Διαφήμιση

Την τελευταία φορά που η Shimano άλλαξε τελείως το κορυφαίο της group XTR για ποδήλατα βουνού, σκεφτήκαμε "οκ, δεν μένουν πια πολλά περιθώρια βελτίωσης, εκτός της 10πλης μετάδοσης". Τι μένει λοιπόν να δούμε στη νέα σειρά "Μ980";;;  Μάλλον έφταση η  στιγμή να αναρρωτηθούμε πια "Μπορούν να γίνουν καλύτερα τα εξαρτήματα των mountain bikes;"...

Κατά τη φάση εξέλιξης του νέου XTR group, οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Shimano επικεντρώθηκαν στο rider-tuned concept που σημαίνει ότι τα εξαρτήματα έχουν κατασκευαστεί ώστε να ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες και τον τρόπο ποδηλασίας του κάθε αναβάτη mountain bike. Έτσι διευρύνεται το φάσμα της XTR η οποία καθίσταται όχι μόνο μέτρο σύγκρισης για τους αναβάτες αγώνων Cross Country (XC) αλλά για τους αναβάτες All Mountain (AM) επίσης.

Η νέα SHIMANO XTR προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων με ελκυστικό σχεδιασμό που θα ανεβάσει τον πήχη στα εξαρτήματα ποδηλάτων βουνού και αναμένεται να αρέσει σε μια πλατιά γκάμα αναβατών. Τα εξαρτήματα XTR για XC θα θέσουν ένα νέο μέτρο σύγκρισης για τα υπερελαφράς σχεδίασης γκρουπ ενώ παράλληλα θα προσφέρουν ακόμη περισσότερο βελτιωμένη λειτουργικά. Τα εξειδικευμένα εξαρτήματα All Mountain έχουν εξελιχθεί με γνώμονα τη σκληροπυρηνική χρήση, με εστίαση στην ακαμψία και την αυξημένη δύναμη πέδησης ανάμεσα σε άλλα.

Ως "highlight" της νέας σειράς παρουσιάζεται η νέα 10πλη μετάδοση Dyna-Sys με τριπλές και διπλές επιλογές δισκοβραχίονα. Η βελτιωμένης απόδοσης μετάδοση 3 X 10 μάλλον θα είναι και η δημοφιλέστερη. Η "βελτίωση" Dyna-Sys, παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος στις σειρές DEORE XT και SLX και ο Ιαπωνικός κολοσσός υποστηρίζει πως η τεχνολογία αυτή προσφέρει τα εξής πλεονεκτήματα στον αναβάτη:

  • Δεν είναι απλά ένα επιπλέον γρανάζι
  • Στόχος είναι οι κοντινότερες μεταξύ τους σχέσεις και οι ομαλότερες αλλαγές με βελτιωμένη μετάδοσης δύναμης
  • Βελτιωμένοι συνδυασμοί σχέσεων που αυξάνουν την αποδοτικότητα και την αντοχή
  • Καλύτερες επιδόσεις λόγω σταθερότερης μετάδοσης για κάθε αναβάτη

Ice-Tec
Η Shimano παρουσιάζει μια ολοκαίνουργια τεχνολογία ψύξης για δισκόφρενα, την οποία ονομάζει "Ice-Tec". Τα τακάκια και οι ρότορες (δισκόπλακες) Ice-Tec μειώνουν σημαντικά τη συσσώρευση θερμότητας στα φρένα. Έτσι, οι επιδόσεις των φρένων παραμένουν σταθερές ακόμη και μετά από παρατεταμένα κατηφορικά κομμάτια. Επίσης, αυξάνεται η διάρκεια ζωής των τακακιών και μειώνεται ο θόρυβος από το φρενάρισμα. Τα τακάκια Ice-Tec διαθέτουν μια αλουμινένια ψύκτρα και ατσάλινη λάμα δύο στρώσεων. Οι δισκόπλακες Ice-Tec έχουν αλουμινένιο πυρήνα με εξωτερική επιφάνει από ανοξείδωτο ατσάλι για βελτιωμένη αποβολή της θερμότητας.

I-Spec
Η νέα XTR προσφέρει ένα ενσωματωμένο σύστημα στήριξης για τη μανέττα φρένου και το λεβιέ ταχυτήτων, ονομαζόμενο “I-Spec”. Με το I-Spec, απαιτείται μόνο κολάρο σύσφιξης στο τιμόνι -κάτι που είναι ομορφότερο αισθητικά και γλιτώνει χώρο στο τιμόνι (καθώς και 10 γραμμάρια βάρους). Η οριζόντια μικρο-ρύθμιση είναι εφικτή, για εξατομικευμένη τοποθέτηση.

Πετάλια και τροχοί
Συνεχίζοντας την έννοια “Rider Tuned”, η XTR θα περιλαμβάνει δύο τύπος πεταλιών SPD. Το ένα μοντέλο προορίζεται για χρήση Cross Country και πρόκεται για υπερελαφρής σχεδίασης πετάλι. Το άλλο μοντέλο στοχεύει στο All Mountain κοινό, με φαρδύτερη πλατφόρμα για αυξημένη στήριξη. Επίσης θα υπάρχουν πολλές επιλογές τροχών για οποιονδήποτε τρόπο ποδηλασίας, από αγώνες XC Racing έως All Mountain.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη διεύθυνση: http://www.ridextr.com ή δείτε τα αναλυτικά βάρη των νέων εξαρτημάτων XTR.

Συνοπτική παρουσίαση βελτιώσεων στα νέα εξαρτήματα SHIMANO XTR:

  • SL-M980 RAPIDFIRE PLUS λεβιέδες ταχυτήτων: Βελτιωμένη εργονομία, αντιολισθητική επιφάνεια λεβιέδων, μηχανισμός με 4 ρουλεμάν, συμβατοί με διπλούς και τριπλούς δισκοβραχίονες μέσω "mode converter" (μετατροπέα λειτουργίας).
  • SL-M980-I RAPIDFIRE PLUS λεβιέδες ταχυτήτων I-Spec: Ενσωματωμένη βάση τοποθέτησης μανέττας φρένου/λεβιέ ταχυτήτων, οριζόντια μικρορύθμιση τοποθέτησης.
  • FC-M980 τριπλός δισκοβραχίονας 42-32-24T: Dyna-Sys 3 X 10, κοντινοί συνδυασμοί σχέσεων, ανθεκτικός μεσαίος δίσκος από τιτάνιο και carbon.
  • FC-M980 διπλός δισκοβραχίονας 38-26T: Dyna-Sys 2 X 10  για χρήση All Mountain.
  • FC-M985 διπλός δισκοβραχίονας 42-30T, 40-28T, 44-30T: Dyna-Sys 2 X 10 για αγώνες, κοντινοί συνδυασμοί σχέσεων, στενότερο προφίλ Q-factor, τεχνολογία Dual Spike για γρηγορότερες, πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων.
  • SM-BB90-A ποτήρια μεσαίας τριβής: Φαρδύτερη τοποθέτηση των ρουλεμάν για μεγαλύτερη σταθερότητα.
  • SM-BB91 Press Fit ποτήρια μεσαίας τριβής: Η καλύτερη ισορροπία μεταξύ μετάδοσης δύναμης και χαμηλού βάρους.
  • CN-M980 Αλυσίδα: 10πλή αλυσίδα ειδικά για χρήση MTB, με σχεδίαση που αποβάλλει τη λάσπη. Μονής κατεύθυνσης, βελτιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων εμπρός και πίσω. Κοίλοι πείροι για χαμηλότερο βάρος, ασύμβατη με 10πλές μεταδόσεις δρόμου.
  • FD-M980 τριπλός εμπρ.εκτροχιαστής Top Swing / FD-M980-E τριπλός εμπρ.εκτροχιαστής Top Swing, με τοποθέτηση στη μεσαία τριβή / FD-M981 τριπλός εμπρ.εκτροχιαστής Down Swing / FD-M981-D τριπλός εμπρ.εκτροχιαστής Down Swing, direct mount / FD-M985 διπλός εμπρ.εκτροχιαστής Top Swing / FD-M985-E διπλός εμπρ.εκτροχιαστής Top Swing Front Derailleur, με τοποθέτηση στη μεσαία τριβή / FD-M986 διπλός εμπρ.εκτροχιαστής Down Swing / FD-M986-D διπλός εμπρ.εκτροχιαστής Down Swing Front Derailleur, direct mount: Σχεδίαση προσαρμοσμένη σε ποδήλατα πλήρους ανάρτησης, κοίλοι πείροι συνδέσμων, εύκολη πρόσβαση στις βίδες τοποθέτησης και ρύθμισης.
  • RD-M980-GS/SGS SHADOW οπίσθιος εκτροχιαστής: 10πλός εκτροχιαστής ΜΤΒ με κοντύτερο κλωβό για λιγότερη αναπήδηση της αλυσίδας και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
  • CS-M980 HYPERGLIDE 10πλή κασέττα γραναζιών: Ειδικό προφίλ δοντιών για αλυσίδες HG-X και οπ.εκτροχιαστές Shadow, κατασκευή φορέα γραναζιών 3 τμημάτων για απόλυτη ακαμψία, 5 γρανάζια τιτανίου για μείωση βάρους, συνδυασμός δοντιών 11-34T, 11-36T.
  • BL-M985 (XC) μανέττες δισκοφρένων / BR-M985 δαγκάνες δισκοφρένων / SM-BH90-SB σωλήνας δισκοφρένων: Πανάλαφρο, μινιμαλιστικό, ενσωματωμένο ρεζερβουάρ υγρού στη μανέττα. Πλάτους 13mm λαβή μανέττας με εργονομική άρθρωση και αντιολισθητική επιφάνεια. Υπερμεγέθη κεραμικά πιστόνια για βελτιστοποιημένο βάρος, αντοχή και μόνωση. Βελτιωμένη δρομολόγηση υδραυλικού υγρού, μονοκόμματο σώμα δαγκάνας, υψηλής πίεσης σωλήνες. Τακάκια ρυτίνης με αλουμινένια λάμα και μεταλλικά τακάκια ατσάλινη λάμα για XC / Τακάκια Ice-Tec ρυτίνης και μεταλλικά για All Mountain, για συνεχή απόδοση πέδησης ακόμη και σε παρατεταμένες τεχνικές καταβάσεις. Διαιρούμενο κολάρο μανέττας, συμβατά με I-Spec.
  • BL-M988 (AM) μανέττες δισκοφρένων: Νέος μηχανισμός Servo Wave mechanism με κοντύτερη κίνηση για 25% περισσότερη εισαγόμενη δύναμη στη μανέττα, ρύθμιση απόστασης λαβής από το τιμόνι, ρύθμιση απόστασης μέχρι την ενεργοποίηση του φρένου, Πλάτους 14mm λαβή μανέττας με εργονομική άρθρωση και αντιολισθητική επιφάνεια, συμβατά με I-Spec.
  • SM-RT98 Ice-Tec Center Lock δισκόπλακες 140mm (πίσω μόνο), 160mm, 180mm, 203mm: Ice-Tec για αδιάλειπτες επιδόσεις στο φρενάρισμα, κατασκευή τριών στρώσεων με αλουμινένιο πυρήνα και ατσάλινες επιφάνειες, καλύτερη αποβολή της θερμότητας και ταχύτερη αποβολή της λάσπης για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε τακάκια και δισκόπλακες.
  • F01C Ice-Tec τακάκια ρυτίνης / F03C Ice-Tec μεταλλικά τακάκια: Τακάκια φρένων Ice-Tec για αδιάλειπτες επιδόσεις στο φρενάρισμα, αλουμινένια ψύκτρα με ατσάλινη κατασκευή λάμας, δύο στρώσεων.
  • PD-M980 πετάλια XC: Αυξημένη επιφάνεια επαφής παπουτσιού/πεταλιού κατά 270%  σε σχέση με το PD-M970. Ελαφρύτερα, με βελτιωμένη αποβολή λάσπης.
  • PD-M985 πετάλια AM: Αυξημένη επιφάνεια επαφής παπουτσιού/πεταλιού κατά 170%  σε σχέση με το PD-M980. Πλατύτερη πλατφόρμα για καλύτερο έλεγχο, αυξημένη αντοχή ρουλεμάν, κλωβός προστασίας των μηχανισμών, βελτιωμένη αποβολή λάσπης.
  • HB-M985 εμπρ.κέντρο / FH-M985 οπ.κέντρο: Παραμένουν τα ρουλεμάν "Cup and cone", 14mm αλουμινένιος άξονας για ακαμψία και χαμηλό βάρος.
  • HB-M988 εμπρ.κέντρο με σύστημα 15mm E-Thru / FH-M988 οπ.κέντρο με 12mm E-Thru / SM-AX75 12mm E-Thru άξονας: Παραμένουν τα ρουλεμάν "Cup and cone", νέο σώμα ελεύθερου από τιτάνιο.
  • WH-M985 (XC) Τροχοί: Στεφάνια Tubeless 19C κατασκευασμένα από σκάνδιο, άξονες αλουμινίου 14mm, υποδοχή δισκόπλακας Center Lock.
  • WH-M988 (AM) Τροχοί: Άξονες 15mm E-Thru εμπρός / 12mm E-thru πίσω. Στεφάνια Tubeless 21C κατασκευασμένα από σκάνδιο. Νέο σώμα ελεύθερου από τιτάνιο, με γρήγορη εμπλοκή. Υποδοχές δισκόπλακας Center Lock.