια Άλεν βίδα για το πόσο δύσκολα η' εύκολα θα ξεμπλοκάρουν τα παπούτσια από τα πετάλια. Στα Μείον τους είναι η δυο θέσεις που έχουν για να κλιπσάρουν τα σχαράκια στα παπούτσια, λόγω όγκου στομώνουν από την λάσπη, αρκετό βάρος (για αυτούς που ψάχνουν και το τελευταίο γραμμάριο).
  • Crank.......................στα Θετικά τους είναι οι τέσσερες θέσεις για να κλιπσάρουν τα σχαρακια, το βάρος τους (είναι αρκετά ελαφρά), δεν πιάνουν εύκολα λάσπη (λόγω του σχήματος τους αλλά και του μικρού όγκου). Στα Μείον τους είναι ότι έχουν δυο ρυθμίσεις σκληρότητας (τα οποία ρυθμίζονται από τα σχαράκια ), η τιμή τους (είναι λίγο τσουχτερή).

Πάντως εγώ θα έλεγα ότι..........................εάν θέλετε να φύγετε από τα απλά πετάλια για να βάλετε αυτά που κλιπσάρουν, καλό είναι να ξεκινήσετε με τα Shimano (Φθηνά και δοκιμάζεται να δείτε εάν σας βολεύουν).

Τώρα εάν δείτε ότι σας αρέσουν και αρχίσετε να τρέχετε και κάποιους αγώνες, θα σας πρότεινα να πάτε στα Crank (εκεί θα την καταλαβετε την διαφορά).

Δημήτρης "JKapa" Καπατσώρης


Shimano & Crank απαρτίζουν το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς. Ο αρχικός εμπνευστής παρέμεινε σε ένα πιο περίπλοκο σχεδιασμό ενώ η Crank το απλοποίησε κάνοντάς το και ελαφρύτερο. Μια βασική διαφορά είναι πως οι αδερφοί Crank χρησιμοποιούν ένα ελατήριο για την ένταση του κλειδώματος ενώ η Shimano ένα από κάθε πλευρά του πεταλιού, -κάνοντας έτσι πιο σαφές το πότε αυτό κουμπώνει. Από την άλλη, η απλούστερη και πιο ανοιχτή σχεδίαση των Cranks έχει καλύτερη αποβολή λάσπης για να κλειδώνει και σε δύσκολες συνθήκες. Πάντως αν είναι να σε χτυπήσει ένα πετάλι γιατί δεν είχε κουμπώσει ενώ σηκωνόσουν ορθοπέταλο να ξεκολλήσεις τότε εγώ θα προτιμούσα να με χτυπήσει το Shimano.

Έχω δει μερικούς φίλους, άσχετους μεταξύ τους, να μετακινούνται από το ολιγοπώλιο του Ιάπωνα στους αδερφούς crank. Πάντως εγώ έμεινα πιστός για τους 2 παρακάτω λόγους:

  • Οι περισσότεροι ποδηλάτες έχουν Shimano και θέλω να δοκιμάζω ξένα ποδήλατα για να βλέπω πως είναι. Έχοντας τα ίδια πετάλια μπορώ να κουμπώσω στη δοκιμή.
  • Τα Shimano βασίζονται σε μια κατασκευή αλεξίσφαιρη. Τα δικά μου έχουν σφυρηλατηθεί με λύσσα χωρίς να καταστραφούν. Πλέον δεν φαίνονται γράμματα πάνω και χαρακιές στολίζουν όλες τις πλευρές τους. Λειτουργούν ως θαύμα. Και μου αρέσουν τα θαύματα.

Γιάννης "Ghost" Αβούρης


Αντιπρόσωποι: