Guerciotti Eureka: Αγωνιστικό DNA

Έχοντας ήδη την εμπειρία από το χαμηλότερο Auriga, παρέλαβα το Eureka της Guerciotti με ανάμεικτα συναισθήματα, καθώς ούτε ξετρελαμένος fan της Ιταλικής σχολής ήμουν, ούτε και με εξιτάρισε τόσο πολύ το προηγούμενο ποδήλατο της εταιρίας ώστε να ανυπομονώ για το επόμενο. Ας ξεκινήσω όμως με λίγα λογάκια για το Guerciotti Eureka Team Miche: Με το συγκεκριμένο ποδήλατο αγωνίστηκε φέτος η ομάδα Miche-Guerciotti με τον Davide Rebellin (νικητής μεγάλων αγώνων όπως Paris–Nice, Liège–Bastogne–Liège, Amstel Gold Race, Tirreno–Adriatico κ.α.). Βασικό χαρακτηριστικό του οίκου Guerciotti για όλα τα πλαίσια της εταιρίας, είναι η δυνατότητα επιλογής περιφερειακών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη -έτσι, για το μονοκόκ ανθρακονημάτινο Eureka υπάρχουν επιλογές εξοπλισμού που ξεκινούν από τα €5.540,00 (Σειρά Campagnolo Record 11πλη / Τροχοί Ambrosio Power 38-58) και φτάνουν έως τα €7.845,00 (Σειρά Campagnolo Super Record 11πλή / Τροχοί Campagnolo Bora Two). Το σετ πλαισίου και full carbon πιρουνιού κοστίζει €2.640,00 και η εταιρία δηλώνει πως το βάρος του πλαισίου είναι στα 990gr. Το ποδήλατο της δοκιμής ήταν μεγέθους 56cm που όμως είχε αίσθηση 54-55cm παρά την "κλασική" γεωμετρία του, ιταλικής σχολής γαρ.

Στο Δρόμο

Οι πρώτες πεταλιές με το Guerciotti Eureka φανερώνουν δύο πράγματα: α) είναι πανάλαφρο β) είναι σκληρό. Το ποδήλατο είναι ένα καθαρόαιμο αγώνων, και το χαρακτηριστικό αυτό είναι μέρος του DNA του, βρίσκεται σε κάθε ίνα ανθρακονήματος του πλαισίου -δεν είναι απλά ένα carbon πλαίσιο ντυμένο με επώνυμα εξαρτήματα και βαφτισμένο "αγωνιστικό". Παρότι ο εξοπλισμός του ποδηλάτου δοκιμής ήταν μεσαίας κατηγορίας (Campy Chorus σειρά και τροχοί Mavic Ksyrium Elite), αυτό δεν ήταν αντιληπτό στη συνολική αίσθηση, η οποία παρέπεμπε περισσότερο σε ρουκέτα παρά σε ποδήλατο. Στα περίπου 400Km που "πέταξα" πάνω στο Eureka δε θυμάμαι να σκέφτηκα ούτε στιγμή "αυτό έπρεπε να είναι πιο άκαμπτο" ή "εκείνο έπρεπε να είναι λίγο ελαφρύτερο". Αντιθέτως, απολάμβανα διαρκώς το πόσο εύκολο ήταν να ξεκολλήσω από την παρέα μου στις ανηφόρες ή να σπριντάρω στις ευθείες, την ακρίβεια οδήγησης που προσέφερε στις κατηφόρες, τη σιγουριά που ένιωθα παίρνοντας γρήγορες στροφές "όλα μέσα" (σε αυτό βοηθά πολύ και το tapered πιρούνι προσφέροντας βελτιωμένη κατευθυντικότητα). Το πολύχρωμο Guerciotti με είχε κάνει γρηγορότερο και το χάρηκα σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής!

Δηλαδή ήταν όλα ρόδινα;

Σχεδόν-περίπου. Προσπερνώντας ότι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό ποδήλατο θα σε πονέσει λίγο παραπάνω, υπήρξαν μερικά θεματάκια που χρίζουν επισήμανσης:

  • Το φινίρισμα του Eureka Team Miche αν και πολύ ποιοτικό, είναι -τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα- σχεδόν εκκεντρικό. Υποθέτω ότι αν κανείς είναι έτσι και αλλιώς fan της ιταλικής σχολής μάλλον θα του αρέσει, εγώ χρειάστηκα μερικές ώρες μόνο και μόνο για να το συνηθίσω. Ίσως αν το χρώμα της ταινίας στο τιμόνι ήταν λιγότερο ξεκάρφωτο (πράσινο!) το όλο σύνολο δε θα χτυπούσε τόσο.
  • Είχα αρκετά χρόνια να δω κορυφαίο ποδήλατο δρόμου χωρίς βάση braze-on για τον εμπρόσθιο εκτροχιαστή. Το Eureka δεν είναι φθηνό, και με τιμή παραπλήσια ενός Specialized Tarmac SL4 και ακριβότερη ενός Orbea Orca Silver, η έλλειψη braze-on με εξέπληξε. Η ποιότητα του παρεχόμενου κολάρου ήταν αποδεκτή, ενώ οι μερακλήδες μπορούν να τοποθετήσουν κάτι ακόμη πιο περιποιημένο.
  • Οι ρυθμιστές των συρματόσχοινων ταχυτήτων ήταν χαμηλής ποιότητας, σιδερένιοι με κόντρα-παξιμάδι. Υποψιάζομαι όμως ότι αυτό δεν ισχύει κανονικά, γιατί στις υποδοχές των ρυθμιστών υπάρχουν οι εγκοπές για κανονικούς ρυθμιστές, με φωλιά και ελατήριο-κόντρα.
  • Το πλαίσιο του Eureka αναγράφει κάποιες πληροφορίες που είναι αμφιβόλου αξίας. Το "No limits carbon engineering" δε σημαίνει τίποτα για ένα πλαίσιο που δέχεται απολύτως συμβατικά εξαρτήματα (Ούτε μια BB30 ή BB-right μεσαία τριβή, ένα integrated ή έστω πλακέ παλουκόσελο;). Αυτό που με έβαλε σε σκέψεις είναι ότι στα άνω ψαλίδια γράφει "Raw material quality testing", δηλαδή ότι γίνεται ποιοτικός έλεγχος της πρώτης ύλης, κάτι που κάνουν έτσι και αλλιώς όλοι οι καλοί κατασκευαστές. Μάλλον οι αδελφοί Guerciotti είναι πολύ περήφανοι για τη διαδικασία αυτή! Δε βαριέσαι, υποθέτω πως όλοι οι Ιταλοί κατασκευαστές ποδηλάτων ειναι λίγο φιγουρατζήδες...
  • Επειδή ως οίκος η Guerciotti είναι λιγότερο γνωστή από τους γνωστούς μεγάλους κατασκευαστές, περίμενα το κόστος του πλαισίου να είναι κάπως χαμηλότερο ώστε να αποτελεί ένα μικρό δέλεαρ προς την απόκτηση του, αντί της αγοράς κάποιου βαρύτατα μαρκεταρισμένου ανταγωνιστικού μοντέλου. Όπως δηλαδή και με το φθηνότερο Auriga που καβάλησα πριν από μερικούς μήνες.

Τελικά είναι καλό ή δεν είναι;

Σίγουρα είναι. Τα όποια μειονεκτήματα μπόρεσα να εντοπίσω στο Guerciotti Eureka Team Miche δεν "κλέβουν" από την ψυχή του ποδηλάτου, και ούτε μειώνουν την πραγματική του αξία. Μιλάμε για ένα κορυφαίο, καθαρόαιμο αγωνιστικό που δεν είναι Β' κλάσης, αλλά Α' -κάθεται δηλαδή επάξια δίπλα στις προτάσεις των μεγάλων οίκων, και όχι πίσω τους. Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όσους ενδιαφέρονται για αγωνιστικές επιδόσεις ή ζητούν ένα πλαίσιο που ενσωματώνει τόσο την ιταλική παράδοση όσο και την υψηλή τεχνολογία με σύγχρονο τρόπο κατασκευής. Το Eureka με έκανε να αγαπήσω τα ιταλικά ποδήλατα δρόμου, μέχρι και jersey στα χρώματα της Ιταλίας αγόρασα στο τέλος! Όταν έπεσα τυχαία επάνω του (μερικές μέρες αφού το είχα επιστρέψει στον αντιπρόσωπο) στο περίπτερο της Guerciotti στη φετινή έκθεση Eurobike, το κοίταξα όπως κοιτάζει κανείς αμήχανα και νοσταλγικά συνάμα εκείνη την παλιά του σχέση του που είχε χρόνια να δει, και που μόνο τότε κατάλαβε ότι του έχει λείψει...

Βαθμολογία:
9/10 σαμπρελάκια


Περισσότερες πληροφορίες: Guerciotti.it

Αντιπρόσωπος: Το Ποδήλατο